El sector ferroviari de la CGT davant la inauguració del TAV fins la frontera francesa
Comunicat de Premsa
COINCIDINT AMB LA FINALITZACIÓ DEL TRAM FERROVIARI BARCELONA-FIGUERES, CGT ES MANIFESTA A BARCELONA SANTS PER UN FERROCARRIL PÚBLIC I SOCIAL I CONTRA ELS ABUSOS DEL SISTEMA TARIFARI.
Dimarts dia 8 de gener s'inaugurava, per fi, la línia ferroviària d'ample internacional (UIC) Barcelona-Figueres que enllaça amb la línia francesa i el traçat de l'alta velocitat que porta a Saragossa i Madrid. La nova línia ferroviària a Figueres té característiques diferents a la de l'AVE Madrid-Barcelona: la seva velocitat màxima serà menor que la primera, ja que admet el trànsit de mercaderies. En realitat el tram de via que s'inaugura és el primer tram del necessari Corredor Mediterrani que els governs del PP i del PSOE es resisteixen a construir, tram que ha de donar un important impuls al tràfic de mercaderies per ferrocarril des del port de Barcelona.
CGT denuncia l'actitud dels polítics del PP i PSOE, que, cínicament diuen treballar per desenvolupar el transport ferroviari de mercaderies, mentre a la pràctica només posen traves i impediments al mateix i es dediquen a encarregar estudis i més estudis per mai fer res, beneficiant sempre els interessos del transport de carretera.
Només així s'explica l'enorme retard de la construcció de la línia que avui s'inaugura i dels 44 milions d'euros d'indemnització anual que han hagut de pagar a TP Ferro (el consorci privat que va construir el túnel de Perthus per encàrrec del govern del PP de l'època d'Aznar): després ens parlaran de crisi i que no hi ha diners.
Els despropòsits i el malbaratament han marcat la construcció d'aquesta línia que es va començar a principis del segle XXI. CGT recorda que el port de Tarragona segueix sense accés ferroviari d'ample internacional, de la mateixa manera que l'estació de Camp de Tarragona no té enllaç amb l'ample ibèric (hi ha una línia tancada) o que al Prat de Llobregat hi ha una estació d'alta velocitat que mai es va inaugurar i que ara està deserta, tot i que va costar una milionada.
Aprofitem per denunciar el PLA DE RACIONALITZACIÓ DEL TRANSPORT FERROVIARI recentment aprovat pel Govern del PP, on se suprimeixen fins a un 25% de trens regionals a l'estat espanyol: vies en mal estat i amb traçats antiquats, horaris inadequats, material no d'acord amb la explotació o manca d'estudis seriosos de mobilitat, són alguns dels factors provocats per "nostres governants" i que ells mateixos aprofiten per suprimir trens i substituir-los per autobusos, deixant sense servei ferroviari a la població de les mitjanes poblacions i zones rurals.
CGT TAMBÉ DENÚNCIA LA NOVA PUJADA DE TARIFES, que en el servei de Mitjana Distància (regionals, Regionals Express i Mitja Distància) és del 6% en el bitllet senzill i del 4% en els abonaments de 10 viatges i bons mensuals, pujada que es suma a les de l'any anterior i que, en conjunt, suposen un gran abús comès contra la població més humil de la nostra societat, a la qual s'està carregant d'impostos perquè després regalin els diners d'altra banda, com ja hem vist.
Des de CGT recordem que l'estructura actual del sistema tarifari de Rodalies de Catalunya és responsabilitat de la Generalitat de Catalunya, que el va imposar l'any passat. Aquesta estructura discrimina la ciutadania de Catalunya en relació amb la d'altres territoris, per exemple, en els bitllets d'anada i tornada (només 2 dies en lloc de 15 i sense descomptes), en l'absència de descompte per a nens de 4 a 13 anys i sobretot al encarir el bitllet senzill fins a límits insuportables.
8 de gener de 2013
CONFEDERACIO GENERAL DEL TREBALL DE CATALUNYA
SECTOR FEDERAL FERROVIARI
SECCIONS SINDICALS DE RENFE I ADIF
Attached documents