El SFF-CGT ha portat a terme una tancada i una concentració a l’estació de Flix
La CGT s'ha mobilitzat a Flix contra les intencions d’ADIF de deixar sense personal l’estació d’Ascó i sota mínims les de Flix i Riba-roja, a més de tancar el Centre de Comandament de Tarragona
Els actes portats a terme a Flix han estat un tancament de delegats del SFF-CGT a l’estació els dies 5 i 6, una xerrada informativa el vespre del dia 5 al Casal de Flix davant unes 50 persones i una concentració d’usuaris el migdia del dia 6 a l'estació de Flix amb l'assistència d'unes 75 persones, entre elles l'alcalde i diferents regidors de l'Ajuntament.
Reportatge fotogràfic de la concentració a l'estació de Flix:
picasaweb.google.com/llibertariat/TancamentIConcentraciALEstaciDeRenfeAFlix#
Recull de premsa:
Diari El Punt
Flix, Ascó i Riba-roja amenacen de tallar la via si redueixen el servei a les estacions
ROMÀ ROFES. Flix. diumenge, 7 de setembre de 2008
Flix, Ascó i Riba-roja es plantegen accions contundents de protesta si Adif no fa marxa enrere en la seva pretensió de deixar sota mínims el servei a les estacions dels tres municipis, entre les quals hi ha vies tallades o fins i tot concentracions a l'entrada de la central nuclear d'Ascó. Tot i això, l'alcalde flixanco, Pere Muñoz, va deixar clar que abans de fer aquest pas esgotaran la via del diàleg. La pròxima data clau serà el 15 de setembre, quan Muñoz, que també és membre del Senat, presentarà una queixa formal a la ministra Magdalena Álvarez a la comissió de Foment. El pal de paller de la protesta serà el fet que la zona està inclosa en els plans d'emergència nuclear i químic. Una cinquantena de persones es van concentrar ahir a l'estació de Flix, convocades per SFF-CGT.
El 17 de juliol passat, la direcció executiva de Circulació, pertanyent a l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF), va presentar un informe que preveu executar, d'aquí al desembre, la reducció de personal en tres estacions de la Ribera d'Ebre i el tancament del lloc de comandament de Tarragona. L'estació d'Ascó quedaria sense personal, la de Riba-roja només tindria servei els matins de dilluns a divendres i la de Flix tindria un agent de tarda de dilluns a divendres, i de nit de dilluns a dijous.
Els motius són, segons Adif, la necessitat de fer front a la inversió en millores tecnològiques. «Adif dirà que es manté la freqüència, però a la llarga els usuaris deixaran d'agafar el tren i la freqüència disminuirà», exposa el representant de CGT a Renfe de Tarragona, Joan Ramon Ferrandis.
A més, Ferrandis recorda que la reducció del servei significaria que «no es podrien informar els clients de l'estació dels retards, ni tampoc de si hi ha hagut un accident». Les al·legacions presentades per CGT contra aquesta decisió també insistienque la zona està inclosa en els plans d'emergència químic i nuclear, i que és una via on és freqüent el pas de combois de mercaderies perilloses.
El batlle flixanco, Pere Muñoz, era present en la concentració de protesta que es va convocar ahir a l'estació de Flix, acompanyat d'una cinquantena de persones. Muñoz va insistir que els plans d'emergència seran l'argument principal en la defensa del manteniment del servei a les estacions: «Els plans diuen que en cas d'emergència s'ha de fer un confinament, i això seria impossible en aquestes poblacions si les estacions estan tancades.»
MOCIÓ DE SUPORT
De moment, en la sessió plenària de dimarts que ve l'Ajuntament flixanco aprovarà una moció de suport a CGT en les seves reivindicacions per mantenir els serveis i per demanar millores a les estacions. «Les multes i impostos de les nuclears haurien de servir per donar un servei de qualitat, i no per això.» Abans de prendre decisions dràstiques, Muñoz defensa la via del diàleg amb Adif i el Ministeri de Foment per mirar de revocar aquesta decisió, «i per demanar millores a les estacions». Tot i això, ja va avançar que «una acció contundent seria que 5.000 persones talléssim la via, o ens concentréssim a l'entrada de la nuclear.
UNA TANCADA A VALLS
CGT preveu fer un parell de mobilitzacions més a Tarragona i Valls. Ferrandis va considerar «una altra mala notícia» l'eliminació de dos trens a la capital de l'Alt Camp, i la previsió de suprimir la parada del Talgo. El sindicat preveu convocar-hi també una tancada.
Muñoz: «És vergonyós que no informin els ajuntaments»
L'alcalde flixanco, Pere Muñoz, va mostrar als concentrats la seva indignació per la falta de transparència de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif). «Encara no hem rebut cap notificació sobre els canvis que es faran. I no només això, sinó que fa temps que demanem una reunió amb els dirigents d'Adif i encara no ens han donat resposta. És vergonyós que ens tractin així, i ens sentim totalment impotents», va manifestar Muñoz. També va apuntar que la decisió s'ha pres a l'estiu, per fer-ho «amb nocturnitat i traïdoria.» D'altra banda, el batlle i senador va voler mostrar el seu agraïment al sindicat CGT, ja que «han estat ells qui ens han donat l'alerta i ens han anat informant de tots els passos en tot moment». Muñoz va recordar també que el 18 d'agost passat es va reunir amb la subdelegada del govern estatal, Teresa Pallarès, que «va demostrar una sensibilitat especial» pel cas, tot i que fins llavors tampoc en tenia coneixement.» Muñoz espera que Pallarès faci també gestions en aquest sentit.
www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2988640
Diari de Tarragona
Riba-roja d'Ebre, Flix i Ascó exigeixen a Adif que mantingui el servei i el personal a les estacions
ACN - 05/09/2008
Els ajuntaments de Riba-roja d'Ebre, Flix i Ascó han reclamat a l'ens administrador d'infraestructures ferroviàries, ADIF, que restitueixi en la seva totalitat el personal que presta serveis a les instal·lacions ferroviàries dels tres municipis perquè la línia pugui continuar prestant el mateix servei que ha prestat durant dècades.
Després de recordar que aquestes infraestructures donen servei a bona part dels pobles de la comarca i zones veïnes, han lamentat que el seu abandonament provocaria un greuge per als usuaris, especialment els més grans, a més de deixar sense vigilància directa els combois de mercaderies perilloses que circulen per terrenys afectats pel PENTA.
En un comunicat conjunt, els consistoris han fet palès el seu 'rebuig' al que consideren una política 'consumada' d'ADIF de deixar en situació de funcionament 'sota mínims' les estacions de tren de Flix i Riba-roja d'Ebre així com deixar sense personal la d'Ascó.Al marge de les conseqüències que el cessament del servei suposa per als usuaris de la Ribera d'Ebre i les comarques veïnes, l'Ajuntament d'Ascó, a més, que la línia ferroviària travessa terrenys afectats pel PENTA, pràcticament a tocar del complex nuclear, i que són nombrosos els combois de mercaderies perilloses que hi circulen.
'A partir d'ara ningú s'encarregarà de vetllar que tots els trens circulin correctament, situació que encara és més preocupant si tenim en compte que els centre de comandament de la línia es traslladarà de Tarragona a Saragossa', argumenten els ajuntaments.
La reivindicació municipal arriba, precisament, just aquest divendres, quan delegats del sector ferroviari de la CGT tenen previst iniciar un tancament de 24 hores a l'estació de Flix, aquest vespre, i han convocat una concentració de protesta per demà dissabte per reivindicar a ADIF que mantingui el personal i el servei de les estacions.
Adif deixa sense personal l'estació d'Ascó
Adif deixarà sense personal l'estació d'Ascó, tancarà el lloc de comandament de Tarragona i deixarà sota mínims les estacions de Flix i Riba-roja
ACN - 06/09/2008
Aquesta decisió afectarà un total de setze persones que l'empresa reubicarà en altes demarcacions. Per aquest motiu, el Sindicat Federal Ferroviari de la CGT s'ha tancat des del divendres fins aquest dissabte en el vestíbul de l'estació de Flix per protestar sobre aquesta decisió, dins la seva campanya de defensa del ferrocarril com a servei públic i contra el tancament d'estacions. Al mateix temps, l'organització sindical va organitzar aquest divendres una xerrada per explicar l'actual situació.
Segons ha explicat el sindicat, el passat 17 de juliol la Direcció executiva de Circulació, pertanyent a l'empresa Adif, va presentar l'informe definitiu sobre la situació en la qual quedarien les estacions d'Ascó, Flix i Riba-roja, així com el Lloc de Comandament de Tarragona. 'Aquestes actuacions són conseqüència de la política de privatització imposada amb la Llei del Sector Ferroviari, que es tradueix en externalització i privatització de treballs ferroviaris a subcontractes o simplement, en la desaparició d'aquestes activitats, amb la consegüent disminució de la qualitat del servei', denuncien.
Amb l'acomiadament d'aquests treballadors, l'estació d'Ascó quedaria definitivament sense personal i la de Riba-roja amb personal només els matins de dilluns a divendres. L'estació de Flix tindrà un agent de tarda de dilluns a divendres i de nit de dilluns a dijous, quedant sense personal tots els matins i els caps de setmana i festius. El Lloc de Comandament de Tarragona tancaria definitivament.
Des d'aquesta Secció Sindical de la CGT valoren 'molt negativament' aquesta mesura, tant a nivell laboral, per la pèrdua de 16 llocs de treball, com per les repercussions en la qualitat del servei que deixaria d'oferir a l'usuari del ferrocarril.
Segons CGT, la desaparició de personal de circulació de les estacions d'Ascó, Flix i Riba-roja suposa un minvament considerable de la seguretat en la circulació i en la dels propis usuaris, així com en la qualitat del servei. A més, 'deixar sense personal aquestes estacions significa la deterioració progressiva de les instal·lacions i dels propis edificis de les estacions' afirmen.
Així, creuen que tot i les millores tecnològiques que s'han implantat en aquest tram 'no poden substituir de cap manera' la presència de treballadors ja que 'existeixen funcions que els són pròpies al Factor de Circulació impossibles de realitzar des d'un Lloc de Comandament per tant, és falsa l'asseveració que es fa en un informe que afirma que no queden tasques que justifiquin la presència d'agents de circulació'.
El sindicat defensa que en la descripció de les mesures de seguretat a la qual es refereix aquest informe s'obvia la presència de personal que certifiqui el pas dels trens amb la càrrega en condicions a més de verificar la finalització de pujada i baixada de viatgers, informació a l'usuari de la possible existència de perill d'atropellament d'un tren sense parada, a causa de la inexistència d'un pas inferior d'usuaris, entre d'altres.
En aquest sentit, el trajecte entre les estacions de Mora i Riba-roja, té una orografia molt irregular salvant túnels i trinxeres amb el risc intrínsec de despreniments que poden afectar a la seguretat en la circulació, i més quan per aquesta línia circulen gran quantitat de trens amb matèries perilloses, fet que agreujaria qualsevol tipus d'incidència, tenint en compte que a més, la línia ferroviària afectada passa pel mig de la Central Nuclear d'Ascó.
Segons el Sindicat, Adif obeeix únicament a motivacions econòmiques per amortitzar costos per la implantació de nous sistemes.
www.diaridetarragona.com/ebre/021219/adif/deixa/sense/personal/lestacio/dasco