CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

El Sindicat Federal Ferroviari de la CGT continua defensant les seves reivindicacions

Dilluns, 30 gener, 2012
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Després de la reunió mantinguda el dia 4 de gener amb la Ministra de Foment i el Secretari d'Estat d'Infraestructures on CGT va plantejar la necessitat de debatre el futur model ferroviari i vam exposar aquells temes que ens tenen realment preocupats en el moment actual i pels quals estem en disposició de mobilitzar-nos, hem continuat posant-nos en contacte amb els nous gestors nomenats en el Ministeri de Foment i que tenen responsabilitat directa amb el ferrocarril.

En aquest context, ens hem dirigit als recién nomenats Presidents de Renfe, Julio Gómez Pomar‐ Rodríguez i de Adif, Enrique Verdeguer Puig, per a fer-los arribar les nostres reivindicacions, entre les quals destaquem:

• La necessitat de tancar un Contracte Programa Generalitat‐Renfe per a la prestació del servei de Rodalies i Mitja Distància en l'àmbit de Catalunya. Aquest acord marcarà les futures transferències a les Comunitats Autònomes, d'aquí la importància que es garanteixi que Renfe segueixi prestant el servei. Garantir que les vies, catenàries, estacions, etc, no van seran transferides a les Comunitats Autònomes. El pròxim 2 de febrer hem convocat una manifestació a Barcelona, com part de la campanya d'accions que venim realitzant perquè es dugui a efecte la signatura del Contracte Programa.

• La segregació de Mercaderies obre el camí cap a la privatització de serveis i condiciona el futur dels treballadors que actualment conformen aquesta àrea, tant en el transport ferroviari com en les terminals de Serveis Logístics.

• El futur del Canal de Venda. És necessari que les càrregues de treball vagin lligades al futur dels seus treballadors per a garantir l'ocupació i evitar la privatització del servei.

• La necessitat d'incrementar la plantilla generant ocupació pública i estable davant l'alt índex d'atur registrat en el nostre país, per a garantir el servei ferroviari i el futur de les empreses.

• La partida econòmica que l'Estat ha d'aportar a Renfe i Adif. Les retallades anunciades pel ministeri en el finançament d'ambdues empreses no han d'afectar a la prestació del servei i al nivell d'inversions sobretot en matèria de seguretat en la circulació.

Creiem que, davant l'actual situació econòmica, és necessari apostar per potenciar les càrregues de treball i l'ocupació en les empreses públiques Renfe i Adif, com generadores d'importants beneficis socials i econòmics que han de repercutir en el conjunt de la societat.

CONTRA LA PRIVATITZACIÓ!

PER UN FERROCARRIL PÚBLIC, SEGUR, SOSTENIBLE I SOCIAL!

SFF-CGT

www.sff-cgt.org

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print