CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

El Sindicat Federal Ferroviari de la CGT continua defensant les seves reivindicacions

Dilluns, 30 gener, 2012

Després de la reunió mantinguda el dia 4 de gener amb la Ministra de Foment i el Secretari d'Estat d'Infraestructures on CGT va plantejar la necessitat de debatre el futur model ferroviari i vam exposar aquells temes que ens tenen realment preocupats en el moment actual i pels quals estem en disposició de mobilitzar-nos, hem continuat posant-nos en contacte amb els nous gestors nomenats en el Ministeri de Foment i que tenen responsabilitat directa amb el ferrocarril.

En aquest context, ens hem dirigit als recién nomenats Presidents de Renfe, Julio Gómez Pomar‐ Rodríguez i de Adif, Enrique Verdeguer Puig, per a fer-los arribar les nostres reivindicacions, entre les quals destaquem:

• La necessitat de tancar un Contracte Programa Generalitat‐Renfe per a la prestació del servei de Rodalies i Mitja Distància en l'àmbit de Catalunya. Aquest acord marcarà les futures transferències a les Comunitats Autònomes, d'aquí la importància que es garanteixi que Renfe segueixi prestant el servei. Garantir que les vies, catenàries, estacions, etc, no van seran transferides a les Comunitats Autònomes. El pròxim 2 de febrer hem convocat una manifestació a Barcelona, com part de la campanya d'accions que venim realitzant perquè es dugui a efecte la signatura del Contracte Programa.

• La segregació de Mercaderies obre el camí cap a la privatització de serveis i condiciona el futur dels treballadors que actualment conformen aquesta àrea, tant en el transport ferroviari com en les terminals de Serveis Logístics.

• El futur del Canal de Venda. És necessari que les càrregues de treball vagin lligades al futur dels seus treballadors per a garantir l'ocupació i evitar la privatització del servei.

• La necessitat d'incrementar la plantilla generant ocupació pública i estable davant l'alt índex d'atur registrat en el nostre país, per a garantir el servei ferroviari i el futur de les empreses.

• La partida econòmica que l'Estat ha d'aportar a Renfe i Adif. Les retallades anunciades pel ministeri en el finançament d'ambdues empreses no han d'afectar a la prestació del servei i al nivell d'inversions sobretot en matèria de seguretat en la circulació.

Creiem que, davant l'actual situació econòmica, és necessari apostar per potenciar les càrregues de treball i l'ocupació en les empreses públiques Renfe i Adif, com generadores d'importants beneficis socials i econòmics que han de repercutir en el conjunt de la societat.

CONTRA LA PRIVATITZACIÓ!

PER UN FERROCARRIL PÚBLIC, SEGUR, SOSTENIBLE I SOCIAL!

SFF-CGT

www.sff-cgt.org

Attached documents