CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

El tancament d’Esteban Ikeda per part de Nissan provoca la paralització de la planta de Seat a Martorell

Dimecres, 25 febrer, 2009

En una demostració de la debilitat del sistema Just In Time, avui dimecres 25 de febrer s'ha produït una situació kafkiana a l'haver-se parat la producció de l'empresa SEAT fruit d'un conflicte en un proveïdor de Nissan. Els treballadors d'Esteban Ikeda, que estan afectats per un tancament concursal (veritable atemptat als drets dels treballadors), només han tingut una proposta de solució per part de Nissan: l'empresa matriu es queda amb les màquines per a seguir produint "els seus" seients i ofereix a la plantilla una indemnització per acomiadament de 60 dies.


Davant aquesta situació, la totalitat del Comitè ha decidit lluitar contra la multinacional Johnson Controls. Aquesta multinacional té altres plantes que munten seients igualment però per a altres empreses com SEAT. És el cas de Eurosit cap a on s'han dirigit avui a tallar la sortida i entrada de camions com mesura de pressió perquè, tant Johnson Controls com Nissan (entramat d'interessos econòmics) donin una solució als seus llocs de treball.

Per descomptat la CGT d'Esteban Ikeda lluitem pel manteniment dels llocs i rebutgem la solució dels acomiadaments. La falta de subministraments ha dut a la SEAT a demanar al Comitè Intercentres la paralització de la producció, en un moment que també es viu un ERO a SEAT que afecta a milers de treballadors.

Aquestes són les conseqüències d'un sistema econòmic sense escrúpols i sense control que ha permès uns entramats financers d'interessos que han dut a la precarietat a milions de persones i que només ha servit perquè alguns s'omplissin les butxaques. Ara, toca la solidaritat i seguir pressionant tots perquè Nissan mantingui els llocs de treball als 260 companys d'Esteban Ikeda i que això resolgui també (paradoxes de la vida) la situació de falta de producció de SEAT.

Seccions Sindicals de CGT de Seat i Esteban Ikeda