CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

El veritable pla social de Seat hauria de ser retirar l’ERO

Divendres, 17 octubre, 2008

Després de quatre reunions del període de consultes de l'Expedient de Regulació d'Ocupació presentat per SEAT, i després de tenir desmuntats tots els seus arguments, l'empresa va presentar una altra proposta, i tal com la CGT va exigir a l'Administració, comença un altre termini de 15 dies doncs ens trobem en un nou expedient. La CGT situem una sèrie d'incongruències entre la nova proposta i els documents aportats:


- Inicialment al febrer de 2009 tenien una previsió de pujar a 800 cotxes diaris en la línia 2, ara es desdiuen i mantenen les 600 unitats actuals.

- El mercat de Mèxic per a l'Ibiza i el Córdoba antics es manté actiu, a pesar d'això es deixarà de produir aquests models a primers de gener de 2009 .

- Però sobretot, el còmput de borsa d'hores lliurat per SEAT, dona un balanç molt per sota de l'anunciat per l'empresa per a justificar la petició de l'ERO (veure document al web: www.cgtbarcelona.org/cgtseatmartorell/documents/fulls_informatius/081016CGT.pdf).

Aquestes dades (a 30 de setembre) desmenteixen categòricament als qui diuen que l'única sortida per a aquesta “crisi” és l'ERO.

Des de la CGT plantegem que:

• Les hores en positiu reduïxen a la meitat la borsa horària pel que per a la CGT no hi ha cap causa per a un ERO. L'únic pla social acceptable és el que dóna festa a qui té hores en positiu. La compensació horària i solidària entre totes les fàbriques del grup SEAT, posaria la borsa per sota de les -19 jornades. Aquesta lluita és fonamental sindicalment, ja que és una mesura solidària que tombaria l'ERO i significaria tenir una plantilla més qualificada.

• Les baixades de vendes i produccions estaran al voltant del 10% aproximadament. Però la plantilla s'ha rebaixat l'any 2008 en més d'un 10%. Per tant l'empresa no pot provar que hi hagi excedent. Fa tot just uns mesos es pensava a contractar més persones per a atendre el llançament del EXEO.

• No té sentit que s'enviï a l'ERO a companys quan hi ha més de 800.000 hores en positiu. Ni tampoc és acceptable que algú vagi l'ERO i després es torni amb la borsa en negatiu per a haver de treballar en festius de manera obligada.

L'empresa, veient-se desautoritzada, fa una fugida cap a endavant i afegix al sol·licitat anteriorment: 4 dies més d'inactivitat per a L-2 (total 19) i augmentar de 500 a 750 els afectats per l'ERO de gener a agost. I tot això a pesar d'aplicar, diuen, “mesures socials” de formació a 100 persones que no inclourien en l'ERO.

L'Administració està comprovant directament que la Direcció d'aquesta empresa, és bastant "chapucera", els seus plantejaments no són seriosos i la plantilla pateix un veritable desori organitzatiu.

Davant el nou expedient presentat, l'Inspector li ha plantejat a l'empresa tres qüestions importants:

• Ha de lliurar una nova documentació que respongui a la nova situació i demostrar de debò en què basa les seves previsions.

• Ha de demostrar que fa tot el possible per minimitzar els efectes de l'ERO, referint-se a la compensació entre dies negatius i positius o jornades industrials pendents de gaudir.

• Les llistes d'afectats/des han de ser objectives i congruents amb les raons de l'ERO i no permetrà que responguin a raons de mala fe com va ocórrer el 2005.

Està clar que la crisi no és la culpable de la situació que vivim a SEAT, i l'Administració que tant diners de les nostres butxaques li ha regalat, ha de parar-li els peus a una multinacional que margina a SEAT amb la seva política comercial i de productes, mentre la resta del grup bat records de vendes cada mes. Volkswagen apareixia en els índexs de borsa aquest diumenge passat, després de la gran caiguda de les borses, com únic valor en positiu de l'anomenat EUROSTOXX 50 amb una rendibilitat anual de més del 100%. L'acció ha passat de 170 a 356 € en un any.

PER AIXÒ LA CGT SEGUIM EXIGINT: QUE EL VERITABLE PLA SOCIAL ÉS LA RETIRADA DE L'ERO I QUE LA VW ASSUMEIXI LA SITUACIÓ EN LA QUAL ENS HA DUT PER LA SEVA POLÍTICA INDUSTRIAL DESASTROSA.!!!

CONDONACIÓ D'HORES DE LA BORSA!!!

BAIXADA DE RITMES DE TREBALL EN LA CADENA!!!

FORMACIÓ PER A TOTA LA PLANTILLA!!!

I PER DESCOMPTAT PERMÍS PAGAT ALS JUBILABLES!!!

La gent jove que no ha viscut aquest tema, poden preguntar a qui van anar a l'atur en el 93, estar en l'atur no és cap ganga, es tallen les cotitzacions i es perd diners. No es pot entrar a negociar “concessions” d'un ERO que està sent altre frau. L'únic sindicalisme vàlid és conscienciar i mobilitzar.

I encara que algun sindicat no ho comparteixi, recórrem a la convocatòria de vaga en caps de setmana per a parar la situació il·lògica d'hores extres en una empresa que ens planteja excedents. El Comitè sencer s'hauria de sumar a aquesta mesura per a forçar a l'empresa que retiri l'ERO.

Us cridem a no col·laborar amb aquesta empresa que no té miraments en enviar-nos a l'atur mentre es treballen festius o es contracta nou personal. Us vam animem que participeu en els piquets informatius que es realitzaran durant tot el cap de setmana en les portes de la fàbrica.

Hem de demostrar a aquesta empresa que no estem disposats a acceptar més paranys ni xantatges. La pròxima reunió serà el dilluns dia 20, l'empresa ja pot anar recopilant, que temps té, tots les dades que ara amaga, és necessària una resposta ferma de tot el Comitè.

Per a finalitzar ens trobem davant la intenció de l'empresa de realitzar pròximament una enquesta de millora “del clima laboral”. Segons sembla ser, de caràcter anònim i per a contribuir a una millora global de la companyia. Des de l'empresa ens animen a participar en aquesta enquesta, i CGT aquesta vegada coincidim amb aquesta proposta i us vam animar que, sobretot en producció, deixem clar a la Direcció d'aquesta empresa la veritable situació tant anímica i com laboral en la qual ens trobem. Esperem que aquesta enquesta no sigui solament repartida entre els 642 directius que novament segueixen sense estar afectats per l'ERO.

Seccions Sindicals CGT Grup Seat

16 d'octubre de 2008

www.cgtbarcelona.org/cgtseat


CCOO i CGT plantegen vagues a Seat durant el cap de setmana i fins al desembre

J. TORRENTS. Barcelona. El Punt, dijous, 16 d'octubre de 2008.

L'últim anunci de Seat de voler ampliar el nombre d'afectats pels expedients de regulació (ERO) temporal de 1.250 a 1.500 treballadors ha provocat que els sindicats CCOO i CGT hagin decidit convocar jornades de vaga els caps de setmana, des d'aquest mateix dissabte i fins al 14 de desembre. Els sindicats també han comunicat que volen reunir-se amb el president del grup matriu, Volkswagen, Martin Winterkom, per demanar més detalls sobre el cas.

El representant de la CGT a Seat, Diego Rejón, diu que, per ara, l'altre sindicat, la UGT, «no dóna suport» a la convocatòria. En aquest sentit, Rejón considera «contradictori» que la firma hagi incrementat el nombre d'afectats per l'expedient de regulació «i que mantingui gent treballant els caps de setmana» en tasques d'acabat de vehicles i en l'inici de la línia del nou Ibiza, a més de deure «800.000 hores» a la plantilla. Només tornant-les, els sindicats van calcular que els 1.250 acomiadaments previstos inicialment es podrien reduir, almenys, un 20%. Rejón hi afegeix que la vaga només es convoca per a uns 400 empleats que treballen dissabte i diumenge, sense afectar altres treballadors que fan feines de manteniment.

www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=3031691