Els treballadors de l’Aeroport de Reus contra la modificació d’horaris i la supressió d’un dels torns laborals
La plantilla de l'aeroport de Reus s'està mobilitzant contra la modificació dels horaris i la supressió d'un dels torns laborals. La direcció de l'Aeroport aposta per modificar horaris i eliminar un dels torns laborals que afectaria a 14 treballadors i provocaria un cop molt dur per a la continuïtat de l'aeroport.
Si el dilluns 18 de març una vintena de treballadors de l'Aeroport de Reus es van concentrar al migdia contra la modificació dels horaris i la supressió d'un dels torns laborals, el dijous 21 el Comitè d'Empresa i les Seccions Sindicals de UGT, CCOO i CGT van participar en la 3a reunió amb l'empresa per a tractar del canvi d'horari de l'Aeroport. En aquesta reunió l'empresa va rebutjar la proposta que va presentà la UGT, que comptava amb el suport del Comitè i les altres Seccions Sindicals i que es basava en el manteniment dels cinc torns.
L'empresa va presentar la reorganització de la plantilla que es limitava a reduir un torn i repartir el personal en quatre torns més un torn de matí en algunes ocupacions, suposant un sobredimensionament d'algunes dependències, la eliminació d'un torn de vital importància per a la seguretat en l'operativitat i la quasi eliminació de la flexibilitat necessària per tal de poder atendre a noves sol·licituds d'operacions fora de la programació actual.
No veiem com es pot assolir cap eficiència amb aquest plantejament, degut a que simplement mouen els treballadors com en un taulell d'escacs, si no volen reduir la plantilla de treballadors, com es pot entendre aquesta situació? I en aquest cas, si tinguéssim altres sol·licituds per operar a l'Aeroport seria gaire bé impossible poder tenir l'actiu primordial preparat: els treballadors qualificats, ja que el nou horari pràcticament esgota la bossa d'hores del personal.
El dijous la CGT va presentar una altra proposta en la mateixa línia, amb 4 torns més un corretorns, en espera de que a la reunió del divendres 22 l'empresa respongués alguna cosa, ja que dissabte 23 de març s'acaben els 15 dies que marca l'E.T. a l'art. 41. El Comitè d'Empresa havia convocat els treballadors a donar-li suport a l'entrada de la reunió i desprès havia convocat assemblea de treballadors a les 12:30h. en la qual es va exposar la situació i la proposta de reorganització que havia presentat l'empresa, la qual va ser rebutjada per unanimitat menys una abstenció.
Divendres 22 de març a les 9h. s'ha celebrat la 4a reunió, en la qual la representació
dels treballadors han expressat el rebuig a la proposta de l'empresa,
i l'empresa s'ha limitat a fer la redistribució de la plantilla donant
per finalitzat el període, informant de la implantació unilateral del
nou horari. No ha atès cap sol·licitud de cap tipus feta per la part
social, ni ha respost la proposta presentada el dijous per la CGT.
Degut al resultat d'aquesta reunió, el Comitè ha presentat una altra
proposta unitària a l'empresa i ha sol·licitat una reunió per dissabte dia 23 a
les 20:00h. amb l'objectiu d'establir el compromís de tots els llocs
de treball i mantenir la capacitat de donar servei a les companyies, tot i que no confiem en un canvi de postura de l'empresa, davant la qual cosa només quedaria el camí de la mobilització.
Secció Sindical CGT AENA Aeroport de Reus