CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Els treballadors dels aparcaments de l’empresa EYSA de Mataró van començar una vaga indefinida el 3 d’octubre

Dilluns, 13 octubre, 2008

Com ja vam informar, els treballadors dels aparcaments de l'empresa EYSA de Mataró van començar una vaga indefinida el dia 3 d'octubre (veure noticia del web: www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article2219).

La vaga està sent sabotejada per l'empresa amb coaccions als treballadors perquè no la secundin, fet que està donant-li bons resultats ja que la vaga la estan mantenint els nostres quatre afiliats d'una plantilla de 6 més l'encarregat.

Entrem en la segona setmana i l'empresa es manté tancada en la seva postura de no cedir a la lluita que porten els nostres afiliats que reivindiquen les mesures contemplades en la Llei de Prevenció de Riscos Laborals. Si volem guanyar, hem de contar amb el recolzament de tota la CGT.


1.- Estendre la informació a tots els centres de treball que l'empresa te a Catalunya; Igualada, Rubí, Lleida, Granollers, Tarragona, Manresa i altres.

2.- Continuar l'enviament de faxos a les adreces de les oficines de Granollers i Madrid.

3.- Convocar una Concentració el dimecres 15 davant l'aparcament principal de Mataró.

4.- Estendre el conflicte al màxim a tot Catalunya i a la seu central de Madrid.

Federació Comarcal CGT Maresme


Noticia publicada al Setmanari Directa núm. 110

MATARÓ • L’EMPRESA DE PÀRQUINGS ELS FA CUSTODIAR LA RECAPTACIÓ

Els treballadors d’EYSA inicien una vaga indefinida

Directa Maresme. 8 d'octubre de 2008

Els treballadors de dos aparcaments públics de Mataró, situats a la plaça Francisco Tomàs Valiente i a la plaça Espanya, es van declarar en vaga indefinida el divendres 3 d’octubre.

Els cinc treballadors van prendre aquesta decisió arran del conflicte que s’ha generat entre els empleats i la gerència de l’empresa Estacionamientos y Servicios SA (EYSA). La companyia, filial de Fomentos
Construcciones y Contratas (FCC), explota aparcaments municipals de titularitat pública arreu de l’Estat espanyol. La concessionària subcontractada per l’empresa municipal Gestió Integral de Trànsit (GINTRA) gestiona els aparcaments públics de pagament de la ciutat. Aquesta, al seu torn, depèn de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA), que s’encarrega de la gestió del sòl públic municipal.

Els vaguistes asseguren que, des del 2 d’agost, l’empresa està
vulnerant les mesures de prevenció de riscos laborals. En aquest sentit, el delegat sindical de la CGT, Juan de la Rosa, ha assegurat que, des de la primera setmana d’agost, EYSA està dipositant els diners de la recaptació de poblacions maresmenques i vallesanes a les mateixes instal·lacions dels aparcaments.

Els treballadors consideren que aquest fet posa en perill la seva integritat física i que no s’adiu amb les seves responsabilitats laborals. “El pàrquing s’ha convertit en un búnquer” i “això posa en greu perill a tothom”, conclou de la Rosa. Tot i el nou ús que s’està donant a l’aparcament, no s’ha contractat cap servei que garanteixi la
seguretat dels agents d’aparcament ni de les persones usuàries.

La situació s’agreuja, ja que els operaris dels aparcaments en conflicte
treballen sols durant la jornada laboral. Segons els vaguistes, que s’emparen en el plec de condicions que regeix l’explotació de l’aparcament, “aquí només hi poden entrar turismes, però des de l’agost
hi entra una furgoneta blindada cada dos dies”. Fonts consultades per la DIRECTA han assegurat que EYSA hauria trencat les relacions comercials que mantenia amb la Caixa Laietana en matèria de dipòsit de recaptació, motiu pel qual s’hauria produït el canvi d’ubicació dels diners.

L’origen del conflicte, però, es remunta a l’any 2006, quan els operaris van sol·licitar que les portes del pàrquing romanguessin tancades durant la nit. Davant la negativa de la concessionària, els treballadors van decidir presentar una denúncia a la Inspecció de Treball. Demanaven el tancament de les quatre portes de l’aparcament o la
inutilització dels caixers automàtics per poder fer els cobraments des de l’interior de la cabina. També instaven l’empresa a instal·lar un lavabo adjunt a la cabina per no haver de sortir fora. Dos anys després, no s’ha pres cap mesura al respecte i, a més, ara els treballadors s’han de fer càrrec de la custòdia de la recaptació.

Representants de les dues parts es van reunir el 29 de setembre
al Departament de Treball, però no van arribar a cap acord. Segons
el representant dels treballadors, el delegat de l’empresa va abandonar l’encontre sense fer cap proposta més enllà del trasllat de la recaptació a un altre pàrquing de la mateixa ciutat. Els treballadors consideren que aquesta mesura és del tot insuficient, ja que no solucions el risc que genera la ubicació de la recaptació.

Actualment EYSA ha traslladat la recaptació a l’aparcament situat a la plaça Granollers. Es dóna la circumstància que els treballadors d’aquest centre no estan secundant la vaga. Els vaguistes no estan prestant els serveis mínims i han assegurat que no tornaran als seus llocs de treball fins que no es donin les condicions de seguretat que reclamen.

El 6 d’octubre, Oriol Batista, regidor de via pública de Mataró, es va reunir amb representants dels treballadors. Batista va manifestar que des de Gintra s’ha instat Eysa a resoldre el conflicte i s’ha obert un expedient informatiu per tal d’aclarir els fets. A l’hora de tancar l’edició d’aquest setmanari, el delegat provincial d’EYSA a Barcelona, Josep
Lluís Junyent, no havia mostrat la seva postura davant el conflicte.