CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Els treballadors/es d’autobusos de TMB acorden deixar de temps fins a setembre-octubre a la Direcció per que mogui fitxa

Dimarts, 23 juny, 2009

Aquest dilluns 22 de juny, els treballadors/es d’autobusos de TMB han tornat a mostrar el seu malestar per la intransigència de la Direcció en relació a la negociació de conveni.

Un 90% de la plantilla convocada a l’aturada l’ha secundat i un miler d’ells i elles han assistit a l’Assemblea.


Molts treballadors han parlat en aquesta Assemblea i han defensat millores en condicions de descansos (que s’apliquin els 2 dies sense augment de la jornada diari), millores en condicions econòmiques (que la paga d’objectius que treballem tots no la cobrin només una minoria de l’empresa, sinó tota la plantilla) i millores en contractació (que es creïn 500 nous llocs de treball en les mateixes condicions que els treballadors ja en plantilla).

Un cop més, s’ha fet palesa que la idea de la Direcció de que els treballadors/es d’autobusos de TMB paguin la crisi i se’ls congeli les seves condicions laborals no ha calat entre la plantilla.

En aquesta Assemblea també s’ha decidit esperar a passar l’època de vacances per plantejar-se al setembre-octubre noves mobilitzacions més contundents si la Direcció continua amb la tònica de no voler posar ni un euro de pressupost sobre la taula.

També s’ha decidit portar a judici la posada en marxa de manera unilateral del servei Interlínies per part de la Direcció, un cop quedi clar que els sindicalistes de CCOO, UGT i SIT (que van signar l’acord ara incomplert) no estan disposats a posar la denuncia corresponent.

En relació a la denuncia presentada pels treballadors/es en relació a l’acord dels 25 minuts, finalment, el judici s’ha aplaçat i no es realitzarà fins a principis de juliol.

Per últim, des de l’Assemblea s’ha denunciat l’intent intimidatori de la Direcció contra els treballadors/es a l’obrir darrerament 5 expedients sancionadors més (per enganxar adhesius, per opinar sobre els directius i per desenganxar unes papers de l’empresa). A aquesta companys se’ls ajudarà amb els diners recaudats durant l’Assemblea i en properes recollides de diners entre tots i totes les treballadores.

Després d’aquest toc massiu a la Direcció, els treballadors esperem que aquesta reflexioni i comenci a posar propostes de conveni que generin el suficient consens per que els treballadors i treballadors les puguem acceptar.

Per a més informació: www.comitedescansos.blogpsot.com

Per veure la proposta de conveni dels treballadors/es:

www.cgtbus.com/docs/actualitat/plataformaconveni09.pdf

Comitè de Conveni Autobusos TMB


Els conductors de TMB ajornen les mobilitzacions fins a la tardor

Els manifestants podrien arribar a la vaga indefinida si no avancen les negociacions del conveni col·lectiu

22/6/2009 - EFE BARCELONA

Uns 500 treballadors dels autobusos de Barcelona han acordat avui en una assemblea celebrada en un carrer del centre de la ciutat ajornar fins a la tardor que ve noves mobilitzacions pel que consideren un estancament de la negociació del conveni col·lectiu. En cas que la negociació no avancés, una assemblea decidirà entre el setembre i l'octubre si es fa una vaga indefinida a partir del 8 de gener.

L'aturada de cinc hores, entre les 11.00 i les 16.00 hores, convocada per tres dels sis sindicats amb representació en el comitè d'empresa, ha estat seguida majoritàriament pels conductors d'autobús i, en menor grau, pels mecànics i els administratius, segons la CGT. Els autobusos circulen amb normalitat des de les 16.00 hores.

Un portaveu de TMB, per la seva part, no ha volgut quantificar el seguiment de la vaga al considerar que no hi ha hagut llibertat perquè els treballadors d'autobusos la seguissin o no. Segons ha pogut constatar EFE, pel centre de Barcelona a penes s'han vist autobusos de TMB circulant, encara que sí d'altres companyies que enllacen la ciutat amb localitats limítrofes.

Circulació més lenta

Els treballadors han apostat per continuar negociant el conveni amb l'empresa fins a l'octubre però, mentrestant, aplicaran el denominat PPA "al peu de la lletra". Es tracta d'un reglament intern de conducció que recomana no cobrar un bitllet amb l'autobús en marxa sinó parat, tancar les portes una a una, no passar la línia contínua i no circular a més velocitat de la permesa en ciutat. Els treballadors aplicaran aquest reglament a partir de demà, i per tant hi podrien haver problemes de circulació, així com una prolongació dels temps de viatge.

Els sindicats CGT, Actub i la Plataforma Sindical d'Autobusos de Barcelona, convocants de la protesta, consideren que la negociació del conveni "està parada i no es veu cap possibilitat d'acord". Els manifestants també estan en contra del denominat servei interlínies --que un conductor iniciï però no acabi el trajecte d'una línia d'autobús--.

L'aplicació dels 25 minuts de descans diaris de forma unilateral per part de l'empresa, sense consensuar la seva traducció en dies de descans o diners, és un altre dels punts de discrepància, igual que les sancions imposades en les últimes setmanes per la direcció a alguns treballadors per enganxar adhesius reivindicatius.

Desacord entre sindicats

El president del comitè d'empresa, Saturnino Mercader, ha criticat avui en assemblea al sindicat UGT, que no ha recolzat l'aturada al considerar que no s'ha demanat la seva opinió, i al SIT, que consent una doble escala salarial en algunes categories de l'empresa, a judici de Mercader.

També ha denunciat que mentre la direcció de TMB regateja als treballadors increments salarials i millores, l'any passat el sou dels directius es va incrementar un 12,3% i que els empleats contractats fora de conveni són un de cada quatre, a qui l'empresa els abona una assegurança sanitària privada.

Al finalitzar l'assemblea, s'ha cremat una caricatura de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, en què es llegia: "Retallo el servei d'autobusos per no tornar a congelar el meu sou", i també una revista de TMB denominada Hora punta, en què la presidenta de TMB i regidor del Consistori barceloní, Assumpta Escarp, reclamava un "sindicalisme responsable" als representants sindicals.


Els treballadors de TMB continuaran la negociació fins l'octubre

No faran cap vaga més fins llavors · Avui n'han fet una de cinc hores

VILAWEB - DILLUNS, 22/06/2009

Els treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han decidit avui de continuar la negociació del nou conveni amb l'empresa pública fins l'octubre. Llavors es tornaran a reunir per fer-ne una valoració. Ho ha dit el president del comitè d'empresa, Saturnino Mercader, després de l'assemblea en què han participat centenars de treballadors, que avui han fet una vaga parcial de quatre hores (d'onze del matí a quatre de la tarda).

Els conductors reclamen (pdf) millores salarials del 12,5% en el nou conveni que negocien des de fa mesos amb la direcció de TMB. A més, demanen que l'acord inclogui la contractació de cinc-cents nous treballadors, per quan els conductors puguin complir amb 'els dos dies de descans que es van aconseguir l'any passat i que encara no gaudim', ha denunciat Mercader.

L'aturada d'avui ha deixat Barcelona sense autobusos entre les onze del matí i les quatre de la tarda. Durant aquest interval, TMB ha assegurat el 25% del servei habitual a les línies 24, 92, 9, 63, 65, 21, 95, 157, 193, 109 i 11. La d'avui serà l'última vaga que facin, com a mínim fins l'octubre, en un intent d'aconseguir satisfer les demandes mitjançant el diàleg.

Seguiment 'quasi total'

Després d'estacionar els autobusos a les cotxeres, centenars de treballadors s'han concentrat a la ronda Sant Pere de Barcelona. El seguiment de la vaga ha estat 'quasi total' entre els conductors, 'molt important' entre els mecànics i 'quasi nul' entre els comandaments, segons Mercader.

El president del comitè d'empresa ha denunciat que l'empresa 'ha fet tot el possible' per blocar la protesta i que, fins i tot, havia enviat cartes amenaçadores als domicilis dels conductors. L'aturada ha estat convocada per CGT, Actub i la Plataforma Sindical d'Autobusos de Barcelona, però no tenia el suport de CC OO ni UGT.

TMB culpa els sindicats de la 'dilació' de la negociació

Per la seva banda, TMB culpa els sindicats de la dilació del procés negociador del convenir per la insistència a plantejar demandes econòmiques 'desorbitades', que 'ignoren completament la conjuntura actual i que representarien un increment inassumible del 40% dels costos de personal'. És per intentar imposar aquestes reivindicacions desproporcionades que han procurat, apunta TMB, 'dilatar' la negociació i 'ara tornen a treure el conflicte al carrer per utilitzar els usuaris com a ostatges'.

Vintena vaga des del 2007

Amb la d'avui són vint les jornades de vaga des que a final de 2007 van començar pel conflicte laboral pel nou conveni per al període 2009-2013.