ERO Nul a Konecta: 92 persones recuperen el treball gràcies a la demanda de CGT
Tal com va dir CGT els 92 acomiadaments al col·lectiu de treballadors amb diversitat funcional que prestaven el servei de cita prèvia de l'Agència Estatal d'Administració Tributària en subcontractes de Contact Center ha estat declarats nuls en la sentència notificada avui i que publiquem íntegrament en la nostra web.
El primer, indicar que la que és màxima responsable per permetre-ho és l'Agència Tributària que des de fa més d'una dècada té privatitzat aquest servei públic, consentint durant anys precarietat per a les persones que tiraven endavant en el servei telefònic de cita prèvia per a assignar les cites que els/les contribuents hagin de concertar en les diferents administracions d'Hisenda. Vàries subcontractes de Contact Center com a Atento, Abante i Servinform han prestat aquest servei de manera precària i en els últims anys Grup SIFO, subcontractava aquest servei a elles, precaritzant mes les condicions de treball.
No obstant això el passat estiu, després de ser adjudicatària Konecta del servei per part de la AEAT l'any passat, va decidir no comptar amb el personal discapacitat (92 treballadors/es), i va obligar al Grup SIFO a lliurar una carta indicat a totes les persones afectades que serien subrogades a partir de l'1 d'agost a Konecta BTO.
Konecta BTO, número 1 en precarietat, va decidir rebutjar aquesta subrogació i enviar una carta a les plantilles indicant que no reconeixien el conveni col·lectiu d'aquest centre especial d'ocupació i que només oferien el que indica el deplorable Art. 18 del Conveni de Contact Center; és a dir, passar un procés de selecció. I encara hi ha més: si aquestes treballadores aconseguien superar aquest procés, els amenaçava amb traslladar-los a Sevilla.
Per fortuna en aquest cas no era aplicable el nefast article 18 del conveni que permet, gràcies a CCOO i UGT, que quan finalitza una campanya i surt a concurs, l'empresa que obtingui l'adjudicació de la nova campanya no té l'obligació de contractar a tota la plantilla que realitzava el servei amb l'anterior empresa.
Des de CGT advoquem per la completa subrogació i per l'eliminació de l'article 18 del conveni de Contact Center. Volem que amb completa normalitat passi el 100% de la plantilla d'una empresa a una altra, perquè nosaltres som els qui actualment sofrim el canvi d'empresa, perquè per a nosaltres l'aplicació de l'article 18 suposa, en el millor dels casos, un trauma, i en el pitjor dels casos, anar al carrer.
No obstant això aquests companys depenien d'un servei públic i tenien un grau de discapacitat reconeguda, que els garantia majors drets. Drets que al Grup Konecta li van importar una merda. Aquesta multinacional, que pertany al Banc Santander en un 40% va actuar salvatgement. Recordem que Konecta estava eximida de complir el requisit legal de la contractació d'un 2% de treballadors/es amb diversitat funcional exigit per la Llei General de Discapacitat (Reial decret legislatiu 1/2013) en haver-se acollit a una mesura alternativa mitjançant els bondadosos i desconeguts actes de la fosca Fundació Konecta. Per a què contractar gent amb majors dificultats? Des de Konecta el dia que els havien d'incorporar els van tancar la porta, i els van menysprear.
A CGT li va produir i li produeix fàstic tot aquest procés, però CGT no s'anava a quedar en silenci. El mes d'agost passat vam presentar una demanda reclamant la nul·litat de tots els acomiadaments i, efectivament, el temps ens ha donat la raó. En la sentència el TSJM indica que tots aquests acomiadaments són nuls i se l'obliga a Konecta a pagar el salari que han deixat de percebre des de l'1 d'agost.
Els acomiadaments no eren un secret, van sortir publicats en la premsa (https://www.eldiario.es/economia/huelga-teleoperadores-agencia-tributaria-inminente_0_797221231.html però CGT va ser l'únic sindicat que va plantejar aquesta demanda a pesar que en l'empresa estan representats altres 5 sindicats. No és la primera vegada que passa, i en aquest cas ni CCOO, ni UGT, ni USO, ni FASGA, ni Solidaridad Obrera van entendre que calgués interposar aquesta demanda. Era Agost, estarien de vacances, no sigueu durs…
Sincerament CGT aprofita aquesta notícia per a criticar i denunciar el sindicalisme de pastís que exerceixen aquestes organitzacions en aquesta empresa. La Confederació General del Treball ha posat tots els seus mitjans a treballar contra aquest bast atac als treballadors i a les treballadores, i aquesta vegada hem guanyat. La lluita segueix, però la lluita serveix.
Sector Federal de Telemarqueting de la CGT
https://www.cgt-telemarketing.es/blog/1048-ere-nulo-en-konecta-92-personas-recuperan-el-trabajo-gracias.html