CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Expedients de Regulació d’Ocupació de vergonya

Dimarts, 14 octubre, 2008

Dissabte passat 11 d'octubre va tenir lloc l'assemblea d'afiliats/des de la secció sindical de CGT a Nissan, al local del sindicat a Via Laietana.

Aquestes són les valoracions i conclusions que com a secció sindical realitzem davant els ERO presentats en tot el sector de l'automòvil:


· En la majoria de les empreses els plantejaments d'excedents no responen solament a la caiguda de vendes, si no la voluntat d'aprofitar la psicosi de crisi per a realitzar reestructuracions, augments de productivitat i canvi de contractes fixos per eventuals. En efecte, les reduccions de producció respecte a 2007 signifiquen generalment menys del 8% i no obstant això l'aplicació d'ERO es realitza en tants per cent molts més elevats.

· Les empreses estan sol·licitant l'atur per a les seves plantilles abans de produir-se els efectes reals sobre les produccions. Encara que les dades de vendes a Espanya parlen de més d'un 20% de descens, les vendes a Europa i en la resta del món tot just arriben a un descens del 2%. Tenint en compte que els cotxes produïts a Espanya es destinen en un 70% a l'exportació, s'enfonsen la majoria de les justificacions de les empreses per a demanar els ERO .

· Des de la Coordinadora de l'Auto de la FESIM-CGT, vam denunciar que una de les causes de l'actual situació de crisi ha estat l'actuació de les multinacionals de l'auto que han dut a centenars de milers de treballadors a rebaixar els seus salaris i condicions de vida per mitjà d'acords de dobles escales salarials, augments de productivitat i flexibilitat, empobrint a la població i per tant ajudant a la tan anomenada crisi.

· Insistim i reivindiquem que aquesta crisi ha d'anar a càrrec d'unes empreses que en els últims 10 anys han tingut, en el conjunt del sector, més de 15.000 milions de € de benefici, a més d'aportacions directes en compra de materials a les cases matrius, valorades en altra quantitat similar de benefici.

· Per això exigim a les administracions públiques, estatals i autonòmiques, el rebuig dels ERO a les empreses i l'exigència de solucions pactades amb els treballadors en les quals siguin les empreses qui suportin el cost d'aquesta situació per mitjà de la reducció de la jornada, el rebaixament dels inhumans ritmes actuals de producció i la condonació dels deutes de borses d'hores acumulades, sobre tot pels augments de productivitat dels últims anys.

A NISSAN realitzarem les plataformes reivindicatives en línia amb aquestes propostes, convocant a les plantilles afectades a les mobilitzacions que siguin necessàries perquè siguin les empreses qui carreguin amb els costos d'aquesta situació. Des de la Secció Sindical de la CGT a NIMISA, critiquem obertament a la Direcció d'aquesta companyia, a causa de les notícies aparegudes aquests dies a la premsa, on ha aparegut la filtració de la seva intenció de presentar un ERO. És intolerable que els treballadors de NISSAN, hàgim de conèixer per la premsa, les intencions de la companyia, més encara quan tres dies abans, el màxim responsable d'ella, Fumiaki Matsumoto, va mentir als treballadors, al dir que no disposava de la informació quant a les intencions de NISSAN, quan hem sabut per la premsa que duen temps planejant aquesta situació entre uns altres amb la Consellera de Treball, Mar Serna. Aquesta companyia, que en la seva més alta instància, juga amb l'ocupació de tots els seus treballadors i treballadores, ocultant informació i mentint a la menor ocasió, solament trobarà, per part de la CGT, la confrontació i el rebuig.

Secció Sindical CGT Nissan

cgtnissan.blogspot.com/