Jornada en defensa del ferrocarril públic, social i de qualitat el 17 de maig a l’Estació de Barcelona Sants
Les seccions sindicals del Sector Federal Ferroviari de la CGT a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona convoquen una jornada en defensa del ferrocarril públic, social i de qualitat el divendres 17 de maig, amb dues concentracions a l'Estació de Barcelona Sants, a les 13 i les 18h.
CGT denuncia la fragmentació, liberalització i privatització del servei públic ferroviari i l'eliminació de trens.
CGT denuncia la destrucció d'ocupació en el ferrocarril i la precarització dels treballadors de contrates i serveis auxiliars.
CGT denuncia la precarietat i el pèssim estat d'algunes infraestructures a Catalunya (i això que són noves).
CGT es concentrarà a l'Estació de Barcelona Sants en defensa del sistema públic ferroviari, propietat de la ciutadania, i en protesta per les mesures que el govern ha pres per a desmantellar-lo i fragmentant-lo per a després posar-lo a la venda.
Aquestes mesures es concreten a liberalitzar el sistema ferroviari, a partir del 31 de juliol, començant pels trens turístics. Queda oberta la possibilitat de liberalitzar i privatitzar els trens de Rodalia i Regionals, així com els corredors de llarg recorregut, tot això en funció de les decisions que es prenguin en el consell de ministres de cada divendres.
El 31 de juliol, Renfe es dividirà en quatre societats mercantils i Adif (el propietari de la infraestructura) en dues empreses. A partir de maig Renfe començarà a suprimir trens, materialitzant-se la totalitat de reducció de serveis al setembre i reduint-se un total de 45.000 trens a l'any en el conjunt de l'estat espanyol. Tal mesura afectarà a Catalunya en aquells trens que surten del seu territori. Falta conèixer si la Generalitat canviarà les obligacions de servei públic (OSP) dels trens que circulen pel seu territori, sobre els quals té competències.
CGT denuncia el cost social i econòmic que aquestes mesures tindran per a la ciutadania, doncs les experiències de privatització ferroviària sempre acaben afectant a la butxaca de la ciutadania, a la qualitat del servei, a la seguretat a l'ocupació i a les condicions de treball, ja sigui de les empreses públiques o de les contractes i serveis auxiliars que actualment sofrixen una nova agressió.
NO A LA PRIVATITZACIÓ DELS SERVEIS PÚBLICS FERROVIARIS
PER UN FERROCARRIL PÚBLIC, SOCIAL, SEGUR I DE QUALITAT
DONEM SUPORT AL SFF-CGT EL DIVENDRES 17 DE MAIG AMB LA NOSTRA PRESÈNCIA EN QUALSEVOL DE LES CONCENTRACIONS I EN ELS REPARTIMENTS DE PROPAGANDA.
DIVENDRES 17 DE MAIG VESTÍBUL DE SANTS-ESTACIO, BARCELONA
CONCENTRACIONS A LES 13 IA LES 18 HORES
RODA DE PREMSA A LES 12 HORES , ( explicarem la versió espanyola del PP del model del ferrocarril britànic)
Aquesta jornada de lluita i els actes a Barcelona-Sants, estan convocats per les
seccions sindicals ferroviàries de CGT de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida.
Les Ferroviaris de la CGT estem convocant accions de protesta davant les mesures que el govern del PP va a aplicar desenvolupant dos reials decrets (22/2012 i 04/2013) en què afronta la liberalització i la privatització progressiva del ferrocarril, alhora que suprimirà trens i estacions, el que unit a una nefasta política d'infraestructures, amenaça amb desballestar el sistema públic ferroviari i la pròpia eficiència del mateix.
Durant l'any 2012 hi va haver diverses vagues unitàries en Adif, Renfe i l'extinta FEVE. La signatura de convenis col · lectius va suposar una pausa en la conflictivitat, però davant l'aplicació de mesures "molt perjudicials", CGT s'està mobilitzant, a l'espera que "arrenquin" més organitzacions sindicals.
El govern pretén fragmentar RENFE en quatre societats mercantils, ADIF en dos, liberalitzar el transport de viatgers a partir del 31 de juliol , privatitzar progressivament el Manteniment del material i de la infraestructura, les Mercaderies, l'AVE, la Llarga Distància, el Canal de Venda, els Serveis Logístics, crear franquícies a les diferents Rodalies i serveis de Mitja Distància, a més de reduir serveis i ocupació a través d'EROs i acomiadaments a les empreses públiques i en les auxiliars de serveis en terra i trens, com ara Cremonini, Comfersa , Ferroser, Eulen, Atendo, contractes de neteja, etc. El govern del PP pretén a més llogar a les empreses privades els trens que s'han costejat amb diners públics, perquè aquestes puguin quedar-se amb el servei, assumint escassos costos i riscos.
El Ministeri de Foment s'ha limitat la consideració de servei públic (OSP), el que suposa a nivell de l'estat espanyol a partir de juny de 2013:
· D'un total de 3374 trens setmanals de Mitja Distància, suprimeixen 779.
· Que en 172 estacions no pararà cap tren.
· En 163 estacions hi haurà una única parada per sentit.
· Els viatgers afectats s'estimen en més de 1.650.000 persones.
A Catalunya estan afectades per aquestes OSP la línia de Mora a Saragossa i la de Lleida. Ignorem si la Generalitat té previst modificar els serveis de Rodalies i les seves tarifes.
CGT denuncia la política d'infraestructures del Ministeri de Foment d'Ana Pastor, que es només es pot qualificar d'engany groller : línies d'AVE sense subestacions pròpies (BCN-Figueres), vies noves de tercer carril a 5 Km / h. (BCN Can Tunis), túnels nous amb tares de seguretat , manca absoluta d'inversió en xarxa convencional, deteriorament dels tallers, pla de reducció de centres de manteniment d'infraestructura, ... Si a això li unim el premeditat retard dels accessos a ports i un projecte de Corredor Mediterrani qualificable de demencial que trencarà la continuïtat de l'explotació de mercaderies i viatgers, el futur del transport ferroviari es presenta molt lleig .
Com passa amb la sanitat o l'educació, pretenen carregar altre servei públic bàsic a costa de la ciutadania i de la classe treballadora per satisfer l'avarícia d'uns pocs.
Sector Ferroviari de la CGT (SFF-CGT)
>>> Col·laboreu en la recollida de signatures en defensa d'un ferrocarril públic i social. Imprimiu el full adjunt, recolliu signatures i feu-les arribar a les seccions del SFF-CGT.
Attached documents