CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La CGT alerta que perilla el servei de taquilla a les estacions de Sant Vicenç, Cambrils, l’Aldea i Reus

Dissabte, 26 setembre, 2009

26/09/09 - Cambrils - Ò. Palau - El Punt

La Confederació General del Treball (CGT) va denunciar ahir amb accions de protesta a les estacions de Cambrils i l'Aldea la progressiva privatització de serveis i el tancament d'estacions al Camp i l'Ebre per part de Renfe i Adif en els últims anys, que segons la CGT ja ha comportat la pèrdua de 26 llocs de treball des del 2004. El sindicat ferroviari alerta ara d'un nou pla estatal per tancar les taquilles a les estacions de Sant Vicenç de Calders, Cambrils i l'Aldea, i fins i tot a Reus els caps de setmana.


Una dotzena de delegats de la CGT van repartir ahir al matí fulls volants i van poder exposar directament les seves queixes als usuaris dels trens, de qui van recollir unes 200 signatures contra el tancament d'estacions a la demarcació. «No demanem res de l'altre món», constata el delegat Joan Ramon Ferrandis, que lamenta que fins ara no han rebut cap resposta de Renfe ni d'Adif, els ens estatals responsables. La CGT, de fet, ja avisa de «l'ambiciosa proposta que preparen, seguint la política dels darrers temps», per «substituir treballadors per màquines d'autovenda o per un servei privat», explica Ferrandis.

El pla afectaria estacions importants a les comarques tarragonines. D'entrada, les de Cambrils i l'Aldea –la principal a les Terres de l'Ebre–, on precisament es va fer l'acció d'ahir. Després, la de Sant Vicenç de Calders, nus de comunicacions entre Tarragona i Barcelona i terminal de la línia C2 de rodalies, on «els primers mesos encara quedaria personal, però a la llarga s'aniria substituint». En el pla que hi ha sobre la taula també hi apareix l'estació de Reus, que ara ja està sense servei de taquilla a la nit, «com la CGT ja va avisar fa un any». «Aquí ara afectaria en menor mesura perquè encara hi ha algun tren de llarg recorregut, però la idea és que hi deixi de funcionar la venda anticipada, així com el servei d'atenció al viatger els caps de setmana i els dies festius», explica Ferrandis. El sindicat considera que el tancament i la privatització de taquilles, a més de la destrucció de llocs de treball –ja se n'han eliminat 26 en els últims cinc anys–, comportaran una major despesa pública en maquinària i un augment de tarifes, a més d'un deteriorament de les instal·lacions i del servei, per la major dificultat per obtenir els bitllets. La CGT tanca tot just demà el cicle de vagues a les taquilles que ha fet els darrers mesos per denunciar la privatització de serveis a les estacions, amb aturades d'11 h a 18 h que no afectaran el servei de trens.

SITUACIÓ D'ESTACIONS

Ascó, Vila-seca i altres: sense personal

Flix: sense personal en cap de setmana i dia festiu ni matins de dilluns a divendres

Cambrils, Montblanc i Riba-roja: sense personal en cap de setmana i dia festiu, ni tardes de dies feiners

Valls: sense personal en cap de setmana i dia festiu, horari partit amb personal la resta de la setmana, sense atenció a alguns trens

Reus: sense personal cap dia de 23 a 6

Salou, Torredembarra i Calafell: privatitzat el servei de venda i informació al viatger

Tarragona: privatitzat el servei de venda de bitllets de mitjana distància i regionals, i l'atenció al viatger

L'Aldea-Amposta-Tortosa: el servei en horari de taquilla s'ha reduït de 6.50 a 21.30 els últims mesos

Noticia extreta del diari El Punt