CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La CGT de Ponent demana la retirada de la LEC i crida a la mobilització el 13 de novembre

Divendres, 7 novembre, 2008

Des de la CGT de Ponent tenim molt clars els motius principals que ens fan rebutjar la Llei d’Educació que el Parlament de Catalunya prepara, i que defineix quin tipus d’escoles tindrem al nostre país d’ara en endavant. Esperem el màxim seguiment i recolzament social en la lluita contra aquest projecte de llei que condemna d’ara i per sempre l’escola
pública.

El projecte de Llei d’Educació de Catalunya (LEC) suposa la privatització dels serveis educatius, aposta clarament per l’escola privada concertada i relega a l’escola pública a una mera funció subsidiària de caràcter assistencial: a l’augment de les aportacions econòmiques a les escoles concertades es sumarà un finançament extra (que no rebrà la
pública) si voluntàriament accepten fer-se càrrec de nens amb dificultats. Aquesta «voluntarietat» junt al control sobre la matriculació que exerciran els propietaris de les escoles privades, augmentarà la segregació escolar en funció de l’extracció social de l’alumnat. En definitiva, pagar amb diners de tothom l’escola d’uns pocs.


El projecte de LEC trasllada el model de gestió de l’escola concertada a la pública, marginant els elements amb els quals es van democratitzar els centres públics, com ara els de participació de professorat (claustres) o de pares i alumnes a través d’AMPAs i Consells Escolars, prou malmesos ja.

El projecte de LEC pren l’escola concertada com a referent del sistema educatiu i trasllada el seu model de gestió d’empresa privada a l’escola pública: jerarquitza tota la capacitat de decisió en la figura de la direcció de centre. Condiciona els recursos dels centres als resultats, provocant la competència per l’alumnat entre centres públics, i accentuant –en
conseqüència- la diferència de qualitat entre centres, que depèn en part dels recursos amb els que compta per realitzar una bona tasca educativa.

Afavoreix encara més, doncs, l’existència de centres públics de primera, de segona i centres-guetos.

Cal millorar la qualitat del nostre sistema educatiu. Aconseguir-ho, com demostren els sistemes educatius capdavanters al món, no passa per una gestió empresarial dels centres públics, ni per la municipalització, i el perill de privatització que això suposa, ni per afavorir el finançament públic de les escoles concertades, convertint en un gran negoci un
dret reconegut de tot ciutadà.

Volem una escola pública de qualitat, amb un finançament com la mitjana de la resta de països europeus, proper al 6% del PIB i no del 2’4 % (català) actual, que comporti una atenció més individualitzada dels infants, permeti millorar-ne els aprenentatges i garanteixi la gratuïtat real de l’ensenyament públic (material, llibres, colònies...).

Volem una escola encara més transparent i engrescadora, volem aprofundir els instruments de democratització i participació de professorat, mares, pares i alumnes en un procés educatiu dels centres, entès com un treball en equip, perquè aquest és el missatge que cal transmetre als nostres infants.

Volem una escola integradora, a diferència dels centres concertats que majoritàriament rebutgen l’alumnat amb més dificultats.

Volem que pugin els nivells educatius, però per fer-ho cal un compromís de l’administració amb l’educació pública, amb l’escola de tothom.

Per tot això demanem que el Govern de la Generalitat retiri el projecte de Llei d’Educació de Catalunya i promogui un debat real entre tots els sectors de l’ensenyament públic sobre les necessitats que tenim avui a Catalunya per millorar l’escola pública de les nostres filles i fills. Cridem a totes les mares i els pares, associacions, partits polítics, sindicats i AMPAS i, per descomptat, als mestres i professors, a rebutjar aquest projecte de llei i a donar suport a les mobilitzacions en defensa d’una educació pública de qualitat.

El 13 de novembre, tothom al carrer. Vaga General a l'Ensenyament Públic Català.

FEDERACIÓ D'ENSENYAMENT CGT - PONENT


El debat entorn la Llei d'Educació de Catalunya, una suposada “Llei de País”, va néixer coixa. El Conseller Ernest Maragall va fer una gira de presentació a finals de l'any passat i no va escoltar el clam del 14 de febrer en el que els mestres i professors de l'ensenyament públic català vam demanar que es tornés a començar el procés amb una participació real.

Aquest estiu els mestres vam rebre una carta cantant les excel·lències del projecte de llei. Paral·lelament, amb l'objectiu de fomentar la participació a través de la interactivitat d'internet, es va habilitar una web (www.lleieducacio.cat).

Però han passat els mesos i a mitjans de novembre l'apartat “El Conseller respon” (http://www.lleieducacio.cat/page.php?id=19) en el que es compromet a fer respostes setmanalment està buit de contingut. De la mateixa manera resten buides les “Aportacions d'agents i entitats”. Aquesta és la voluntat de participació que té el Departament d'Educació? Es vol imposar la Llei, com totes les que han afectat a l'Educació.

El 13 de novembre cal anar a la vaga i demostrar així el nostre rebuig a una llei neoliberal feta per un suposat govern d'esquerres. Cal tornar a començar i fer-la des de baix!

Jose Ignacio Martín Tello

Mestre d'Educació Primària

Federació d'Ensenyament de la CGT de Ponent