CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La CGT es mobilitzarà a Flix contra les intencions d’ADIF de deixar sense personal l’estació d’Ascó i sota mínims dels de Flix i Riba-roja, a més de tancar el Centre de Comandament de Tarragona

Divendres, 29 agost, 2008
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

ADIF DEIXA SENSE PERSONAL L’ESTACIÓ D’ASCÓ, TANCA EL LLOC DE COMANDAMENT DE TARRAGONA I DEIXA SOTA MÍNIMS LES ESTACIONS DE FLIX I RIBA-ROJA

ELS DELEGATS SINDICALS DE CGT A LES EMPRESES DE RENFE I ADIF ES TANCARAN 24h EN EL VESTÍBUL DE L’ESTACIÓ DE FLIX PER A PROTESTAR PER AQUESTA MESURA, EL VESPRE DEL DIA 5 A LES 20h. ES REALITZARÀ UNA XERRADA COL·LOQUI EN EL CASAL ST. JORDI DE FLIX, AIXÍ MATEIX EL DIA 6 DE SETEMBRE A LES 12h. TINDRÀ LLOC UNA CONCENTRACIÓ D'USUARIS I UNA RODA DE PREMSA A LA PRÒPIA ESTACIÓ DE FLIX.


El passat 17 de juliol la Direcció executiva de Circulació, pertanyent a l'empresa Adif, va presentar l'informe definitiu sobre la situació en la qual quedarien les estacions d'Ascó, Flix i Riba-roja, així com el Lloc de Comandament de Tarragona. Aquestes actuacions són conseqüència de la política privatitzadora imposada amb la Llei del Sector Ferroviari, que es tradueïx en externalitzacio i privatització de treballs ferroviaris a subcontrates en precari, o simplement la desaparició d'aquestes activitats, amb la consegüent disminució de la qualitat del servei.

L'estació d'Ascó quedaria definitivament sense personal, la de Riba-roja amb personal només els matins de dilluns a divendres, romanent sense personal els caps de setmana i festius. L'estació de Flix tindria un agent de tarda de dilluns a divendres i de nit de dilluns a dijous, quedant sense personal tots els matins i els caps de setmana i festius. El Lloc de Comandament de Tarragona tancaria definitivament. El personal afectat seria de 16 agents que es recol·locarien en altres províncies.

Des d'aquesta Secció Sindical es valora molt negativament aquesta mesura, tant a nivell laboral, per la pèrdua de 16 llocs de treball, com per les repercussions en la qualitat del servei que deixaria d'oferir a l'usuari del ferrocarril.

La desaparició de personal de circulació de les estacions d'Ascó, Flix i Riba-roja suposa un minvament considerable de la Seguretat en la Circulació i en la dels propis usuaris, així com en la qualitat del servei prestat per Adif, encarregat de proporcionar un servei públic, segur i de qualitat, estant-hi obligat legal i reglamentàriament. A més de l'anterior, deixar sense personal aquestes estacions significa la deterioració progressiva de les instal·lacions i dels propis edificis de les estacions.

Les millores tecnològiques que s'han implantat en aquest tram no poden substituir de cap manera la presència de treballadors, doncs existeixen funcions que els són pròpies al Factor de Circulació impossibles de realitzar des d'un Lloc de Comandament o CTC. (comprovació de carregament, senyals de cua al pas dels trens per les estacions, operacions de tren amatent…), per tant, és falsa l'asseveració que es fa en el citat informe… “no queden tasques que justifiquin la presència d'agents de circulació…”

En la descripció de les mesures de seguretat a que es refereix aquest informe, s’obvia la presència de personal (Factor de Circulació), que certifiqui el pas dels trens amb la càrrega en condicions, complets i amb senyals de cua, a més de verificar la finalització de pujada i baixada de viatgers, informació a l'usuari de la possible existència de perill d'atropellament d'un tren sense parada, a causa de la inexistència de pas Inferior d'usuaris, etc.

L'informe que se'ns remet, no especifica la parada de trens de viatgers i mercaderies amb parada prescrita, que justificaria ja de per si la presència de personal, encara que la quantitat de circulacions és molt superior.

El trajecte entre les estacions de Mora i Riba-roja, té una orografia molt irregular salvant túnels i trinxeres amb el risc intrínsec de desprendiments que poden afectar a la seguretat en la circulació, máxime quan per aquesta línia circulen gran quantitat de trens amb Matèries Perilloses, el que agreujaria qualsevol tipus d'incidència, tenint en compte a més que la línia ferroviària afectada passa, pel mig de la Central Nuclear d'Ascó.

Entenem que Adif obeeix únicament a motivacions econòmiques, quant a amortitzar costos per la implantació de sistemes de CTC.

Des de la CGT, i com continuació de la campanya que ja vam iniciar l’any 2004 amb la primera disminució de personal, que va tenir la seva continuació a principis de 2006 amb una altra nova disminució de servei i després d'esgotar completament la via de la negociació, anem a realitzar un tancament de delegats de les empreses Adif i RENFE en el vestíbul de l'estació de Flix des de la tarda del divendres dia 5 de setembre a la tarda del 6, aquell mateix divendres tindrà lloc una XERRADA-COL·LOQUI en el Casal St. Jordi de Flix a les 20.00h, així mateix a les 12h del dia 6 està convocada una CONCENTRACIÓ D’USUARIS I CIUDATANS en la pròpia estació de Flix on hauríem de demostrar que efectivament la ciutadania està en contra d'aquesta dràstica disminució de servei ferroviari en aquestes tres estacions, així mateix es distribuiran octavetes informatives d'aquesta problemàtica.

Seccions Sindicals del SFF-CGT de RENFE Operadora i Adif de Tarragona

>>>>>>> Adjuntem nota de premsa, octaveta i cartell

Reportatge fotografic del Tancament-Cconcentració- Protesta a FLIX

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció