La CGT faria arribar a Reus i a Tarragona trens que moren a Sant Vicenç de Calders
El Punt - 2/03/2007 - Ò. M.. Tarragona.Els problemes al voltant del TAV, si bé ocupen bona part del debat públic al Camp de Tarragona, són poca cosa comparats amb els que pateix la xarxa de Rodalies. En aquest sentit, ahir la secció ferroviària de la CGT es va atrevir a exposar una solució per millorar la mobilitat al Camp. El sindicat considera «totalment viable» fer arribar fins a Reus i Tarragona els trens de Rodalies que actualment finalitzen el seu trajecte a l'estació de Sant Vicenç de Calders. Sobre aquest tema, el diputat socialista Francesc Vallès considera que la solució «haurà d'esperar» i que aquesta comporta «no perdre l'oportunitat» de construir el Tramcamp, aprofitant l'entrada en funcionament de la nova línia del corredor mediterrani.
Cap dels quinze trens Alvia diaris que uneixen Barcelona i Madrid no s'atura a la Secuita
Amb l'arribada del TAV al Camp de Tarragona, han estat moltes les veus que han alertat del perill que l'alta velocitat avancés en detriment del ferrocarril convencional. El mateix dia de la inauguració de l'estació de la Secuita, la CGT es referia a «la defunció» del tren diürn que unia les estacions de Tarragona i Reus amb Madrid, l'Alvia. Actualment, hi ha quinze combois d'aquest model que, gràcies a l'intercanviador d'eixos de Roda de Berà, uneixen Barcelona i la capital de l'Estat, en els dos sentits, passant per l'estació del Camp. La majoria són diaris. Però cap d'ells no s'atura a la terminal de la Secuita. Usuaris i altres agents no entenen per què Renfe no aprofita el pas dels Alvia per augmentar la freqüència de la connexió amb Madrid, tenint en compte que l'elevada demanda en punts com Saragossa fa que cada vegada s'hagi de comprar el bitllet amb més antelació, o simplement per oferir als usuaris del TAV la possibilitat de continuar el viatge directament cap a Barcelona.
La companyia s'aferra exclusivament a l'argument que els serveis que ofereix la nova línia del TAV Camp de Tarragona-Madrid equilibra amb escreix la supressió del tradicional tren diürn.