La Direcció de TMB vol imposar unilateralment la seva proposta de conveni a Autobusos
La Direcció d'Autobusos de TMB va citar fa pocs dies a tots els delegats del Comitè d'empresa per a tractar el 14 de juliol, de la negociació de conveni, fora de l'actual taula de negociació. Els delegats ens hem quedat estranyats per haver de debatre sobre la negociació de conveni fora del seu àmbit natural. La nostra sorpresa ha estat major al descobrir que la Direcció ens lliurava la seva mateixa proposta de conveni, en relació als conductors/es, que ja va ser rebutjada anteriorment en la taula de negociació per tots els sindicats.
En aquesta ocasió aquesta proposta de TMB ha estat indicada en la seva última pàgina com “aplicació de les mesures detallades en el present escrit”. D'aquesta manera l'empresa vol imposar de manera unilateral, sense acord, la seva proposta. De manera completament il·legal. Tot això posa a la clares que tot el discurs de la negociació, el diàleg i fins al propi respecte a la representació dels treballadors és per a la Direcció una pura i dura farsa.
En aquest context, la reunió, que ha durat menys de 20 minuts ha acabat a crits de "feixistes" contra la Direcció i documents trencats i volant per l'aire. La pròpia Direcció esmenta que obre un període de consultes de 5 dies, fora de la taula negociadora de conveni, però que si no hi ha acord aplicarà el seu document. Els delegats del Comitè d'empresa els han recordat que hi ha una taula de negociació i que és aquí on han d'anar a tractar aquests assumptes, i no en reunions paral·leles.
La majoria del Comitè d'empresa ha decidit que no anirà a aquestes reunions fora de la negociació de conveni, per a no donar-li cap tipus de legitimitat a aquestes reunions, ni a la forma despòtica d'actuar de la Direcció. Si finalment s'atreveix a imposar la seva proposta això significarà la pèrdua econòmica de tots i totes les conductores d'uns aproximadament 3000 euros anuals. D'aquesta manera, la Direcció podrà vanagloriar-se de contractar a més treballadors/es, encara que la realitat serà que qui els pagarà serà l'actual plantilla. També significarà que s'aplicarà un model de descans, no consensuat amb ningú, i que s'eliminarà l'altre model existent en l'actualitat.
De la mateixa manera, se seguirà negant els 30 minuts de descans dintre de jornada i els 15 minuts, com a mínim seguits, per a l'entrepà. Al seu torn, també eliminarà l'impost dels 25 minuts que, a dia d'avui, es cobra o es descansa i que segons l'acord del 8 de setembre diu textualment que: “A partir d'arribar-se a l'acord d'entrada en vigor del conveni col·lectiu 2009-…, quedaran sense efecte els acords aquí recollits”. Així que sense acord de cap tipus l'empresa torna a incomplir el que pacta.
Finalment, la majoria del Comitè d'empresa entén perfectament que si s'aplica a la brava aquesta proposta de la Direcció només comportarà una resposta duríssima per part dels treballadors/es. Ningú permetrà que se li redueixi el sou i se li reorganitzi el seu temps de descans sense haver estat acordat entre la Direcció i els treballadors/es. Tot indica, per tant, que la Direcció de TMB i l'Alcalde, Jordi Hereu, ha decidit saltar-se a la torera l'arribar a acords entre les dues parts i ha declarat la guerra als treballadors/es d'autobusos de TMB.
www.comitedescansos.blogspot.com