CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La Direcció de Transports de Barcelona es nega a negociar davant les noves vagues del 3 al 7 de març

Dijous, 21 febrer, 2008

El dimarts 19 de febrer es va reunir el Comitè de Descansos dels conductors i conductores de TB amb el Cap de Personal de l'empresa a instància dels treballadors. El motiu d'aquesta trobada era informar dels resultats de l'Assemblea de Conductors realitzada el 12 de febrer. Recordem que en aquella ocasió, l'Assemblea amb una gran representació del col·lectiu, va decidir per una majoria aclaparadora no acceptar la proposta de mediació del Departament de Treball que era acatada per la Direcció de TB, i un dels sindicats (SIT, concretament el mateix que acaba de perdre un 25% de la seva afiliació). Mentre que la resta de sindicats, inclosos CCOO i UGT, se sotmetien a la votació de l'Assemblea.


El resultat negatiu a la proposta de Treball va ser acatat i respectat per un 85% dels delegats del Comitè d'Empresa (23 de 27 delegats). En la mateixa Assemblea, els conductors i conductores, van decidir continuar amb les mobilitzacions, concretant les següents: aturades de 24 hores entre el 3 i el 7 de març, i a continuació, de forma indefinida, tots els dijous a partir del 13 de març, també de 24 hores. En la reunió es va informar sobre aquestes decisions de l'Assemblea i es va oferir el diàleg per a tractar d'impedir arribar a la mobilització, i per a impedir que aquest problema laboral afecti a la ciutadania en les dates concretades.

Es va informar a l'empresa, que el conflicte estava latent des de la signatura del vigent conveni, i que aquesta situació ha acabat esclatant en l'actualitat per tancar aquella negociació en fals, sense escoltar als conductors/es, i sense respectar la votació del referèndum on aquest col·lectiu es ratificava en contra de l'acord. Per part de la Direcció de TMB no s'ha donat cap tipus d'aproximació, donant a entendre que no volen negociar abans de la nova convocatòria de vaga, en contra del manifestat a la premsa la passada setmana. Responsabilitzem a l'empresa de no voler negociar, i de provocar que arribem a la vaga, amb un greu menyspreu a la societat, que és a qui hem de servir amb seguretat tant per als usuaris/es com per als treballadors/es.

La resposta “amigable” de TMB ha estat sancionar a 25 treballadors, amb sancions entre 16 dies i 6 mesos de suspensió d'ocupació i sou. Sancions que no han aconseguit demostrar i que serà un jutge qui decideixi si són correctes o no. De moment, i a diferència d'altres ocasions, la Direcció de TMB vol començar a aplicar ja aquestes sancions sense esperar el veredicte del jutge o jutgessa. D'aquesta manera, tracta d'acoquinar als conductors expedientats per a la pròxima vaga. Una vegada més, TMB s'equivoca en els seus plantejaments.

Comitè de Descansos de Transports de Barcelona

http://comitedescansos.blogspot.com/