CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La Generalitat alerta de la fragilitat del sector de l’automoció a Catalunya

Dimarts, 13 març, 2007

  • El govern català aprova un pla amb una inversió inicial d'1,5 milions d'euros per internacionalitzar-lo
  • Treballadors de SAS van bloquejar ahir l'entrada a la fàbrica de Martorell del proveïdor de Seat DHL
  • Empleats de SAS aturen tres hores algunes línies de Seat

El Punt - 13/02/2007
JORDI TORRENTS. Barcelona

El sector de l'automoció suposa més d'un 10% del volum de negoci de la indústria catalana, però el tancament de diverses empreses en els darrers anys –amb casos com els de Lear, Valeo, Nacam i els més recents de SAS i Copo Fehrer– han encès els llums d'alarma, especialment entre firmes dedicades a subministrar components als grans fabricants. Un estudi presentat ahir pel Copca –consorci vinculat a la Generalitat– alerta que les companyies d'aquest segment són «molt sensibles a la globalització», motiu pel qual el govern català ha aprovat un pla per internacionalitzar el sector, amb un pressupost inicial d'1,5 milions.


+ El conseller Josep Huguet, ahir, amb representants del sector de l'automoció. / Foto: EL PUNT
El conseller d'Innovació i Empresa, Josep Huguet, va presentar ahir, durant el Fòrum d'Empreses de l'Automoció, un pla per «donar suport a la internacionalització de les empreses catalanes del sector», segons el conseller, amb el punt de mira més centrat en les firmes dedicades a subministrar components i serveis auxiliars. Huguet va insistir en la necessitat de sortir a l'exterior, però també en el fet que les firmes instal·lades a Catalunya «cooperin més entre elles», ja que un dels grans problemes del teixit empresarial és «l'individualisme». El govern reclama que les empreses valorin la possibilitat d'agrupar-se per constituir aliances o fusions a l'exterior, i implantar-se així a prop de les constructores d'automòbils multinacionals que se situen en àrees com ara l'est d'Europa, la Xina i l'Índia. A Catalunya, entre constructors i proveïdors, operen 463 empreses, amb més de 44.000 empleats. El problema és que 300 empreses es dediquen exclusivament a la fabricació d'equips i components, tot i que ho fan bàsicament per a les grans plantes productives de Seat, Nissan i Iveco. El pla governamental inclou vuit grans actuacions, com ara la creació de grups d'exportació en origen i destinació, l'elaboració d'estudis de prospecció de mercats i clients, un mapa de posicionament del sector a Catalunya i un programa de planificació internacional.

NUL·LITATS RATIFICADES

També ahir, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va ratificar tres sentències més de nul·litat –ja en són 30– obtingudes pel col·lectiu d’advocats Ronda sobre alguns dels 660 acomiadaments del 2006 a Seat. Pel col·lectiu, «es confirma la discriminació sindical» cap a afiliats al sindicat CGT.

Protesta dels treballadors de SAS

Treballadors de SAS –proveïdora durant dotze anys de Seat– van bloquejar ahir l’entrada a la fàbrica de Martorell del proveïdor de Seat DHL, encarregat de subministrar cablejat per al tauler de control de l’Ibiza i el Córdoba. Segons el comitè de SAS, durant tres hores van quedar aturades les línies de muntatge dels dos models , fins que els antiavalots van desallotjar els treballadors. L’acció coincidia amb el primer dia de treball del nou proveïdor, Peguform, firma que ofereix condicions salarials més baixes.

Empleats de SAS aturen tres hores algunes línies de Seat

La tensió que viuen els 300 treballadors de SAS –proveïdora durant dotze anys de Seat i pendent, avui mateix, d’un expedient de regulació (ERO) per tancar la factoria d’Abrera– va provocar que un centenar bloquegessin ahir al matí l’entrada a la fàbrica de Martorell del proveïdor de Seat DHL, encarregat de subministrar cablejat per al tauler de control de l’Ibiza i el Córdoba. Segons el comitè de SAS, l’acció va provocar que, durant tres hores, quedessin aturades les línies de muntatge dels dos models –dels quals Seat en produeix 965 al dia–, fins que antiavalots de la Guàrdia Civil van desallotjar els treballadors. L’acció coincidia amb el primer dia de treball del nou proveïdor, Peguform, firma que ofereix condicions salarials més baixes.