CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La Generalitat decreta uns serveis mínims abusius a la vaga de Contact Center impedint el dret de vaga

Divendres, 23 setembre, 2016
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

LA GENERALITAT DE CATALUNYA IMPLANTA UN 100% DE SERVEIS MÍNIMS I IMPEDEIX EL DRET DE VAGA DE LES TREBALLADORES DE CONTACT CENTER

Les vagues parcials es realitzen els dies 22 i 29 de Setembre del 2016 amb aturades en els diferents torns de treball:00. A 02,00 HORES; DE 10,30 A 12,30 HORES; DE 16,30

El 6 D'OCTUBRE VAGA DE 24 HORES

El 22 de Setembre, i el següent dijous 29, els i les treballadores del sector de Contact Center (abans Telemarketing) estan convocades a uns aturades de 2 hores per torn i una propera de 24 hores pel 6 d'Octubre.

Davant aquestes convocatòries, la Generalitat de Catalunya ha emès l'ordre on s'estableixen els serveis mínims, dictaminant uns serveis mínims del 100% dels treballadors per als serveis d'emergències, d'urgències, de protecció civil i d'avaries de gas, aigua i electricitat.

Aquesta secció sindical vol denunciar públicament el que considera una greu lesió al dret de vaga dels treballadors i les treballadores que formen part d'aquest sector.

En primer lloc, creiem que la Generalitat, que és la principal client d'aquests serveis, no pot ser la que determini quins han de ser els serveis mínims. I més quan la responsable d'emetre aquestes ordres ha estat alliberada per un sindicat i sap perfectament que decretar el 100% de serveis mínims vulnera greument el dret de vaga. Només fa falta buscar per les xarxes socials per veure les seves posicions sobre els serveis mínims abans de ser consellera, fet que podria considerar-se com a prevaricació.

És contradictori que la mateixa Generalitat en el plec de condicions d'aquests serveis no estableixi que es tenen d'atendre normalment el 100% de les trucades però que, quan hi ha una vaga, sí fa falta. La Generalitat de Catalunya únicament considera aquests serveis com a “essencials” quan hi ha convocada una vaga. Per contra, no considera aquests serveis com a essencials quan:

-Externalitza els serveis
-Convoca els concursos per licitar els contractes
-No garanteix el manteniment dels drets dels treballadors en el plec de condicions
-No garanteix que la qualificació professional dels treballadors sigui l'adequada segons la pròpia llei.
-La retribució mitjana del sector és de 700€ mensuals.
-Cada canvi de contractista implica una pèrdua de l'antiguitat dels treballadors.
-Existeix una manca evident de formació als treballadors
-La prevenció de riscos laborals és clarament deficient

Aquests serveis són tan importants per la Generalitat que, per exemple, en un dels centres on s'atenen les trucades del 112, hi ha una plaga de mosquits i l'única acció realitzada ha estat la de facilitar, a la majoria dels treballadors, una polsera repel·lent de mosquits.

Des de la CGT a Atento Barcelona considerem intolerable que la Generalitat parli de serveis essencials alhora que manté aquestes condicions i que, a més, quan els treballadors s'organitzen per fer-li front, els imposi serveis mínims del 100% per impedir un dret tan bàsic i fonamental com és el dret de vaga

En anteriors convocatòries, la Generalitat es limitava a ordenar serveis mínims per a «el personal estrictament necessari per al funcionament dels serveis». D'aquesta forma, la Generalitat li passava la patata calenta a l'empresa, que era qui establia que «el personal estrictament necessari» era el 100%. Aquesta pràctica, com han establert diferents resolucions judicials emeses pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, l'última de les sentències rebuda fa menys d'1 mes, vulnera el dret de vaga i la llibertat sindical de la CGT.

Així doncs, el que fa ara la Generalitat és establir directament els serveis mínims del 100%. Concretament, aquesta és la segona vegada que ho fa. Des de la CGT ja vam interposar un Contenciós Administratiu en la primera ocasió i ho tornarem a fer en aquesta segona.

Però això, no ens detindrà. EL SECTOR DE CONTACT CENTER EN LLUITA

Secció Sindical CGT Atento Barcelona
https://twitter.com/cgtatento_bcn
https://www.facebook.com/Secci%C3%B3n-Sindical-CGT-Atento-Barcelona-790015344416776/

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció