CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La imposició de la Direcció de TMB no només perjudica als treballadors/es, sino que també retalla el servei d’autobusos a la ciutat

Dimarts, 20 octubre, 2009
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

La Direcció de TMB vol imposar una Modificació Substancial de les Condicions de Treball (Art.41 de l'estatut dels treballadors) als seus conductors/es d'autobus. Aquesta imposició, que significa l'intent de aplicar unilateralment la proposta de conveni de la Direcció, sense arribar a cap acord amb cap sindicat i que ha sigut massivament rebutjada pels treballadors/es de l'empresa, no només perjudicarà a la plantilla, sino que també comportarà la reducció del servei d'autobusos a partir de la seva aplicació al gener del 2010.


Front aquesta situació els treballadors/es ja van realitzar una vaga el passat 7 d'octubre, van denunciar la imposició i esperen la sentencia del judici que es va celebrar el passat dimecres 14 d'octubre i preparen una vaga indefinida a partir del gener de l'any que ve.

Amb aquesta política empresarial autoritària, la Direcció de TMB intentarà seguir reduint el servei d'autobusos. Ja va realitzar una reducció al setembre de 2008 de 586, 31 hores de servei prestat en laborable, un 4,29% sobre el servei que es realitzava el mateix mes de 2007. Aquesta retallada va ser denunciada públicament pels treballadors/es, mitjançant cartells, octavetes, adhesius, pintades i amb dues vages. Amb la imposició actual que vol tirar endavant la Direcció volen reduir encara més un 4,35% en laborable, un 7,38% en dissabte i un 3,27% en festiu.
Aquesta és la cara real de la promoció del transport públic que fa TMB i l'Alcalde, Jordi Hereu.

Amb aquesta nova reducció que es vol dur a terme desapareixen les línies 159 i 153. També patirà una considerable reducció la línia 43, que ha passat de 280 hores de servei al 2007 a 269 que realitza en l'actualitat i que si es dur a terme la imposició es reduirà encara més a 257 hores al gener del 2010. La línia 74 va passar respectivament de 316 hores a 291 a l'actualitat a 275 hores al gener de 2010 en horari laborable. Algunes línies posen en evidència la falta de previsió de la Direcció d'autobusos com la 64 que va passar de 267 hores de servei al 2007 a 252 a l'actualitat per passar al gener de 2010 tornar a les 267 hores de servei que realitzava al 2007.

Adjuntem les comparatives del servei del 2007, 2008 i 2010 i els gràfics a:

http://comitedescansos.blogspot.com/2009/10/comparativa-de-la-reduccion-de-servicio.html

Més informació:
www.comitedescansos.blogspot.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print