La plantilla de SEAT es mereix un bon conveni, no un gran teatre!
LA PLANTILLA ES MEREIX UN BON CONVENI, NO UN GRAN TEATRE!!
Les quatre reunions que es porten celebrades per a la negociació del XIX Conveni, semblen una guió dissenyat per l'empresa, amb els seus temps definits per endavant, per aconseguir que la plantilla s’empassi les seves pretensions. La majoria sindical, no només ha impedit una plataforma unitària, sinó que està actuant de manera excloent cap als altres.
Tot i que ja ens hem compromès a lluitar per tot allò que ens pugui unir a la taula, volem seguir donant arguments a la plantilla perquè, si segueix el teatre, puguem aconseguir que el conveni es negociï a favor dels treballadors i treballadores.
• La plantilla es mereix ritmes de treball humans en les cadenes i una normalitat a la resta de llocs tècnics, per eliminar la pressió i estrès que tenim. La nostra salut és el primer.
• L'empresa guanya milers de milions per la flexibilitat que li ha signat la majoria sindical des de fa anys. I, malgrat els anys de suposades pèrdues, VW porta declarats des de 1993, més de 600 milions d'euros de beneficis (100.000 milions de les antigues pessetes)
• Mentre els acords de RDE, millora contínua, calendari mes a mes .... es compleixen rigorosament, la lletra E, els factors de fatiga, la descripció de tasques ... s'han oblidat per la majoria sindical. Si en cinc anys hem passat de 11 malalties professionals a 179, amb més flexibilitat i més ritmes només s'aconseguirà augmentar les malalties. Vols això?
• Tot i la flexibilitat que hi ha pactada la fàbrica només està saturada un 70% de dilluns a divendres.
PERQUÈ NECESSITA MÉS FLEXIBILITAT ?
• Com pots acceptar que el teu fill/a, el teu germà/na o la teva parella estigui a l'atur amb 30 anys i tu amb 55 anys hagis de treballar dissabtes, diumenges nit, agost, corredor de vacances ...? Com pots acceptar que el teu fill/a, el teu germà/na o la teva parella estigui a l'atur i es cobrin centenars de milers d'hores extres? I ni un minut de reducció de jornada en 16 anys !!!
• Per què els directius segueixen cobrant milions d'euros quan a nosaltres se'ns nega treballar amb ritmes humans, la lletra E, les pre-jubilacions per a tots ...? Els qui ens exigeixen sacrificis segueixen cobrant milionades i es pugen els bonus i el sou quan volen.
• Per què en empreses com Metro, TMB o a Seat Components s'està demostrant que la lluita aconsegueix coses i en Seat no?
SI ACCEPTES QUE CAL EMPASSAR-S’HO TOT, PERQUÈ FORA S'ESTÀ PITJOR... ACABARÀS COM ELS DE FORA !! ACCEPTAR SEMPRE EL "MAL MENOR" ÉS ACABAR SOFRINT EL PITJOR DELS MALS.
Possiblement la majoria sindical pensa que la seva forma de negociar és la millor. I tu, què en penses? Recordes algun acord de la majoria sindical que consideres bo? Saps que si signa un acord la CGT, és perquè és bo per a la plantilla.
Si estàs fart/a dels ritmes de les cadenes o de la pressió i estrès en el teu lloc, podem aguantar cinc anys així?
Si vols millorar les coses, CAL APROFITAR ARA, perquè els convenis duren cinc llargs anys… Si volem jubilacions per a tota la plantilla en el futur, CAL APRETAR ARA.
Si veus que les coses no van bé i segueixes consentint el que passa ... algun dia et diran que tu també vas ser partícip. Exigeix a tots els sindicats que aclarim què estem defensant. Presumir de ser responsables i acabar pactant el que vol l'empresa és enganyar de la pitjor manera a la plantilla. Si tenim por a l'empresa, als que negocien o al teu propi sindicat ... és difícil que hi hagi un bon conveni. Si estàs d'acord amb aquests arguments, no tens per què deixar que segueixi el teatre.
4ª REUNIÓ DE NEGOCIACIÓ XIX CONVENI SEAT 25/02/2016
Seat imposa la seva proposta a l'ordre del dia i informa de les seves propostes:
- Retribució Variable: El que passi de 100MM de beneficis, es repartiria un 5% entre tota la plantilla. Amb un límit màxim de 1.000 €/treballador. Si no hi ha beneficis zero patatero.
- Revisió Salarial: Tornar al sistema de revisió al final d'any. (Ara sí que els IPC interanuals són negatius i els afavoreix)
- Unificació de plusos de Puntualitat i plus d'Equip: Unificar-los i pagar 3,02 € per dia de manera trimestral, comptabilitzant els dies efectivament treballats. Plantegen pagar la paga de juliol al juny.
Majoria sindical: pre-jubilacions; demanen que es negociï ja un procés de contracte relleu. Plantegen que es negociï full per full del conveni i es vagin treballant tots els temes. Retribució Variable: Reconeixen que el sistema actual no és transparent i que volen canviar-lo. El que diu el conveni és que hi ha un mínim i pagaments amb un sol euro de benefici, fins i tot es cobra alguna cosa en cas de pèrdues. No estan d'acord amb el que proposa Seat. No accepten sostre màxim de 1.000 €. Demanen dades de la PR de VW per saber si es guanyarà o perdrà. Revisió Salarial: ha de seguir existint, però no com planteja l'empresa, en tot cas aplicar el sistema d'Alemanya, IPC + 4 punts. Unificació de plusos: cal que l'empresa accepti l'augment del 10% (64,7 € / any), plantegen que hi ha una possible pèrdua en cas de gaudir per festiu treballat (ara es cobra la puntualitat dues vegades, el dia que véns i el dia de descans) i amb el que planteja l'empresa, es cobraria només una vegada.
CGT: Ens congratulem de l'avançament de la paga de juliol a juny (fi anacronisme del 18 de juliol). Demanem que consti en acta que l'empresa ha de començar a pre-jubilar amb contracte relleu en 15 dies. Reiterem l'exigència a Seat que quantifiqui econòmicament la seva proposta en flexibilitat, igual que es va fer amb la nostra plataforma. L'empresa imposa parlar només dels seus temes, però no dels de la plantilla: lletra E, des-topar triennis, oficial segona bàsica, topalls Manteniment. L'empresa havia d'haver respost avui a tots aquests temes. Exigim una metodologia de negociació més seriosa i creïble. Tres punts cada setmana és una cosa incoherent. Si cal, de 8 a 16:35 tots els dies necessaris. Vam coincidir en un redactat final i no preacord com la CGT varem rebutjar en l'anterior Conveni.
Pel que fa als temes plantejats avui per l'empresa. Retribució Variable (Paga Beneficis): Ens sembla bé que els signants de l'anterior conveni reconeguin que el sistema actual no és transparent, però no entenem que ara s'exigeixin uns beneficis mínims per a una revisió que està guanyada pel nostre treball de cada dia. La paga de beneficis ha de apropar-se al concepte de Volkswagen i recollir també dels beneficis del Grup com als PECs. Revisió salarial: l'empresa pretén quedar-se amb l'augment d'un any. Ens sembla bé ara la majoria sindical demani l'IPC + 4% com a Alemanya (s'apropa a la nostra plataforma, del 5%. Pel que fa a unificació de plusos cal analitzar-lo i veure què significa, sol·licitem no només unificar sinó pujar les quantitats.
Minoria Sindical: coincideix en contracte relleu ja i negociar millora en el treball de les persones grans. Reitera arguments de CGT a la paga de beneficis. Revisió Salarial: l'objectiu és no perdre poder adquisitiu, cal recuperar el que es va perdre en 2009 i 2010 (Q3), almenys durant la vigència del conveni. Dóna suport of. 2ª bàsica. Planteja criteris clars per ocupar llocs de portaveus i altres plans de carrera. Recull petició de signatures de supervisors per augment de plusos. Plantegen la lletra E als 15 anys, des-topar triennis i augmentar plusos de festius (l'empresa guanya més amb aquesta flexibilitat). Treure diferències d'accés a les lletres per a auxiliars i terceres ... nou acord de manteniment. Reitera millorar el mètode de negociació.
Seat respon que portarà condicions de pre-jubilacions (no la seva aplicació immediata) i intentarà respondre a preguntes en la propera reunió. S'acaba aquesta reunió per decisió de l'empresa.
La CGT vam mostrar el nostre rebuig a una nova reunió d'una mica més d'una hora, sense concretar res. vergonyós.
Secció Sindical CGT SEAT Martorell
http://www.cgtbarcelona.org/cgtseatmartorell
@cgtseat
Attached documents