CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat del Camp de Tarragona convoca una concentració a Reus

Dimarts, 12 maig, 2009

La Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat del Camp de Tarragona convoca un seguit de mobilitzacions, la primera d'elles aquest divendres.

- Concentració: divendres 15 de maig - 19:00 hores - davant de l’estació de ferrocarril de Reus.

>>> Les següents mobilitzacions previstes són:

- Viatge reivindicatiu - Tarragona-Reus-Mòra:
dissabte 13 de juny - sortida a les 10:07 de l’estació de ferrocarril de Tarragona

- Caminada per un ferrocarril públic de qualitat:
diumenge 5 de juliol - Línia Reus-Roda


MANIFEST

A LES USUÀRIES I USUARIS, LEGÍTIMS PROPIETARIS DEL FERROCARRIL

El Camp de Tarragona es troba en unes condicions precàries de mobilitat. Les infraestructures ferroviàries realitzades i les proposades a curt termini no responen a les necessitats reals de la població. Per altre banda, els governs europeus han tendit a cedir davant els grans interessos privats portant a terme polítiques de traspàs de la gestió dels serveis públics cap al mercat privat. Les negatives conseqüències d’aquest model de gestió són previsibles:

* Reducció d’inversions a costa de la seguretat

* Augment de les tarifes i increment del cost públic

* Degradació de la qualitat del servei

L’ALTERNATIVA D’UN FERROCARRIL PÚBLIC, SOCIAL, SEGUR I SOSTENIBLE

* PÚBLIC: Orientat a la satisfacció de les necessitats de transport de les persones.

* SEGUR: Amb la seguretat com a primer criteri, no subordinat a cap altre.

* SOSTENIBLE: Que prioritzi el respecte pel medi ambient.

* ASSEQUIBLE: Amb tarifes que garanteixin l’accés al conjunt de la ciutadania.

* ACCESSIBLE: Atent a les persones amb mobilitat reduïda, cotxes de nens, bicicletes i equipatges.

* DE QUALITAT: Que sigui respectuós amb l’usuari i que mantingui personal necessari (tant als trens com a les estacions de les comarques de Tarragona) per a una adequada atenció al públic: informació, venda de bitllets, seguretat, sales d’espera, etc.

* DIGNE: Amb una dotació suficient de recursos per a l’adequació dels edificis de viatges.

* EFICAÇ: Prioritzant la satisfacció de les necessitats de transport, augmentant la freqüència de trens de Mitjana i Llarga Distància i la coherència d’horaris, facilitant una millor vertebració del territori.

Per avançar en aquest model, reclamem, com a mesures urgents:

* La triplicació dels trens de Mitjana Distància fins a Flix i Montblanc i la duplicació dels trens de Tortosa.

* La reobertura immediata de la línia Reus-Roda de Barà, en ordre a la vertebració del Baix Gaià i la connexió ferroviària eficient de les comarques de Tarragona amb l’aeroport i l’estació de l’AVE, així com un by-pass de mercaderies perilloses que en l’actualitat realitzen els trajectes i maniobres pels nuclis urbans de Tarragona.

* Implementar una xarxa de rodalies el Camp de Tarragona.

* Millorar la prestació de serveis als usuaris/àries en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona

UN FERROCARRIL DE TOTS I TOTES PER A TOTS I TOTES

+ info: pdf-camp.blogspot.com

x contactar: pdf.camp@gmail.com

Attached documents