La precarietat laboral també ha arribat als tallers ferroviaris
En els últims anys s'està multiplicant l'entrada de contrates i subcontrates en el ferrocarril, de forma paral·lela al desenvolupament de la seva privatització. Els tallers de manteniment ferroviari no han escapat a aquesta tendència, impulsada per les patronals i encaminada a rebaixar dràsticament el valor del treball i incentivar els beneficis dels patrons a costa de les condicions de tots els treballadors.
Les conseqüències són demolidores:.
- Augment de l'accidentalitat laboral.
- Problemes greus a l'hora de reivindicar mesures de protecció de la salut en el treball: quan reclames, t'amenacen amb acomiadar-te.
- Contractes temporals i, sovint, en frau de llei, doncs a més de la temporalitat no recullen les hores que realment es treballen.
- Baixos salaris, que fan imprescindible treballar més i més hores per a maquillar la nòmina i aconseguir arribar a fi de mes.
- Desemparament i indefensió sindical, sotmesos a “podrits sindicalistos” que reserven aquests “suculents” llocs de treball per a la seva clientela.
On abans solament havia personal de RENFE, ara ja existeix personal d'un gran nombre d'empreses que, com denominador comú, pateixen uns convenis col·lectius netament inferiors al de l'empresa Operadora.
Certament la reculada sindical viscut en els últims anys és demolidora: la plantilla actual de ADIF i RENFE va entrar a treballar en una empresa amb drets: ara els ferroviaris, que bé podrien ser els nostres fills, han d'entrar a treballar en aquestes miserables condicions que es viuen en les Contrates.
L'última “passada” empresarial, l'estem vivint en el TCR de Màlaga Los Prados, on la contrata ARREZA, empresa que dirigeix un treballador (Cap d'Equip) d'aquest taller, ha anat posant en el carrer a molts dels seus treballadors, pel fet d'ésser de CGT i haver aconseguit per a tothom una sèrie de millores que dignificaven el seu precari treball.
Ningú dubta que la Direcció del TCR de Màlaga té molt a veure, a través dels seus foscos interessos, amb la precarietat laboral que allí s'està instal·lant. CGT no ho consentirà. Contra la corrupció empresarial, contra l'abús de poder. Per la readmissió dels treballadors, per la llibertat sindical.
ORGANITZA'T EN LA CGT
SFF-CGT
CONTRA LA PRECARIETAT LABORAL EN EL FERROCARRIL
El passat mes de Desembre, Arreza Servicios Inegrados, empresa subcontractada que presta els seus serveis en el Taller Central de Reparacions (TCR) de RENFE Operadora a Màlaga-Los Prados, va acomiadar a 11 companys tots ells afiliats a CGT, en un flagrant atac als seus drets fonamentals.
Els motius van ser la seva afiliació sindical i la seva actitud reivindicativa, ja que fa temps es va arribar un bon acord que regulava les condicions soci-laborals dels treballadors de manteniment, escatat, emplastació, imprimació, interiorisme i impermeabilitzat de vehicles ferroviaris i manteniment del TCR dels Prados.
En el sector ferroviari privat, les empreses s'estan desenvolupant utilitzant el “dúmping social” com un arma econòmica en contra de la salut dels seus empleats i dels seus interessos sociolaborals i de la seguretat del tràfic ferroviari.
Els ferroviaris de les empreses privades es veuen sotmesos a condicions de treball perilloses per a la seva salut, i per a la seguretat del tràfic ferroviari. Això porta fatals conseqüències atès que la fatiga s'acumula i per això els accidents es multipliquen.
Però les empreses "sempre volen més”, acomiaden indiscriminadament, es mostren poc inclinades fins i tot a pagar les hores extraordinàries treballades, i han obligat als empleats a treballar en el seu temps lliure.
Si és aquest el model de gestió que volen portar al ferrocarril, per a la CGT és inacceptable!
La pretensió que la liberalització del Sector Ferroviari, en el marc quotidià de les relacions entre patró i treballadors, constituïx una garantia d'estabilitat, de compensació salarial i de futur per als treballadors de les “Contrates Ferroviàries”, xoca frontalment amb la realitat, a la qual diuen que cal adaptar-se.
El desarrelament social i familiar, les penoses condicions de treball, l'abaratament de l'acomiadament, les jornades extenuantes, l'alt risc d'accidents laborals, el vergonyós incompliment de la Llei, no fixen precisament un futur idíl·lic per al conjunt dels treballadors del sector ferroviari, i són al seu torn, juntament amb la permissivitat dels sindicats complices, les causes de la degradació de les seves condicions de treball
Encara que ens fa molta falta una ocupació, si només demanem treball i no exigim unes condicions dignes, el que estem demanant és un explotador que ens robi la vida. Des del Sector Ferroviari de la Confederació General del Treball (SFF-CGT) reivindiquem com urgent un canvi d'aquesta situació.
Els Ferroviaris necessitem un sindicalisme reivindicatiu, que no serveixi de suport a les empreses per a incrementar la seva voracitat. Un sindicalisme amb coratge, que no anteposi el manteniment dels privilegis sindicals a la defensa dels drets dels treballadors i que el seu objectiu prioritari sigui recuperar per a tots els treballadors, el respecte i els drets que es mereixen.
Salut i Força.
Sindicat Federal Ferroviari de la CGT
Attached documents