CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La vaga als serveis de bord del TGV compta amb un seguiment de gairebé el 98.8%

Dilluns, 2 juny, 2008

concentració estació Sants 2 juny

font: ACN

La vaga als serveis de bord del TGV compta amb un seguiment de gairebé el 100%, segons CGT.

Barcelona.- La vaga als serveis de bord del trens del TGV Barcelona-Madrid i a l'inversa ha començat aquest dilluns, amb un seguiment del 98,8%, segons ha informat CGT, que ha avançat que les aturades continuaran els dies 3, 4, 13, 14 i 15 de juny si no s'arriba a acords amb l'empresa, Wagon-Lits. Entre altres reivindicacions, el sindicat reclama augmentar la plantilla, així com formació tant per als nous treballadors com per als més antics. D'altra banda, segons ha explicat el representant d'UGT a l'empresa, Jordi de Miguel, el seu sindicat i CCOO havien desconvocat la vaga divendres, però les aturades s'han mantingut ja que els acords assolits van ser considerats insuficients pels altres sindicats.


Els treballadors de bord de l'AVE Barcelona-Madrid segueixen una vaga convocada per CGT

Europa Press, dilluns 2 de juny de 2008

Els treballadors del servei de bord de l'AVE Barcelona-Madrid estan convocats a seguir a partir d'avui fins al divendres una vaga convocada pel sindicat CGT i el Sindicat Ferroviari per a exigir a l'empresa que gestiona el servei, Wagons Lits, que modifiqui els "abusius" torns de treball, va informar el delegat de CGT, Efrén Cañadas.

El sindicalista va explicar a EuropaPress que en el matí d'avui segueixen la vaga unes 90 persones a Barcelona, i al voltant d'un centenar a Madrid. La vaga dels empleats de Wagons Lits provocarà així que diversos trens de l'AVE Madrid-Barcelona viatgin sense tripulació o amb menys personal de l'habitual per a atendre als passatgers, el que va dur a Renfe a anunciar la devolució de part del bitllet a alguns viatgers, segons van confirmar a EuropaPress fonts de l'operadora. Així, en el cas de trens on no hagi personal de bord, Renfe retornarà el 50% de l'import del bitllet en les tarifes Club i Preferent, mentre que efectuarà la devolució del 25% en el cas del bitllet Turista que no conti amb personal per a la cafeteria. En tots els casos es retornarà el 15% si no hi ha personal per a posar un vídeo durant el trajecte com és habitual.

La companyia ferroviària va assegurar que està informant als viatgers perquè, en cas que ho prefereixin, sàpiguen que poden canviar el seu bitllet per a altra data i evitar les conseqüències de la vaga.

La vaga estava inicialment convocada per tots els sindicats del comitè d'empresa de Wagons Lits, però divendres passat, els sindicats majoritaris (UGT i CC.OO.) van arribar a un acord amb l'empresa per a desconvocar les aturades. No obstant això, CGT va rebutjar el pacte perquè "no es va consultar amb la plantilla" i perquè van considerar que alguns aspectes importants no van quedar solucionats.

COBRAR PER HORES

Així, CGT denuncia que els empleats segueixen cobrant per hores a pesar que "l'AVE vola i els trajectes són més curts", el que provoca que els empleats que abans cobraven entre 1.600 i 1.800 euros mensuals, ara percebin entre 1.100 i 1.200 euros.

Per això, els sindicats que secunden la mobilització demanen "l'aplicació d'algun plus per kilometratge o per altres aspectes" per a evitar que la plantilla perdi poder adquisitiu. Així mateix, exigeixen a Wagons Lits un quadre de torns de treball "digne" que eviti que els empleats del servei de bord de l'Alta Velocitat tinguin "un munt d'hores perdudes" en les estacions, "en les quals no cobren però tampoc estan en les seves cases, ja que les jornades de treball s'allarguen fins a les 14 hores", el que també impedeix que existeixi conciliació entre vida laboral i familiar.

Davant aquesta situació, una cinquantena de treballadors de Barcelona es va concentrar avui coincidint amb l'inici de la vaga en el vestíbul de l'estació de Sants para pressionar a l'empresa perquè accedeixi a iniciar aquesta negociació.


Secció Sindical SFF- CGT a WAGONS LITS


Recull de Premsa Digital

AVUI

20 Minutos

Revista 80 dias

El Economista

Terra