La vaga d’AENA era contra la privatització, no?… altra vegada ens tornen a enredar!
Les cúpules sindicals: sense credibilitat, sense raons, sense arguments.
Els treballadors: sense referèndum ni participació.
Els grans fons guanyen en un sol dia 800 milions amb la sortida a Borsa d'Aena.
Sense credibilitat, sense raons, sense arguments. Sense referèndum ni participació dels treballadors. Les cúpules sindicals que porten manejant sense restriccions les relacions laborals en el Grup Aena des de la seva creació han avalat en un altre Acord de Desconvocatòria de Vaga la segregació d'ambdues entitats i la privatització d'Aena; és a dir, la dissolució del que es va crear fa gairebé 25 anys.
Ni tan sols s'han pres la molèstia, aquesta vegada, de vendre'ns unes garanties de paper que, a hores d'ara, ningú es creu. I ni tan sols hem tingut oportunitat de realitzar l'aturada del dia 11 de febrer per a no enterbolir la sortida a Borsa d'Aena.
Han mentit als comitès de centre, davant qui es van comprometre a liderar i coordinar les accions a nivell estatal perquè aquestes tinguessin una major repercussió. Han mentit als treballadors temporals, agreujant amb l'acord, en molts casos, la seva situació. I ens han enganyat a tots els treballadors, afirmant que aquestes mobilitzacions eren contra la privatització d'Aena, defraudant la nostra legítima confiança.
Igual que el 2011, amb una macroconvocatòria de vagues, han frenat les mobilitzacions d'altres grups, col·lectius i comitès de centre contra la privatització. La convocatòria de vaga no va ser iniciativa de qui la van convocar; al contrari, es van veure en l'obligació de fer-lo davant la pressió de qui sí estaven disposats a fer-la i de tots els comitès que van aprovar resolucions a favor.
L'Acord que han signat és una burla que no conté una sola referència a la segregació i a la privatització. Però tampoc aporta res als treballadors. Hem amenaçat amb una vaga perquè CCOO pugui signar un acord de prolongació de conveni que no va voler signar al juliol passat. No hi ha consolidació el 2015 ni cap garantia que n'hi hagi el 2016. No s'ha augmentat la borsa d'hores per a contractes temporals, avalant l'invent que el Ministeri ha tret aquest any per a Aena. S'ha convocat una vaga per a crear borses externes en lloc de lluitar per millorar les condicions d'absoluta precarietat que els nostres companys temporals han de menjar-se amb un minso contracte de 3 dies després d'un altre.
Però recordem:
19 centres de la xarxa ja no tenen el mateix conveni que la resta, rebaixat per un altre acord amb les cúpules de sempre.
Venim de sofrir un ERO pactat que no només va causar 1300 baixes a la plantilla, sinó que va provocar múltiples mobilitats geogràfiques forçoses i modificacions substancials amb les quals hagueren de bregar els centres.
Hi ha 13 torres de control privatitzades, diverses d'elles en aquest període; i és privat el servei AFIS i, en la majoria dels casos, el SDP (Servei de Direcció en Plataforma).
Estem segregats, i l'acord no ofereix cap garantia de que els treballadors de Enaire hàgin de prestar servei a unes instal·lacions d'Aena privades.
No hi ha cap garantia d'ocupació, ni la va haver amb el paper mullat anterior. No hi ha reposició de baixes vegetatives i s'han realitzat dos ERO opacs: l'acord per a la rescissió dels contractes d'interinatges impropis, que mai ha sortit a la llum, i l'externalització dels aparcaments, la conseqüència dels quals va ser l'acomiadament de molts companys temporals.
No s'ha recuperat en propi cap servei externalitzat (excepte petites excepcions); al contrari, s'han perdut en propi nous continguts, al temps d'augmentar les càrregues de treball fins a límits que posen en risc la seguretat operacional.
La legislació vigent, RDL 8 de 2014 de 4 de juliol, permet la ruptura de la xarxa, el tancament d'aeroports “no rendibles” i la venda segregada d'instal·lacions.
Qui s'atribueix el dret de negociar per tots els treballadors hauria igualment de carregar amb la responsabilitat de defensar el sentir majoritari de qui formem la plantilla i els comitès de centre, la ferma oposició a la privatització i la mobilització sindical de la defensa dels nostres drets fins a arribar a aquests objectius.
CGT considera il·legítima la desconvocatòria de vaga en tant no va ser aprovada, en referèndum convocat pels comitès de centre, per la majoria dels treballadors. Instem a tots els treballadors, col·lectius, organitzacions i comitès de centre a mantenir les mobilitzacions contra aquest frau social en tant Aena no reverteixi a mans públiques; en defensa d'unes condicions dignes de treball; del manteniment de les plantilles; i de la denúncia de la política d'espoli del públic, perquè entenem que és l'únic camí perquè el nou Consell entengui que els treballadors d'Aena ni estem resignats ni anem a mantenir-nos amb les mans en l'esquena.
Creiem imprescindible el camí de la coordinació entre tots aquells que proposem continuar la mobilització; donem passos en aquesta adreça i estem oberts a tota iniciativa en aquest sentit. És evident, que el resultat per als treballadors, dels acords presos entre Aena i l'actual representació sindical a nivell estatal, és contrària als interessos dels treballadors i traeix la confiança que els va atorgar per a representar-nos. Les coses estan canviant fora. Ja és hora que canviïn també dintre d'Aena.
Secció Sindical Estatal CGT Aena
http://www.rojoynegro.info/articulo/acci%C3%B3n-sindical/la-huelga-era-la-privatizaci%C3%B3n-%C2%BFno-%C2%A1otra-vez-nos-la-vuelven-liar