CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

L’arribada de l’AVE a Barcelona posa en evidència les deficiències. Des de la CGT diem: Menys AVE i més rodalies

Dijous, 21 febrer, 2008
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

concentracio_CGT_sants_primer_ave_200208.jpg

Des del SFF-CGT volem traslladar a tots els usuaris del ferrocarril i als ciutadans en general, la preocupació del nostre sindicat pel lamentable estat de deterioració al que ha arribat el servei ferroviari a Catalunya.


El motiu principal que ha ocasionat aquesta situació és, sense cap dubte, l'aposta desorbitada per l'alta velocitat, que ha deixat el ferrocarril convencional, sota mínims i pràcticament orfe d'inversions en matèria ferroviària a Catalunya, en els últims anys. Els serveis de rodalia i regionals transporten el 98% dels viatgers, no obstant això les inversions són inversament proporcionals, aquests serveis són els veritables eixos cohesionadors de les nostres ciutats i comarques.

Avui és molt més fàcil i ràpid arribar a Madrid, que a Flix, Puigcerdà, Tárrega o Port-Bou. Les infraestructures ferroviàries de Catalunya es troben en un índex alarmant de deterioració progressiva, (estacions abandonades o sense personal, externalització de treballs ferroviaris, etc), que solament podrà reparar-se amb mesures contundents de renovació i manteniment de material i infraestructura, incrementant el nivell d'ocupació de RENFE Operadora i Adif en tots les seves àrees, per a garantir un nivell acceptable de qualitat en el servei prestat a l'usuari i garantia de seguretat en la circulació.

Concentració de CGT a l'Estació de Sants

El 20 de febrer ha arribat a Barcelona el primer AVE de servei regular entre Madrid i Barcelona, i amb ell la falsa modernitat i el malbaratament que representa aquesta manera insostenible de transport. Per a rebre'l i denunciar la situació existent al servei ferroviari a Catalunya, el SFF-CGT va convocar una concentració a l'Estació de Sants de Barcelona sota el lema "Menys AVE i més Regionals" entre les 8,30 i les 11 h. del matí, a la que van participar una trentena de sindicalistes i en la que es va realitzar un repartiment massiu d'octavetes reivindicant la defensa del ferrocarril com mitjà fonamental del transport col·lectiu i la titularitat pública del mateix, que garanteixi la fi social i la seguretat del transport, tenint en compte els avantatges mediambientals i de sostenibilitat d'aquest mitjà de transport. A més es va portar a terme una roda de premsa exposant els motius de l'acció i els arguments de la CGT en defensa del ferrocarril públic, social, segur, sostenible i de qualitat.

Possible vaga a Renfe Operadora el març

També es va aprofitar per informar de la possible convocatòria de vagues a RENFE Operadora a Barcelona pels dies 7, 20, 23 i 24 de març. Aquestes mobilitzacions es concreten en l'exigència d'augment de plantilla mitjançant OEP (Oferta Ocupació Pública) i reclassificació de personal de RENFE i Adif en els serveis de conducció, comercial, tallers i intervenció, que solucionin les manques en el servei prestat als usuaris i usuàries i que repercuteixi en la internalització del manteniment preventiu del material rodant, així com eradicar les hores extres i els descansos treballats en la totalitat dels serveis, i especialment els relacionats amb la circulació.

Les entitats i veïns de Sants també protesten

Per altra banda, diverses entitats del barri de Sants van convocar una concentració el vespre del mateix dia 20 per recordar tots els problemes que les obres de l'AVE han comportat per al barri els últims anys: soroll, esvorancs, especulació, carrers tallats, etc.

Com deien en la seva convocatòria: "Perquè no acceptem les polítiques de imposició, com la que se ha portat a terme amb aquesta infraestructura, obviant la nostre opinió, o passant directament per sobra quan la hem manifestat. Perquè ens continuem negant a que se ens roben els nostres diners para que uns pocs es puguin enriquir encara més. Amb la construcció i la explotació d’una infraestructura dissenyada al servei d’una élite, que la majoria de nosaltres mai podrem, ni voldrem, fer servir. Però també amb tot el procés especulatiu que l’arribada de l’AVE comporta, i no cal més que veure els exemples de Segrera, el Prat o Sants. Perquè l’AVE es una peça més en el procés de privatització i desmantelament del sistema ferroviari que te-niam fins ara. Una peça més en el sistema capitalista de l’alta velocitat del negoci".

SFF-CGT i Col·lectiu Catalunya

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print