CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

L’empresa subcontractada per atendre el 112 fa fallida: cal internalitzar plantilles!

Dimecres, 26 maig, 2021

Una altra externalització torna a demostrar que som davant un model abocat al fracàs estructural, la precarització de les plantilles i la pèrdua de qualitat de servei per a la població.
 
El Grupo Norte, empresa del sector del contact center, ha anunciat concurs de creditors i no garanteix pagament de properes nòmines als i les treballadores dels centres d’emergències situats a L’Hospitalet de Llobregat i Reus. Alhora, aquesta mateixa empresa ha deixat sense pagar el servei d’emergències per a 28 idiomes, al no abonar les quantitats compromeses a una tercera empresa.
 
Pel que es coneix, la Generalitat des de ‘Cat 112’ rescindirà el contracte amb Grupo Norte i realitzarà un concurs extraordinari per tal que una altra empresa es faci càrrec del servei del 112 de forma provisional fins d’aquí un any.
 
I ara què passarà amb els i les treballadores afectades? La Generalitat ha de garantir tots i cadascun dels llocs de treball i persones que actualment presten el servei i fer-se’n càrrec subsidiàriament de l’impagament de nòmines, quelcom ja indicat a la legislació.
 
Des del secretariat permanent de la CGT de Catalunya exigim la internalització del diferent personal d’emergències de la Generalitat, 112, 061, transport sanitari. És ja prou evident que les externalitzacions motivades per una competició d’ofertes a la baixa únicament garanteixen condicions i vida precària de les plantilles que les pateixen i retallades de serveis per a la ciutadania.
 
Tanmateix, demanem una reunió amb caràcter d’urgència per a resoldre aquesta situació. Fem una crida als i les treballadores afectades a organitzar-se i fer valdre els seus interessos amb totes les eines disponibles.