LEs aplicacions informatiques del SEPE no funcionen, la plantilla de Barcelona no pot treballar
Els mitjans de treball dels quals disposen la plantilla del SEPE (Servei Públic d'Ocupació Estatal) a Barcelona, més de 600 persones, són penosos. Últimament aquesta precarietat s'ha incrementat fins al punt de no poder treballar.
La causa fonamental és que el sistema informàtic que sustenta totes les aplicacions que permeten la resolució de prestacions no funciona. Els treballadors ens passem hores en els nostres llocs de treball mirant una pantalla que està parada. El correu electrònic, que s'ha convertit en el canal de comunicació amb els usuaris és extremadament lent en el millor dels casos, o simplement no funciona.
El sistema cau constantment amb l'usuari davant de la taula d'atenció, sense poder resoldre el tràmit del qual tanta necessitat té en aquests moments de terrible crisis econòmica, no podent moltes vegades ni tan sols donar-li alguna informació.
Fa un any que CGT del SEPE de Barcelona tracta de transmetre aquesta limitació a la Direcció de l'organisme, sense que es produeixi cap millora. S'estan canviant tots els ordinadors, però dóna el mateix perquè també els nous es paren sovint.
Hem patit i gestionat l'allau dels ERTO, l'increment de l'atur causat per la pandèmia o el recent atac informàtic, però sofrim diàriament un problema que per la seva reiteració és igual o més greu que els anteriors: els mitjans informàtics del Sepe no funcionen.
Per això considerem que és necessari que la ciutadania tingui coneixement de la precarietat i falta de mitjans amb la qual es gestionen les seves prestacions, impossibilitant la resolució dels seus expedients, generant errors, limitant els seus drets i creant indefensió al ciutadà.
Exigim que d'una vegada per sempre es doti al SEPE d'un sistema informàtic modern i capaç de resoldre les sol·licituds que presenten els ciutadans per a poder oferir una protecció adequada als seus drets.
Barcelona a 6 de maig de 2021