CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

LES SECCIONS DE LA CGT A SEAT DAVANT L’ACORD DE PREJUBILACIONS, BAIXES VOLUNTÀRIES I EXCEDÈNCIES.

Dimecres, 11 abril, 2007
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Després d'unes quantes setmanes de negociació, el passat dia 4 d'abril es va arribar a un acord entre la direcció de SEAT i el Comité Intercentres. Aquest acord contempla una sèrie de propostes de jubilacions anticipades, per als/es treballadors/es que hagin complit 58 anys a data 31 de desembre del 2007. També es va acordar un pla de baixes incentivades, excedències voluntàries i anys sabàtics. A totes aquestes propostes es podran acollir voluntàriament els/es treballadors/es que ho sol·liciten abans del 10 de Maig.

Davant d'aquest acord la CGT manifestem:

Hem realitzat una consulta interna, en coherència amb el sindicalisme que representem, donant la participació i decisió als/les afiliats/des, i no actuant executivament. El resultat de la consulta ha sigut favorable majoritàriament a la firma de l'acord. Per això la CGT de SEAT ha firmat aquest acord.

La valoració que la CGT fem del contingut dels acords, és la següent:

  • Que aquest acord sigui de caràcter estrictament voluntari amb el que no es repetixen experiències desagradables de llistes a dit.
  • Que el canvi substancial d'actitud de l'empresa, després de més d'un any de conflicte amb l'anterior ERO '05, és fruit de la lluita constant de l'assemblea de acomiadats/des i dels que hem recolzat les seves reivindicacions. Per això l'empresa ha optat per cercar solucions no traumàtiques per a l'excedent de plantilla que diu tindre.
  • Que a canvi d'una sortida voluntària a l'excedent, no hi ha contrapartides negatives contra la plantilla que es queda, com ha passat en anteriors ocasions.
  • Donat l'important canvi que significarà l'aplicació d'aquest acord per a l'estructura de la plantilla de SEAT en els tres pròxims anys i tenint en compte l'increment del suport de la plantilla a la CGT en les passades eleccions, considerem necessària la nostra presència en tots els àmbits d'aplicació de l'acord.
No obstant això des de la CGT no oblidem que falta un fet per a poder felicitar-nos i poder qualificar-lo com un bon acord en la seva totalitat: falten els 150 acomiadats/des de l'ERO de 2005. La CGT mantenim el nostre compromís de lluitar fins que estiguin tots/es els/es que falten. En aquest sentit valorem positivament l'acord del Ple del Comité de Martorell, d'ahir dia 10 d'abril, pel que es vetlarà per la PRIORITAT d'ingrés dels/es companys/es de l'ERO davant de qualsevol contractació.

Qui no ha estat a l'altura, ha sigut la direcció de SEAT que ha perdut una nova oportunitat d'or, per a arreglar definitivament la injustícia de l'ERO 2005.

Igualment hem de lamentar que l'empresa s'hagi negat a assumir la responsabilitat social que té amb la plantilla de l'empresa SAS. Possibilitats existien, i existeixen, que tots/es tinguin cabuda en un contracte relleu que la direcció ha paralitzat de forma unilateral.

Quant a les condicions concretes de l'acord, àmpliament informades en fulls informatius, inclús de l'empresa, tenen un component tan individualitzat que, tant en les baixes incentivades com en les jubilacions, cada treballador ha de fer totes les comprovacions i consultes que siguin necessàries perquè prengui la seva decisió amb la màxima informació i detall.

La CGT ens posem a la vostra disposició per a aclarir les vostres condicions individuals.

Podem dir que la bondat d'aquest acord ho deixaran patent els que s'apuntin a ell, sobretot a les jubilacions. Però queden moltes incògnites per als que ens quedem en l'empresa, al reduir-se més de 1.000 llocs de treball. En aquest sentit, les declaracions a la premsa per part del president informant que farà falta contractar més personal l'any que ve, parlen d'importants canvis en el futur de SEAT.

Per això, des de la CGT no dubtem que una de les possibilitats en els pròxims anys sigui un nou cicle de més produccions i reactivació de la marca SEAT. Si això és així, la CGT no dubtarem a plantejar reivindicacions i millores per a la plantilla, que prou hem retrocedit en aquests últims cinc anys.

En aquest sentit, ara que ja ha acabat la negociació i no s'entorpeix la unitat sindical necessària, volem respondre als reprotxes vessats per UGT en el seu full de 23 de març.

Hem de recordar que els/es delegats/des de la CGT vam recollir entre la plantilla més de 6.500 firmes que van propiciar una negociació on vam aportar la idea del contracte relleu. El que no vam recolzar llavors va ser un rebaix de sou del 30% per a la nova plantilla. Aquí és on la CGT no vam col·laborar que l'empresa tragués més beneficis a costa dels nous ingressos. En tot cas els sindicats hauríem de contemplar que si l'empresa elimina el contracte relleu, s'hauria de retornar automàticament a les taules salarials anteriors a l'acord, amb la seva corresponent revisió anual, naturalment.

SOLIDARITAT AMB ELS/ES TREBALLADORS/ES DE SAS I COPO-FERHER

També falta per solucionar el gran problema que tenen els/es companys/es de SAS, encara que la direcció de SEAT no vulgui reconéixer la seva responsabilitat en aquest assumpte. La CGT mantenim la nostra solidaritat i treballarem perquè siguin incorporats a SEAT.

En relació a aquest tema ens hem trobat amb un cas paradoxal; davant de les accions de concentrar-se a l'entrada de SEAT els/es treballadors/es de SAS i Copo Ferher, la direcció de SEAT va decidir dimarts passat que era millor que els autocars entraren en el recinte de fàbrica per a deixar als/es treballadors/es del torn de tarde, sense que hagués cap problema.

La paradoxa està, que l'entrada dels autocars, és una reivindicació llargament expressada pel Comité d'Empresa des dels inicis d'aquesta fàbrica de Martorell (any 1993) i repetidament rebutjada per la direcció de l'empresa al·legant que era inviable. El que la direcció no hi ha volgut donar a la plantilla en 15 anys, l'han propiciat els/es companys/es de SAS i COPO en un dia.

Fa tristesa constatar que els que tenen el poder no atenen a la força de la raó i només actuen davant de raons de força. La CGT creiem que s'ha demostrat que és factible l'entrada dels autocars i així ho hem fet extensible a la resta de forces del Comité, per a reivindicar-ho en la Comissió de Transports.

WORKSHOPS

Les informacions sobre l'aplicació dels workshops (equips de treball per a millores) són preocupants. Les propostes realitzades estan generant eliminació de llocs de treball sense que passin per control de la representació social.

Aquesta situació no pot seguir incontrolada quan l'empresa ens situa contínuament davant d'excedents de plantilla. Per això entenem que el Comité d'empresa, de manera unitària ha d'exigir una informació transparent d'aquest tema. Així l'hem expressat en el Ple del Comité.

Però a més la plantilla hem d'informar el Comité de les propostes d'aquests Workshops que puguin comportar algun tipus d'eliminació de càrregues o llocs de treball. Ens va el futur a tots, per a treballar en les millors condicions.

SECCIONS SINDICALS DE LA CGT DE CATALUNYA AL GRUP SEAT

11 d'abril de 2007

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print