Les treballadores i treballadors del Contact Center (abans anomenat Telemarqueting) tornen a la vaga de 24 hores el 17 de març
Després de l'èxit de les convocatòries del 6 d'octubre, el 28 de novembre de 2016 i el 26 de gener de 2017, CGT convoca una nova vaga d'un dia complet en el sector del Contact Center (més conegut com Telemarqueting) per al proper 17 de març de 2017. La vaga s'ha convocat aquest 28 de febrer davant el Ministeri de Treball, després de no presentar-se la patronal a la reunió de mediació convocada davant el Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) divendres passat 24 de Febrer.
El motiu de la convocatòria és que la patronal no accepta signar un nou conveni pels teleoperadors. El conveni anterior tenia una extensió fins al 31 de desembre de 2014 i des dels sindicats estem intentant aconseguir un nou conveni que millori les precàries condicions dels treballadors d'atenció al client, prop de 100.000 en tot l'Estat espanyol.
De moment a aquesta nova jornada de vaga no s'han sumat en aquesta ocasió ni CCOO ni UGT, seguint la línia de desmobilització que mantenen des del passat mes de novembre, segons el parer de la Confederació General del Treball.
CGT entén que és el moment de redoblar la pressió cap a la patronal ACE, ja que en les últimes reunions les discussions de la taula negociadora només han servit per endurir la postura de la part empresarial. La següent reunió està posposada fins al proper 23 de març a les 10:30 hores del matí.
Para CGT és imprescindible que la patronal del sector elimini de les seves propostes “l'article 17” del conveni anterior per la seva flagrant il·legalitat i que accepti incloure la subrogació obligatòria dels treballadors en el canvi d'empresa contractista de Contact Center. Entre les nostres reivindicacions està també una recuperació del poder adquisitiu perdut, tant mitjançant una pujada salarial digna com mitjançant l'extensió de les jornades a temps complet, que a dia d'avui ja s'han convertit en excepcionals en el Telemarqueting.
A més, CGT rebutja rotundament que CCOO hagi ofert en la taula negociadora una proposta econòmica per al nou conveni col·lectiu amb una pèrdua del 2% de poder adquisitiu. CCOO accepta una pujada del 0% l'any 2015, una pujada del 1% en 2016 i només un 1,6% de 2017, quan l'IPC actual està ja en el 3% en el que va d'any.
CGT confia plenament en què aquesta convocatòria, a la qual ha convidat a sumar-se a totes les organitzacions sindicals que negocien aquest conveni, resulti un èxit que mantingui el nivell de conflictivitat i respatller social necessaris per a, d'una vegada per sempre, aconseguir la dignificació d'una professió summament degradada i precaritzada. La lluita és l'únic camí cap a un conveni just.
Sector Federal del Telemarqueting de la CGT
https://www.cgt-telemarketing.es/
https://www.facebook.com/cgttelemarketing/
https://twitter.com/cgttelem
El dia 17 a Barcelona:
- Concentració a les 11.30h davant de Foment del Treball.
- Concentració de 14h a 16.30h davant del SEM (Pablo Iglesias 101) contra la vulneració de drets dels treballadors dels telèfons d'atenció 112 i 061. Sortida en autobús a les 12.45h des de l'oficina central de Correus.