CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Mediació al conflicte de TMB: Martingala en la Generalitat

Divendres, 8 febrer, 2008

El dia 6 de febrer totes les seccions sindicals estàvem citades amb la Direcció i amb el director general de Relacions Laborals de la Generalitat.
Mai abans des de l'Administració s'havien immiscit en aquesta casa, per la qual cosa allí ens vam presentar molt estranyats. I la veritat, és que després de moltes hores de negociació, la mediació rebuda ha sigut molt partidista a favor dels interessos de la Direcció. L'última proposta que ens ha portat el mediador no porta res bo per als treballadors; és més, fruit d'aquesta nova negociació, podríem tornar a perdre alguns dels pocs beneficis que tenim (com per exemple els dissabtes o diumenges de què gaudim).

La reunió del dia 6 va començar a les 11 hores i es va prolongar fins després de les 9 de la nit. Les posicions van començar i van acabar amb les mateixes diferències que les que teníem sobre l'aplicació del Reial Decret. L'únic pas que va donar la Direcció va ser dir que estava disposada a pagar els 30 minuts de descans al preu de partit, quelcom així com un euro i mig. A canvi d'això, el 100% dels serveis havien de ser partits, incomplint el conveni col·lectiu vigent, però partits que ens portaven més dels 30 minuts que marca el decret; podien arribar fins a l'hora i mitja de descans. La resta de partits seran com en l'actualitat.

Vist que els passos no havien de seguir per aquí el mediador va proposar explorar altres camps, que passaven per parlar en altres fòrums, o en un nou marc que pogués anar casant, a poc a poc, tots els aspectes del decret amb el conveni.

A última hora del dia 6, des del Comitè de Descansos i el mediador va sorgir la proposta següent:

1. Obrir la negociació en un nou escenari.

2. Compromís en la consecució d'un calendari amb dos dies de descans setmanal real.

3. Per a tots els conductors/es reconeixement d'una reducció inicial de jornada sense pèrdua econòmica d'un dia cada quatre setmanes a partir de l'inici de les negociacions.

4. Per a tots els conductors/es que realitzin un servei de més de 6 hores seguides també a partir de l'inici de les negociacions i fins que s'apliqui el descans que defineix el reial decret 902, tindran una compensació econòmica o en dies de descans.

De l'anterior, la Direcció només acceptava el primer punt. En tot moment es negava al tema de la reducció de jornada (punt núm.3) i a la compensació que nosaltres li demanàvem (punt núm.4).

La contestació de la Direcció es va produir en el matí del dia 7, quan de tot l'anterior, l'única cosa al que estava oberta era a obrir un nou marc, i aquest no era un altre que el conveni col·lectiu, per la qual cosa proposava avançar la negociació sense cap garantia de reducció de jornada, ni manteniment del sou actual. Una fórmula per a allargar-ho tot (recordem que la negociació de l'actual conveni va durar 11 mesos i no va portar una millora real en els descansos) i així carregar-se la pressió de la mobilització (que no va existir en la negociació del vigent conveni, per la qual cosa així va sortir de poc beneficiós per als conductors/es).

Al migdia del dia 7 la Direcció accepta una proposta del mediador que podeu mirar en la següent pàgina.

Proposta molt semblant a la d'alguns sindicats que ja han sigut repartides per les cotxeres al llarg d'aquesta setmana. Proposta més pròpia d'una martingala que d'una mediació. I que a més ens vol deixar de mans lligades per a la negociació d'un llarg i costós conveni.
El divendres 8 de febrer nova reunió a les 10 en el Departament de Treball, però aquesta vegada només els convocants de l'aturada del 12 de febrer i la Direcció de l'empresa.

[(

Dos reunions i una proposta

No sabem si s'amaga o no quelcom darrere de la proposta que ha fet el mediador per a, segons ell, donar una sortida al nostre conflicte, però la veritat és que si ens mirem la proposta final que ha fet la Generalitat no trobem ni més ni menys que boniques paraules i bonics discursos mancats totalment de contingut.

De totes les maneres des del Comitè de Descansos entenem que l'Assemblea de conductors/es del 12 de febrer és on direm l'última paraula pel que des d'aquest full només pretenem donar-te primer tota la informació que tenim i al mateix temps fer una anàlisi del que ens ha proposat el mediador.

PUNT 1: Avançar la negociació del conveni mai ha sigut un objectiu d'aquesta negociació a pesar de la qual cosa estaríem d'acord sempre que no començàrem aquesta negociació amb les mans buides.

PUNT 2: Incloure en la negociació tots els aspectes relacionats amb l'aplicació del RD 902 és una cosa que ens sembla obvi, de fet és el que hem estat intentant negociar en aquestes ultimes set reunions i el resultat ja ho coneixem tots, l'empresa no reconeix que el descans ho té de pagar ella i no reconeix que l'aplicació del Reial Decret ha d'anar acompanyada d'una reducció mínima de 83 hores de presència. A més, Tintoré, cap de Recursos Humans, ha amenaçat d'aplicar el RD amb la seva esbiaixada interpretació contra els conductors/es sense que hi hagi acord amb els sindicats.

PUNT 3: Aquest punt és el més atractiu i també el més perillós ja que distribuir la jornada per a tindre dos dies de descans setmanals vol dir això, distribuir la jornada, exactament el que l'empresa proposava en la negociació de l'últim conveni, treballar més cada dia per a poder fer mes dies de festa, exactament igual que el que es va pactar per a aconseguir els tretzes caps de setmana encara que en aquella ocasió el que es va aconseguir a canvi de treballar més cada dia van ser dies de festa en cap de setmana, ara treballaríem mes cada dia per a tindre aquestes festes en laborable. Per tant, no descansarem més, sinó el mateix però més concentrat.

PUNT 4: Ens sembla un punt de palla que naturalment tot el món hauria d'estar d'acord. Tot el que es pacti quan abans es porti a la pràctica molt millor.

PUNT 5: Evitar que la negociació es dilati només es pot aconseguir si a l'empresa li va generant un cost aquesta dilatació, per això continuem exigint que fins que no s'arribi a un acord definitiu l'empresa ha d'anar compensant a la plantilla de conductors/es o amb dies de descans o econòmicament pels descansos que el RD comporta i que de moment no es gaudeixen.

PUNT 6: En aquest punt ja es veu que el mecanisme que diu el mediador en l'apartat anterior ho tenen pactat en aquest. O sigui tornar a la mateixa mesa de negociació amb el mateix mediador per a parlar del mateix i mentrestant anar perdent cada dia els trenta minuts de descans i treballant el temps de presència que el RD no contempla quan quedarien 15 dies per a poder negociar legalment un nou conveni segons Estatut dels Treballadors.

PUNT 7: L'empresa vol quelcom que mai els treballadors podem acceptar, vol pau social durant la negociació perquè sap que, sense pressió de la plantilla, li pot sortir tot molt més barat.

Entenem que l'anàlisi tranquil·la de la proposta que el mediador ha presentat i que l'empresa ha acceptat després de pensar-se'l només 10 minuts no es pot acceptar perquè no reconeix una de les nostres peticions més importants, la reducció de jornada.

NO PODEM TREBALLAR MÉS CADA DIA PER A TINDRE ELS DOS DIES DE DESCANS, AQUESTA VEGADA ELS HA DE POSAR L'EMPRESA.

Entenem que aquesta proposta només la posa l'empresa damunt de la mesa per a intentar aturar la pressió de les nostres mobilitzacions.
Confondre a la plantilla, embolicar-la i pintar-li de blanc el que és negre és allò més habitual en la nostra empresa. Esperem que almenys aquesta vegada la resta de sindicats no col·laboren en aquesta labor.
Tu presència és imprescindible


Dimarts 12 de febrer de 11h a 17h: Aturada i Assemblea

Ens trobem a les portes d'una Aturada i una Assemblea decisiva.
Serà aquí on entre tots/es els que participem decidirem com continuar o no amb la mobilització pels dos dies de descans setmanal. Si no véns i no expresses la teva opinió, després no et queixes.
Per tant, estem en un moment de gran importància i transcendència per a tots els conductors/es.
Entre tots i totes decidirem. Nosaltres acatarem el que es decideixi, no com altres que passen dels mandats de les Assemblees. Tu presència és imprescindible.

COM CAL FER L'ATURADA?

La VAGA està convocada des de les 11h a les 17h hores del dia 12 de febrer i només afecta el col·lectiu de conductors/es.

INICI DE LA VAGA: Tots els conductors/es que a les 11 hores estiguin circulant en línia deuran arribar fins al terminal de la seva línia i des d'allí s'hauran de dirigir a la seva cotxera on deixaran el seu autobús, lliuraran el cartó horari i acudiran a l'Assemblea.

FINAL DE LA VAGA: Tots els conductors/es que haurien d'estar treballant a les 17 hores i s'hagin adherit a la vaga s'hauran de reincorporar al treball just a les17 hores (no abans) en les seves respectives cotxeres on rebran instruccions de la direcció per a entrar en línia i anar normalitzant el servei.

Si el teu servei comença entre les 11 hores i les 17 hores no has de comunicar res, simplement no et presentis en el teu punt de relleu. Has d'anar a la cotxera a les 16:30 perquè a partir de les 17 hores t'incorpores al servei.

Si el teu servei comença després de les 17 hores has d'actuar amb normalitat i esperar en el teu punt de relleu.

És important recordar que la vaga és de conductors i no del servei pel que la normalitat del servei no serà immediata a les 17 hores ja que a aquesta hora, i no abans, anirem sortint tots els autobusos, i al mateix temps, de totes les cotxeres.

ASSEMBLEA: L'Assemblea de conductors/es serà en el local de les Baviera (C/ Mercaders amb Francesc Cambó) a les 13h, amb la qual cosa quan aneu entrant l'autobús en la cotxera heu de desplaçar-vos amb metro, moto o cotxe cap allí.

Per a qualsevol dubte, podeu telefonar a qualsevol d'aquests telèfons:
-676 70 50 62 (Mercader), 666 33 39 68 (Mondragón), 677 20 47 29 (Ortiz))]

Comitè de descansos de Transports de Barcelona|Comitè de descansos de TB


TMB ofereix començar a negociar el conveni de la secció d'autobús, i la CGT ho considera insuficient

Europa Press - jueves, 7 de febrero, 21.27

BARCELONA, 7 de febrer (EUROPA PRESS) - La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha proposat avui avançar les negociacions del conveni col·lectiu de l'operador de transport públic, que venç a finals d'any, amb la finalitat de resoldre el conflicte laboral que des dels últims mesos manté amb els sindicats CGT i ACTUB sobre la jornada dels conductors d'autobús.
Publicidad

Des de la CGT, el seu delegat sindical Saturnino Mercader, que a més és el president del comitè d'empresa de la secció d'autobusos de TMB, ha assegurat que la proposta de TMB és insuficient, "perquè no proposa res de nou".

En declaracions a Europa Press, Mercader ha assegurat que "hi ha alguna cosa bona, que és el seu compromís d'arribar a un acord", tot i que ha lamentat que segueixen amb la seva voluntat de "redistribuir la jornada dels conductors", mentre que la voluntat de CGT i ACTUB "és una reducció de la jornada i tenir així dos dies de descans a la setmana".

Yahoo Notícias|Notícia original a Yahoo Notícias


"Passi el que passi a la reunió d'avui" amb la direcció de TMB, ha dit el president del Comité d'empresa

Els sindicats mantenen la vaga d'autobusos de Barcelona del 12 de febrer

ISABEL FERNÁNDEZ MIRA (laMalla.net)

Abans de saber el resultat de la reunió d'avui entre la direcció de Transports Metropolitans de Barcelona i els representants dels conductors d'autobusos, el Comité d'Empresa ha assegurat que es manté la convocatòria de vaga prevista per al 12 de febrer. Saturnino Mercader, president del Comitè i líder de CGT, ha dit que la convocatòria de la vaga va "sortir de l'assemblea dels treballadors i no de la taula de negociacions". Els representants sindicals van anunciar durant la reunió de la setmana passada amb la direcció que, donada la impossibilitat d'arribar a un acord, tornaven a fer una aturada de conductors. La vaga, que afectarà als autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona, durarà sis hores, des de les 11 a les 17 h.

Els representants de la direcció de TMB i el Comité d'Empresa es reuneixen avui per reprendre les negociacions, encara que Mercader ha afirmat que "només serviran perquè l'empresa denegui la proposta per escrit dels treballadors que dimecres ja van rebutjar verbalment". Durant aquesta reunió, els treballadors seguien amb la seva petició de reducció de la jornada laboral i es van negar a acceptar la proposició de l'empresa de pagar un euro i mig pels 30 minuts de descans que per decret corresponen als treballadors, ha dit Mercader.

Divendres es reuneixen els conductors de TMB per decidir les característiques de la vaga del dia 12 i els serveis mínims. Aquesta reunió servirà també perquè l'Assemblea de Treballadors decideixin com continuen les mobilitzacions.

07/02/2008 - 11:47h

laMalla.net|Notícia original a laMalla.net


Es manté la vaga d'autobusos de Barcelona per al proper dimarts 12 de febrer

La reunió que han mantingut durant tot el dia d'avui els representants de la direcció de TMB i els sindicats CGT i Actub ha finalitzat sense acord

La reunió que han mantingut durant tot el dia d'avui els representants de la direcció de TMB i els sindicats CGT i Actub ha finalitzat sense acord, segons han informat fonts de les dues parts.

Per tant, CGT i Actub mantenen la vaga de sis hores de durada, entre les 11.00 i les 17.00 hores, per al pròxim 12 d'aquest mes, en considerar que no s'han produït avenços en la negociació per aconseguir dos dies de descans a la setmana per als conductors d'Autobusos de Barcelona.

Els actors d'aquest conflicte laboral, amb la mediació d'un Inspector de Treball, es tornaran a reunir demà dijous per reprendre les negociacions, encara que fonts sindicals han donat per fet que demà tampoc s'arribarà a un acord.

A la reunió d'avui s'ha produït un intercanvi de propostes, però finalment no s'ha arribat a cap acord.

Diari Avui|Diari Avui


Uns 60 tècnics del metro convoquen 10 dies de vaga i als autobusos de TMB es mantenen les aturades per al dimarts

Europa Press - jueves, 7 de febrero, 17.37

BARCELONA, 7 de febrer (EUROPA PRESS) - Una seixantena de tècnics del metro de Barcelona que s'ocupen del manteniment de les vies i la senyalització han convocat deu dies de vaga per al mes de febrer vinent.
(Publicidad)

Per la seva banda, la CGT i ACTUB han anunciat avui que mantenen la vaga prevista de conductors d'autobús per al pròxim dia 12 de febrer d'11.00 a 17.00 hores, sigui quin sigui el resultat de les negociacions que des d'ahir mantenen empresa i centrals sindicals.

Pel que fa a les vagues al Metro, segons la convocatòria que els organitzadors ja han entregat a l'empresa i que encara no ha autoritzat la Conselleria de Treball, s'estableixen dues hores d'aturada a cada torn del 18 al 22 de febrer i del 25 al 29 d'aquest mateix mes. Les aturades seran de 6 a 8 del matí, de 14 a 16 hores, i de 22 a 10 hores

La presidenta de TMB, la regidora barcelonina Assumpta Escarp (TMB), ha explicat avui, en relació amb la convocatòria dels senyalitzadors, que "no està avalada per cap sindicat", i que al tractar-se d'un "col·lectiu molt específic, no tindrà repercussió sobre el servei diari" del metro. També ha recordat que ara mateix la direcció de TMB i els sindicats del metro estan negociant el nou conveni col·lectiu del ferrocarril subterrani.

Yahoo Noticias|Notícia original a Yahoo Noticias


CGT mantiene huelga autobuses día 12 y convocados paros metro diez días

Barcelona, 7 feb (EFECOM).- Miembros del sindicato CGT de metro y autobuses de TMB han anunciado hoy que la huelga de autobuses prevista para el día 12 se mantiene, y que se llevarán a cabo paros en el metro del 18 al 22 y del 25 al 29 de febrero.

El presidente del comité de empresa de autobuses de TMB, Saturnino Mercader, ha explicado que la huelga convocada para el próximo día 12, de 11 a 17 horas, se mantendrá sea cual sea el resultado de las negociaciones con la patronal.

Los representantes de la dirección de TMB y el comité de empresa se volverán a reunir hoy para reanudar las negociaciones, aunque Mercader ha afirmado que "solo servirán para que la empresa deniegue la propuesta por escrito de los trabajadores que ayer ya rechazó verbalmente".

En la reunión de ayer los trabajadores seguían con su petición de reducción de la jornada laboral y se negaron a aceptar la proposición de la empresa de pagar un euro y medio por los 30 minutos de descanso que por decreto corresponden a los trabajadores, según ha dicho Mercader.

Mañana, los conductores de autobús de TMB se reunirán para decidir las características de la huelga del día 12 y los servicios mínimos, una reunión que servirá también para que la Asamblea de Trabajadores decida cómo continúan las movilizaciones.

Por su parte, Ángel González, miembro del departamento técnico y delegado del comité de empresa de metro de Barcelona, ha anunciado paros convocados entre el 18 y el 22 de febrero y entre el 25 y el 29 del mismo mes en las dos primeras horas de cada turno (de 6.00 a 8.00 horas, de 14.00 a 16.00 horas y de 22.00 a 00.00 horas).

La huelga está promovida por la "mayoría de los trabajadores y no tiene detrás ningún comité de empresa ni ningún sindicato", según González.

El paro tiene como objetivo la recalificación del personal técnico que se exige desde hace 9 años, con el fin de equilibrar la "alta responsabilidad que tiene este colectivo con su salario", ha añadido.

"La huelga puede tener una afectación de los servicios bastante grande", según ha explicado Ángel González, que ha denunciado también el alto nivel de especialización y calificación que se pide para ejercer de técnico, en comparación con el nivel de exigencia para los directivos.

Asimismo, el delegado de CGT de autobuses de TMB, Josep Garante, ha informado de que se manifestarán el sábado 9 de febrero a las 18 horas, en Plaça Universitat, en apoyo a la lucha de los conductores de autobuses por los dos días de descanso y contra la paliza que los Mossos d'Esquadra propinaron a un trabajador. EFECOM

ep/rq/jlm

elEconomista.es|Notícia original en elEconomista.es