CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Mentre la crisi la paguen els treballadors, creixen els rics amb un patrimoni superior als 800.000 euros

Dimecres, 11 agost, 2010
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

El luxe, una inversió en passions que ignora la crisi

El mercat de l'exclusiu augmenta les seves vendes malgrat el declivi econòmic generalitzat

El lògic seria pensar que, en temps de crisi, tots els mercats se les han d'enginyar per sortir de la crisi econòmica el menys perjudicats possible. Tanmateix, la realitat és que existeix un negoci que la recessió li fa poc més que pessigolles: el luxe. Així, mentre que uns no tenen més remei que elegir entre pagar una factura o una altra, perquè no hi ha diners per a les dos, d'altres es treuen el son pensant en si el model del seu nou cotxe serà un Mercedes o un BMW. O els dos.

L'última enquesta de l'Eurobaròmetre sobre l'impacte social de la crisi va revelar que, paradoxalment, a Espanya n'hi ha ara 16.000 rics més que el 2009. En total, ja són 143.000 persones les que tenen un patrimoni que supera els 800.000 euros. I en alguna cosa hauran de gastar-se'l. "La crisi ens està afectant molt poc", explica Ricard Andreu, comercial de Marivent Yatchs, empresa dedicada en venda i lloguer d'embarcacions de luxe. "Els nostres clients són empresaris, banquers, gent amb diners. Si les vendes disminueixen alguna cosa és perquè els nostres clients s'enfronten a un dilema moral en el que no creuen apropiat gastar-se els diners en un vaixell quan hi ha gent que no arriba a fi de mes, no perquè puguin comprar-se un iot", comenta.

Augmenta el número de rics a Espanya fins als 143.000

I si parlem de béns de luxe, es fa obligat entrar en el negoci dels cotxes d'alta gamma. El que millor estar-se enfrontant a la crisi és el del mercat dels cotxes Premium fabricats a Alemanya i que inclou a les marques BMW, Mercedes i Audi. La demanda dels seus vehicles està sent tal que els fabricants s'han vist obligats a augmentar la seva plantilla amb treballadors temporals i fins i tot mantenir la producció els caps de setmana. Des del departament comercial de BMW a Madrid asseguren que, en els primers sis mesos d'aquest any, les seves vendes es van incrementar un 60%, respecte a 2009. I si fa un any va aconseguir vendre una mitjana de 640 unitats, en el que portem de 2010 ja ha superat aquesta xifra amb la venda d'uns 100 cotxes al mes. "Hem notat una disminució en les vendes des de l'1 de juliol, fet que relacionem amb la pujada de l'IVA, però considerem que és una mica passatger. Per a finals d'aquest any volem duplicar les vendes de 2009 i passar de les 1.200 unitats", assenyalen en BMW.

El sector immobiliari d'alta categoria és l'únic que sí que sembla ressentir-se davant de la crisi. Una cosa normal si tenim en compte que va ser aquest mercat el que va desencadenar la recessió. Gonzalo López Van Dam, director de Promora, una de les principals immobiliàries especialitzades en la venda de cases de luxe a Madrid, afirma que "la crisi ens està afectant en els preus dels habitatges i en el ritme de les vendes. Ambdós han baixat prop d'un 30%. Si abans una casa podia valer un milió d'euros, ara està a prop dels 750.000".

Un altre luxe que els rics semblen estar deixant de costat i que guarda relació amb els petits plaers és, per exemple, el xampany. Un mercat que ha baixat la seva facturació un 9,1% el 2009, respecte a l'any anterior. Però els seus productes figuren entre els pocs d'alta gamma que, davant d'aquestes circumstàncies, han resistit heroicament l'envit de la crisi. Una cosa semblant ha ocorregut amb les joies, les vendes de les quals cauran el 2010 un 6,1%, segons dades de DBK, empresa espanyola especialitzada en anàlisi de mercat.

Els cotxes d'alta gamma han incrementat les seves vendes.
Una fira per a rics

Un dels esdeveniments que, a Espanya, inclou més luxe per metre quadrat és la fira Excellence Fair 2010, celebrada a Perelada, Girona, el passat mes de juny. Allà es va concentrar la crème de la crème per als aficionats al luxe. Els productes estrella van ser automòbils de les firmes d'Aston Martin o Ferrari, a més de cavalls àrabs per 200.000 euros, joies des de 70.000, mòbils amb brillants pel preu de 32.000 euros o bots|pots de caviar que oscil·laven entre els 2.500 i els 9.600 euros el quilo. Per no parlar d'helicòpters de 360.000 euros o cremes fabricades amb or de 24 quirats i que passaven dels 400 euros. Només per a unes quantes butxaques.

La prova que al luxe no li afecta la crisi és que l'entrada a tal esdeveniment va ascendir a 400 euros, el doble que en edicions passades. El nombre d'assistents, com el preu, també va créixer, passant de 1.800 visitants el 2008 (any en què va començar a celebrar-se aquesta fira), a 2.500 el 2010. "La crisi ens afecta, però a un altre nivell. És molt difícil calcular el volum de vendes que es genera, ja que la particularitat dels nostres visitants és la discreció i nosaltres ho respectem. Sí podem dir que la valoració final ha estat molt positiva", explica Juan Maiz, soci fundador de la fira.

>>>> Article extret de Kaosenlared

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció