CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Nissan aturarà la producció 26 dies fins al desembre a Barcelona per reduir l’estoc

Dimecres, 22 octubre, 2008

MIQUEL A. LUQUE. Barcelona. El Punt, dimarts 21 d'octubre de 2008

Nissan aturarà la producció durant 26 dies des de l'octubre fins al desembre a la planta de Barcelona per reduir els estocs. La multinacional japonesa va anunciar ahir la mesura de control de producció a les factories de la capital catalana i de Sunderland (Regne Unit), on pararan dues setmanes, per «mantenir la sostenibilitat de la companyia i assegurar la seva competitivitat a llarg termini». L'anunci va coincidir amb una reunió entre la consellera de Treball, Mar Serna, i els representants de CCOO, la UGT, USOC i la CGT per parlar sobre l'expedient de regulació d'ocupació (ERO), que l'empresa vol presentar de manera imminent i que suposarà l'acomiadament de 1.680 treballadors. Els sindicats van exigir a Serna una «posició clara de rebuig» de l'ERO.


Nissan va informar ahir a l'opinió pública que ajustarà a Barcelona les dues línies de producció –Pathfinder i Navara, i Primastar– entre l'octubre i el desembre mitjançant una setmana d'aturada i vuit setmanes amb menys temps de producció. La direcció, però, va aclarir al comitè d'empresa que la producció a la planta de Barcelona es pararia cinc dies a l'octubre, dotze al novembre i nou al desembre. Arran d'aquesta situació, el secretari de la secció sindical de CCOO a Nissan, Javier Pacheco, va denunciar que es tracta d'informacions «confuses», que pretenen «generar alarma social» aprofitant la crisi.

Segons la multinacional japonesa, les mesures pretenen «controlar els volums de producció, reduir els estocs i prevenir un excés de subministre a un mercat afeblit». El vicepresident de producció de Nissan a Europa, Trevor Mann, va insistir en la importància de «prendre les mesures adequades per protegir la companyia en el futur». Els empleats afectats faran treballs específics i formació.

Els sindicats van reunir-se ahir amb la consellera de Treball, Mar Serna, que es va comprometre a revisar amb «rigor» l'ERO de Nissan. «Això no és suficient, requereix una posició política per definir quin serà el teixit industrial que a mitjà termini tindrà Catalunya», va insistir Pacheco, que va afegir: «Esperàvem que donés un missatge clar tant a la societat com a la multinacional que salvatjades d'aquest calibre han de tenir el màxim rebuig.»

La consellera de Treball va defensar ahir a Sant Feliu de Llobregat la competitivitat de la planta de la Zona Franca i va assegurara que «no és un problema de costos» sinó de voluntat de portar a Catalunya, la fabricació d'un nou model. Segons Efe, la consellera va comprometre la col·laboració de la Generalitat al fet que «l'empresa presenti un pla industrial per a Catalunya». Serna va reiterar la «preocupació» per l'ERO.
El portaveu d'ICV al Congrés, Joan Herrera, va avançar que traslladarà al govern la necessitat de rebutjar l'ERO per la seva falta de justificació