NISSAN: Desacord de conveni, anàlisi final
DESACORD CONVENI: ANÀLISI FINAL
Durant les últimes setmanes hem explicat perquè les modificacions realitzades en el Conveni Col·lectiu, atempten contra els drets i condicions dels treballadors de NISSAN.
L'efecte immediat després de les modificacions del Conveni, ha estat la revisió dels equilibrats (2 cotxes més en Muntatge que patiran les nostres esquenes) entrem abans a treballar, tenim menys temps d'entrepà i / o sortirem més tard i veurem com treballarem més dies cada any ... Aquest acord fa que la Direcció necessiti menys treballadors, amenaçant les futures renovacions i si algun dia necessiten més plantilla, aquesta tindrà un salari mensual de prop de 1.000 euros menys que els seus companys més veterans.
A nivell jurídic, aquest Conveni, podria vulnerar l'Estatut dels Treballadors (condicions mínimes) quant a la jornada de treball. La creació d'un Banc de dies amb gestió de l'empresa, es pot considerar com un excés de jornada d'hores extraordinàries, a base de l'Art 35 de l'esmentat Estatut, que estableix que els hores extraordinàries, entre les que es troben els dissabtes de treball i hores flexibles, s'han de computar com a tals, si no es compensen amb descans dins dels 4 mesos següents a la seva realització.
Per activa i per passiva, hem sol·licitat a la Direcció de l'Empresa, l'establiment d'un sistema de pagament d'hores extraordinàries que comporti una compensació amb descans de les mateixes. Sent negat una vegada i una altra per la mateixa Direcció.
Des de la CGT, entenem que qui ha de tirar endavant, és qui pateix, els treballadors, tant els que estem en actiu, com els que estan a l'atur, amb més de 6.200.000 d'aturats, la solució a la crisi és repartir el treball per poder treballar tots i totes. El contrari del que estableix aquest acord.
Aquestes modificacions ens fan treballar més, cobrant menys. El grup format per SIGEN-USOC, CCOO i UGT, han acordat juntament amb la Direcció de l'empresa, unes modificacions que han justificat i acceptat les directrius de personatges com: Diaz Ferran, (ex-president de la CEOE "cal treballar més i cobrar menys ", Juan Roig (president de Mercadona), "que els espanyols pensin més en els seus deures que en els seus drets".
En definitiva, l'anàlisi ens porta a la conclusió, que han estat acordades, les pitjors condicions laborals i salarials de la planta. En aquests moments el Conveni de NISSAN, a Barcelona, és un "exemple a seguir" per a la resta d'empresaris del sector de l'automòbil, empreses com OPEL, IVECO, FORD, ... han realitzat les seves plataformes empresarials, basant-se en l'acord signat en aquesta planta. NISSAN, ha passat de ser una planta referent com a exemple per a les reivindicacions dels treballadors d'altres empreses, a ser una planta referent com a exemple per a les reivindicacions dels empresaris.
No podem oblidar, que la major reivindicació històrica de la classe obrera, la jornada de 8 hores, se l'han carregat de cop.
L'1 maig 1886 a Chicago, un grup de dirigents i treballadors anarquistes, van fer una vaga massiva per reclamar que la jornada laboral fora de vuit hores i que les condicions de treball fossin millors. Hi va haver enfrontaments violents contra la policia i els pistolers a sou de l'agència dels Germans Pirketon. La sagnant repressió va causar diversos morts i mig centenar de ferits. La jornada va acabar establint-se en 8 hores diàries. Demà passat es compleixen 127 anys d'una tragèdia per la conquesta d'uns drets que els sindicats "de classe" a NISSAN, acaben de trepitjar. Els treballadors damnificats d'aquella lluita, són reconeguts històricament com "Els Màrtirs de Chicago"
DAVANT DEL XANTATGE NOMÉS CABEN DOS POSSIBILITATS: CEDIR O FER FRONT. PER CEDIR NO CAL SINDICALISME, PER FER FRONT SÍ.
CGT NISSAN
Més informació: