CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Nous passos cap a la privatització del Ferrocarril

Dilluns, 25 febrer, 2013
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

NOUS PASSOS CAP A LA PRIVATITZACIÓ DEL FERROCARRIL

En el Consell de Ministres celebrat el divendres 22 de febrer, s'aprova l'obertura a la competència el 31 de juliol que ve dels serveis ferroviaris de viatgers, a partir de llavors les companyies privades podran entrar a prestar els seus serveis, tal com es recull en el RD 22/2012.

El Govern ha informat que la liberalització s'inicia amb els serveis de caràcter turístic i s'estendrà paulatinament a altres com els d'AVE i Llarga Distància i els de caràcter de servei públic, Rodalies i Mitja Distància. Per facilitar la liberalització i per tant, la privatització del ferrocarril públic, el Consell de Ministres ha aprovat una altra sèrie de mesures, com ara el traspàs de la titularitat de la xarxa ferroviària estatal a ADIF.

El Reial-Decret Llei incloïa a més una sèrie de mesures, algunes ja realitzades com la supressió de FEVE (Tot i que la integració a RENFE-Operadora i ADIF segueix sense donar solució als problemes dels treballadors i sense garantir el seu futur), altres amb data com la liberalització del transport de viatgers el 31 de juliol de aquest any, i altres en marxa com sengles propostes sobre la viabilitat de les infraestructures que no generin rendibilitat i sobre els serveis ferroviaris de mitja distància que no tinguin consideració de
obligacions de servei públic.

La privatització del ferrocarril segueix en marxa, el Consell Europeu ha remès al Parlament Europeu una proposta de nou Paquet Ferroviari, amb el qual pretén:

• Liberalitzar el transport nacional de viatgers en 2019 (encara que la Comissió Europea reconeix que el transport de mercaderies per ferrocarril, ja liberalitzat, ha disminuït, proposa que el de viatgers
segueixi el mateix camí).

• Fer obligatòria la licitació dels contractes de servei públic.

• Forçar la segregació de transport i infraestructura (encara que permet que els holdings existents, com l'alemanya DB, mantinguin la seva estructura).

No n'hi ha prou amb ajornar les mesures que acabaran amb el ferrocarril públic, que per descomptat no haurien avançar-se al ritme que estableixi la UE: cal derogar-les, tornar a una estructura d'empresa integrada que garanteixi la unitat d'infraestructura i transport, prendre mesures que fomentin la utilització del ferrocarril, tenint en compte les seves avantatges enfront d'altres modes de transport, i garantir que tot el món tingui accés a un servei ferroviari públic.

Quan es facin públiques al BOE totes les mesures adoptades, procedirem al seu estudi i informarem detalladament l'abast de les esmentades mesures. Des del SFF-CGT seguirem reivindicant un ferrocarril públic i social, i per això estem portant a terme una campanya amb la qual busquem involucrar tota la societat, associacions, organitzacions, partits i institucions autonòmiques
i locals en la defensa d'un servei públic que ha de ser de tots i ha d'estar al servei de la societat.

PER LA SEGURETAT AL FERROCARRIL!

Més informació:

- WEB SFF-CGT: http://www.sff-cgt.org

- TWITTER CGT SFF

Roberto Carrasco. CGT Sindicat Federal Ferroviari: 620261479

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print