CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Nova campanya de CGT per aturar la privatització d’Aena i contra la precarietat laboral que comporta

Diumenge, 4 desembre, 2016

Privatització de beneficis (Aena), nacionalització de pèrdues (autopistes de peatge).

● Rajoy disposat a perdre el control públic dels aeroports d'Aena

● CGT comença una campanya per parar la privatització d'Aena definitivament.

Privatització de beneficis (Aena), nacionalització de pèrdues (autopistes de peatge). Aquest titular podria resumir la setmana de “globus sonda” en la premsa, amb els quals el ministre de Foment estrenava el seu mandat.

CGT Aena ENAIRE ja va reclamar “al Congrés que prengui el control del Document de Regulació Aeroportuaria (DORA) d'Aena” (“llaç final al regal d'Aena”), i a la vista de les manifestacions del Ministre de Foment, el 30 de novembre de 2016, CGT Aena ENAIRE s'ha reunit amb representants parlamentaris d'Unidos Podemos i En Comú Podem, amb presència en la comissió de Foment del Congrés dels Diputats, per exposar la nostra inquietud i debatre sobre les notícies publicades pel ministre de Foment sobre l'ampliació de la privatització d'Aena.

L'ampliació de la privatització d'Aena, ocasionaria que la part pública perdés majoria absoluta de control i ens deixaria una Aena absolutament privada i controlada per fons voltors, la rendibilitat immediata dels quals és la seva principal estratègia per a la cerca dels seus objectius, i es posarà en risc “les condicions mínimes necessàries per garantir l'accessibilitat, suficiència i idoneïtat de les infraestructures aeroportuàries i l'adequada prestació dels serveis aeroportuaris bàsics de la xarxa d'aeroports d'Aena”. Quina importància es donaria a la seguretat operacional, o al trànsit aeri aeroportuari, o al medi ambient?.

Per descomptat, també hem transmès la inquietud de les plantilles per l'estrangulament de les mateixes, la precarietat de les condicions laborals que estem sofrint els treballadors d'Aena, especialment els conflictes laborals latents, en particular amb els aeroports de Sant Sebastià, Vitòria o Sevilla, i en general de tota la xarxa d'aeroports.

A part hem estat debatent sobre la situació de low-costització del sector aeroportuari i aeri, coincidint en gairebé tots els punts de vista amb ells. En aquest ànim de col·laboració constant hem sol·licitat incloguin una sèrie de preguntes parlamentàries per aclarir la situació on ens trobem, així com la inclusió d'una pregunta parlamentària oral en la propera compareixença del ministre de Foment que es produirà en la setmana posterior del pont de desembre.

Des de CGT iniciem d'aquesta forma una nova campanya per aturar la privatització d'Aena i contra la precarietat laboral als centres de treball que aquesta comporta i per conscienciar a la societat del perjudici que ocasiona la pèrdua de control en la gestió i manteniment d'infraestructures bàsiques per a la mobilitat i cohesió del país on vivim.

Ara és el moment ideal perquè, entre tots, ens dotem d'una xarxa d'aeroports d'interès general públics i d'interès social, adaptats al segle XXI, al temps no permetre que es repeteixi l'espoli d'Aena.

Pròximament us seguirem informant de tot el que suposarà aquesta campanya i us demanem ja per endavant la vostra conscienciació en el mateix i la vostra participació.

CGT Aena Enaire
http://www.cgt-aena.org/
https://twitter.com/CGTAena