CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Noves jornades de vaga contra l’explotació laboral de la plantilla de Ferrovial serveis a bord dels trens AVE i llarga distància, de l’11 al 14 d’abril i de l’1 al 4 de maig

Dimarts, 11 abril, 2017

EL PERSONAL DE FERROVIAL SERVEIS A BORD I LOGÍSTICS DE AVE I LLARGA DISTÀNCIA, CONVOCA NOVES JORNADES DE VAGA

LES ATURADES S'ESTENDRAN DES DE LA 1 DE LA MATINADA DEL DIA 11 D'ABRIL A LA 1 DE LA MATINADA DEL DIA 15, I DE LA 1 DE LA MATINADA DEL DIA 1 DE MAIG A LA 1 DE LA MATINADA DEL DIA 5 DE MAIG.

A BARCELONA SANTS TOTS ELS DIAS HI HAURÀ TREBALLADORS INFORMANT EN L'ENTRADA DELS TRENS AVE I DE LLARGA DISTÀNCIA SOBRE LA VAGA, A MÉS DE CONCENTRAR-SE CADA DIA A LES 12 DEL MIGDIA

Després de reprendre l'inici de les reunions de la comissió negociadora, després de la vaga d'una setmana el passat mes de març, amb un seguiment del 95%, pel bloqueig de les negociacions del conveni, els treballadors de Ferrovial serveis a bord, empresa concessionària dels serveis a bord de trens d'alta velocitat i llarga distància de RENFE convoquen noves mobilitzacions.

L'oferta presentada per Ferrovial en la taula negociadora del conveni, segueix sent insuficient, sense recollir les demandes consensuades pels treballadors en assemblees. L'oferta econòmica presentada, a més de part de l'immens estalvi que aconsegueix la multinacional en dur a terme un ERTO a 452 treballadors del col·lectiu de serveis a bord, suposant un estalvi d'entre un 10 i 17 %, que se sumai al ja estalviat després de la rebaixa salarial i l'ERO que va dur a terme la companyia l'any 2014.

Les pujades plantejades són molt escasses i no garanteixen el poder adquisitiu de la plantilla, tenint en compte les previsions de la inflació per als anys propers. Es reclamen millores a nivell de torns de treball que permetin una millor conciliació de la vida laboral i familiar, disminució progressiva dels dies de jornada anual dels treballadors de terra i compensació pel canvi del descans per dia treballat, recuperació de la compensació dels complements quan s'està de baixa i altres drets eliminats després de l'obtenció del servei, a més d'altres mesures que no suposaran cap cost afegit a la transnacional.

A més, aquestes mobilitzacions se sumaran amb les del personal que presta servei a l'estació d'Atocha de Madrid en els serveis en terra, pertanyent també a Ferrovial, que porten mobilitzant-se des del 16 de març, tots els dijous i divendres en vaga de 24 hores, que reclamen un ajust de salari proporcional al volum de treball, plus per ús d'idiomes en aquesta estació (donat que en altres ho abonen),reforç i reconeixement de personal, i unes pujades dignes en consonància a la pujada de la vida, sales de descans i millores en les condicions de treball.

Ambdues plantilles es troben al límit pel tracte rebut de la multinacional, i les contínues retallades de drets com a conseqüència de les seves ruïnoses licitacions. Davant això l'empresa RENFE es manté impassible, veient com la seva imatge es deteriora sense prendre cartes en l'assumpte, per evitar que s'instal·li la precarietat en una empresa que presta servei amb una licitació pública i declara beneficis multimilionaris, però que insaciable, retalla drets laborals a la plantilla de forma constant.

CGT Ferrovial

ferrovial-2.jpg

CGT crida a secundar la vaga contra l'explotació laboral de la plantilla de Ferrovial

La vaga ha començat aquest dimarts amb una concentració a Atocha dels “Màrtirs del Conveni de Ferrovial” i compta amb un seguiment del 84% de la plantilla

Més de 2.000 treballadores de Ferrovial, subcontracta de Renfe, estan cridades a secundar la vaga que ha començat avui dimarts i es perllongarà fins al dissabte 15 d'abril. El calendari de vaga contempla 5 dies i s'organitzen més aturades per al pont del 1 de maig.

Les treballadores de servei de bord dels trens AVE i llarga distància porten mesos protestant contra la precarietat i l'explotació a les quals estan sotmeses per part de Ferrovial, una empresa que basa els seus grans beneficis en la inestabilitat laboral dels qui els produeixen.

La Confederació General del Treball (CGT) ha denunciat que aquesta multinacional aconsegueix llicències amb diners públics a costa de retallar els drets laborals de la plantilla, amb la complicitat de Renfe.

No és l'única denúncia que el sindicat realitza des de fa mesos. En l'anterior protesta, l'organització anarcosindicalista reclamava un conveni digne i unes condicions de treball compatibles amb la vida familiar de les empleades.

En aquest sentit, la CGT lamenta que les negociacions del conveni col·lectiu s'hagin estancat, després de l'engegada a principis d'abril d'un ERTO que afecta a 452 persones, que veuran reduïts el seu sou i la jornada laboral entre un 10% i un 17%.

Antonio Ruiz, delegat de CGT a Ferrovial, s'ha mostrat molt satisfet amb el seguiment que està tenint la vaga durant aquestes primeres hores: “Tenim un suport del 84% en una plantilla de 1.900 treballadors. La situació és límit. Ferrovial no es presta a continuar negociant i a Renfe, empresa que rep grans quantitats de diners públics, tampoc li importem”.

Gabinet de premsa del Comitè Confederal de la CGT

vaga_ferrovial.jpg