Paralitzada per segon dia consecutiu a Gearbox la producció de caixes de canvi destinades a Seat
Les aturades que van començar a les 13 hores del dijous 21 han continuat tant en el torn de nit com en el que havia de treballar aquest matí del divendres. Aquestes aturades estan amenaçant la fabricació de cotxes, tant a les plantes de Seat com a les del grup Volskwagen de Pamplona a Navarra i de Wolfsburg a Alemanya. A més d'aquestes fàbriques es veuran afectades altres a Europa, ja que Gearbox del Prat subministra canvis a les fàbriques de VW de Mosel, Poznan a Alemanya, de Setúbal a Portugal; a les fàbriques d'Audi d'Ingolstad a Alemanya, de Brussel·les a Bèlgica, a les fàbriques de Skoda en la República Txeca. També s'envien caixes de canvi a Xina, Sud-àfrica, Mèxic i Brasil.
Per posar un exemple del succeït, ahir a la tarda-nit va arribar un camió amb motors d'Alemanya que no han pogut descarregar a Martorell per estar les portes bloquejades. Aquest camió havia de sortir molt urgent per a Mosel a Alemanya amb canvis carregats a Gearbox del Prat perquè no pari aquesta fàbrica. La descàrrega dels motors no s'ha realitzat i impedit la possible càrrega i sortida del camió amb els canvis.
L'empresa Gearbox del Prat, pertanyent al Grup Seat, fabrica caixes de canvi per a la pròpia Seat i tot el grup Volskwagen en molts països d'Europa. En els últims anys s'ha caracteritzat per un alt volum de producció i pels seus alts beneficis econòmics, que acompanyat de la concessió de subvencions i ajudes públiques ha fet de Gearbox del Prat una de les empreses més rendibles del grup Volswagen. Aquests acomiadaments entren dintre del pla de reducció de plantilla engegat pel president de Seat James Muir. Ara com ara s'han realitzat 3 acomiadaments: 1 tècnic administratiu, 1 de manteniment i 1 PEC (personal extraconveni). La plantilla exigim que s'acabin amb els acomiadaments, la readmissió dels acomiadats i que s'obrin negociacions.
Secció Sindical CGT Gearbox El Prat
www.cgtbarcelona.org/cgtgearbox/