CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Per la retirada de la LEC: No més divisió ni confusió

Dimarts, 25 novembre, 2008

La divisió debilita la força de la mobilització i afavoreix el Departament i el projecte de privatització de l’ensenyament públic que estableix la LEC. El fet que CCOO i UGT no van convocar la vaga del 13N malgrat deien estar contra la LEC, va ser un element de debilitat, encara que la incidència molt significativa de la vaga i l’enorme manifestació va fer de la convocatòria un èxit.

Ara CCOO i UGT, que sovint havien oposat la vaga del 13 a la mobilització social i sense convidar cap més sindicat, convoquen amb la FAPAC i els signants del Pacte Nacional per l’Educació (PNE) concentració davant el parlament el 30 de novembre, sota el lema «Aquesta llei no és la solució». La CGT havia presentat una proposta de pla de mobilització rebutjada que incloïa una mobilització de tota la comunitat educativa contra la LEC al parlament pel 23 o 30 de novembre.

Però la convocatòria de CCOO i UGT es situa en el marc del PNE, un Pacte que inclou la sisena hora per primària, rebutjat per la majoria de sindicats de l’ensenyament públic i contra el que CGT va convocar una vaga. L’escrit de la concentració de CCOO i UGT tampoc demana la retirada de la LEC sinó donar suport a esmenes que presentaran conjuntament els signants del Pacte.

Si anem a les esmenes conjuntes, s’abandonen els punts que van ser unitaris i assumits pel professorat el 14 de febrer passat: no hi trobarem les denúncies de la privatització de l’ensenyament públic, ni de la gestió empresarial de l’ensenyament, ni de la jerarquització del professorat, ni de la desregulació de les condicions laborals. Per contra, CCOO i UGT es pronuncien per un dels punts que suposen l’augment de finançament de la privada: «Desenvolupar el concepte de contracte-programa per als centres concertats».

En la convocatòria de la FAPAC per la concentració del 30, es felicita dels «aspectes positius de la LEC»; i cita:

• «Garanteix un sistema educatiu laic». Com?, amb el finançament públic de centres privats d’idearis religiosos i amb religió en els centres públics?

• «Defineix una carrera docent professional clara i relacionada amb l’avaluació» O sigui, que ells donen suport la desregulació que denunciàvem.

• «Introdueix millores substancials en la gestió del Centre Educatiu». Una gestió empresarial, jerarquitzada i opaca que redueix la participació
de professorat i famílies.

• «Augmenta l’autonomia dels centres educatius per millorar-ne la qualitat educativa i reduir el fracàs escolar». L’autonomia de la LEC avença cap l’autofinançament, és a dir augmentar el que paguen les
famílies. Cap el finançament segons resultats. Més privatització, major
divisió i competitivitat entre els centres públics.

És a dir, està clar que la FAPAC rebutja els punts que van portar a
la vaga del 14F. Si el compromís són esmenes conjuntes, on queda
la lluita de CCOO i UGT?

Cal parlar clar per no utilitzar una manifestació que sembla contra la LEC i es pot girar contra les reivindicacions expressades a les vagues del 14F i del 13 N.

Prou divisions. Cal una mobilització unitària en defensa de l’ensenyament públic.

La CGT crida a participar a la concentració del 30 N a Barcelona amb els punts unitaris que van fer possible el 14F i el 13N: Retirada de la LEC!

Diumenge 30 novembre, 11:30 a la porta del Parc de la Ciutadella del P. Picasso (la del cantó de l’Estació de França) per la Retirada de la LEC!

www.cgtcatalunya.cat/cgtense

Attached documents