Per un funcionament democràtic dels centres d’ensenyament
- EL CENTRE EDUCATIU FÀBRICA (LEC) * Les decisions es prenen des de dalt. *Es selecciona l'alumnat. * Es marginen les persones amb dificultats. * Importa la imatge per sobre de tot. * S'hi treballa per acontentar el dirigent. - EL CENTRE EDUCATIU COMUNITAT *Les persones participen en les decisions. * Tothom hi troba el seu espai i s'ofereixen possibilitats. * S'atén tothom, en funció de les possibilitats. * Importa la satisfacció i la qualitat. * Es treballa per aconsequir: Un mínim per a tothom i un màxim per a cadascú. Des de la CGT vam denunciar que la LEC i el seu desplegament en els decrets de Ara es concreta en la vida dels centres en la forma de seleccionar les direccions i en l'augment d'atribucions que els permeten prendre decisions greus en solitari, deixant la comunitat escolar a mercè del seu tarannà. NORMATIVA D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT Els antics reglaments de règim intern cal transformar-los ara en Normativa Cal que aquestes NOFs siguin aprovades pel claustre i el consell escolar. Des de la CGT us volem animar a ser crítics i transformar-les si cal. El model de funcionament democràtic que proposem és molt senzill: * El Consell Escolar ha de ser el màxim òrgan decisori del centre. En aquest * Els Òrgans decisoris de cada sector seran: el Claustre de Professors i * Els representants al Consell Escolar són delegats del seu sector, de manera * Tots els sectors tindran dret ha reunir-se en el centre durant l'horari lectiu. CLAUSTRES * Establir com a acords de claustre el reenviament de tota la informació sindical * Establir com a punt fix de claustre el traspàs de la informació de l'assemblea de zona a aquells centres amb delegat o enllaç sindical. * Establir com a acord de claustre la necessitat de facilitar que un representant * Establir els mecanismes que garanteixin la participació del claustre i dels seus DEMOCRÀCIA ALS CENTRES: * Impulsar fórmules democràtiques de participació entre els pares (p.ex. Elecció * Garantir la representació dels alumnes, garantir una reunió de delegades/ts que funcioni autònomament i amb un contingut clarament d'avaluació, elaboració de propostes i delegació. * Procurar que la funció tutorial estigui ben representada en tots els forums de *Pel que fa a la presentació de nous projectes, establir l'obligació,en les NOFs, * Incloure-hi estratègies de co-avaluació i auto avaluació (tant a nivell individual, * Garantir una estructura democràtica de l'alumnat d’acord a les seves pròpies * Que l'organització de centre permeti metodologies educatives que tinguin en * Garantir un tractament dels conflictes democràtic i amb la participació de * Procurar que la direcció no pugui prendre decisions importants sense tenir en Si no és així, quan hagis de votar la NOF, VOTA NO Federació d'Ensenyament CGT Catalunya
direccions i d'autonomia de centres representaven un avenç en la implantació de les mentalitats jerarquitzadores, autoritàries, tecnocràtiques i retrògrades al nostre sistema educatiu.
d'Organització i Funcionament.
estaran representats tots els sectors de la comunitat educativa: professorat,
alumnat, mares i pares d'alumnes i personal no docent.
Professores, l'Assemblea d'alumnes, l'Assemblea de l'AMPA i l'Assemblea del
PND
que seran portadors de les decisions que previament s'hagin acordat en les
assemblees respectives.
rebuda al correu electrònic del centre.
de centre voluntari pugui a nar a les reunions de zona.
membres. Cal imposar que el claustre pot reflexionar i decidir en les qüestions
importants a l'hora que es respecten els trets individuals del professorat.(Sense
perjudici de les competències del consell escolar). P. ex. La creació de grups
de discussió sense excloure ningú i defugint els models piramidals).
de delegats de classe que es coordinin amb els pares del consell escolar)
gestió (consells directius, etc.)
d’elaborar-los en els forums representatius dels tres estaments.
grupal i de centre)
propostes -especialment a secundària - i amb la seva participació.
compte els interessos individuals i col.lectius de l'alumnat per a que gaudeixi
d'una vivència democràtica.
l'alumnat (tutories de classe, servei de mediació...)
compte la resta de la comunitat educativa, contra el que imposen el decret de
direccions, el decret d'autonomia de centres i la LEC.Attached documents
Etiquetes
Dins la mateixa secció
- Manifest 25N 2020
- Per la reconstrucció del forn i la continuïtat de l’ocupació al Baix Penedès
- Manifest COVID-19 Escena Intermitent
- ONCE acomiada totes les seves mediadores de sordceguesa per a defensar “la viabilitat econòmica” de la seva Fundació
- Ada Colau vulnera els drets sindicals a parcs i jardins de Barcelona
- Comunicat CGT #3: Acomiadaments i suspensions temporals