PERSEVERANÇA PELS DOS DIES
Després de cinc dies de vaga i mobilitzacions, els conductors i conductores hem decidit en Assemblea, divendres passat 7 de març, mantindre les aturades dels dijous acordats el 12 de febrer.
Durant aquesta setmana, hem estat en les cotxeres, manifestant-nos en el carrer, sortint en els mitjans de comunicació, veient actes solidaris a favor nostre en diferents barris de Barcelona, recaptant diners per als sancionats i tractant asseure'ns a negociar amb la Direcció de TMB.
El sentiment generalitzat després d'aquests cinc dies i de les mobilitzacions anteriors és molt senzill d'expressar. Tots i totes, els més convençuts i els menys convençuts, pensem que “ARA NO ENS PODEM PARAR. QUELCOM HAN DE MILLORAR ELS NOSTRES DESCANSOS”.
D'aquesta manera, i a pesar de les traves que els de sempre, ara ajudats pels seus secretaris generals, han posat des del principi, no han pogut trencar la unitat creada entre els conductors i conductores, siguin del sindicat que siguin o no estiguin en cap sindicat.
Durant aquesta setmana, el Comitè de Descansos ha citat a la Direcció de TMB a reunir-se, primer, el dijous en el Col·legi de Periodistes i, segon, dissabte passat, en les pròpies oficines de TMB. En cap cas han aparegut i només ens han fet saber a través dels mitjans de comunicació que només volen assentar-se a negociar si desconvoquem la vaga i acceptem la proposta del Departament de Treball, que els conductors/es ja vam rebutjar el passat 12 de febrer. Sembla que encara no han entès que ni volem un acord que sigui sense garanties (com els propis sindicalistes de CCOO i UGT reconeixien en els seus escrits), ni acaben de captar que la voluntat de la majoria de conductors/es és més important i més fort que l'opinió d'uns quants sindicalistes.
Per tots aquests motius, el conflicte segueix obert i té les seves conseqüències:
- Per a la Direcció de l'empresa, que ha d'estar retirant serveis diàriament per falta de personal, ja que aquesta situació està generant molta tensió i nerviosisme i, per tant, hi ha molts conductors/es que no estan en condicions de treballar.
- Per als conductors/es, que hem de veure com s'han obert nous expedients i com se'ns posa a les forces de l'orde en contra nostre per la irresponsabilitat de la Direcció al negar-nos el llistat de serveis mínims.
Durant aquesta setmana esperem que, tal com va avançar el Departament de Treball, s'obligui a totes les parts a asseure's a negociar abans del dijous per a donar una sortida a aquesta situació. Ja diem obertament que, per nosaltres no serà i que estem disposats a asseure'ns amb qui sigui, però que seran els conductors/es en Assemblea els que tindran l'última paraula. També recordem que en l'última Assemblea vam decidir que en la pròxima reunió anirem amb assessors que seran conductors afiliats a CCOO i UGT per a mostrar que nosaltres no ens guiem per sigles sindicals, sinó pel treball que realitzem.
[([*Finalment, vos volem anunciar que demà dimarts, 11 de març, a les 17h es reunirà el Comitè de descansos en el menjador d'Horta. Igual que altres vegades, tots els conductors/es esteu invitats/des a assistir.*])]
Als poquíssims conductors/es que encara no ho tenen clar i continuen passant de la majoria:
La sol·licitud dels 2 dies de descans setmanal és una reivindicació col·lectiva i només es pot guanyar per a tots i totes si tots i totes participem de la mobilització. Ja sabem que sempre hi haurà gent com el sabater que té uns interessos particulars i milionaris per a estar al costat de l'empresa, però la resta del col·lectiu de conductors/es o l'aconseguim junts o no tindrem una millor situació de descansos.
Serveis Mínims decretats pel Departament de Treball per al dijous:
- De 6.30 a 9.30: 50% del servei
- De 17.00 a 20.00: 50% del servei
- Busos de barri: 1 cotxe per línia en la franja d'hores punta
- LÍNIES PERIFÈRIQUES: 9, 11, 13, 21, 24, 63, 65, 92, 95, 109, 157 i 193: 25% del servei durant les hores no cobertes en la franja d'hores punta.
Comitè de descansos|Comitè de descansos