CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Presentació de CGT Ensenyament Girona el 17 de febrer

Dimecres, 14 febrer, 2018
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

PER QUÈ HEM DECIDIT ORGANITZAR-NOS?

“ No debe quedar un solo ser humano a quien el saber –no el semi/saber superficial, sino el verdadero saber- se le niegue por falta de tiempo o de medios”.
Carta de Piotr Kropotkin a Francesc Ferrer i Guàrdia

-Perquè cada vegada som més els membres de la comunitat educativa que denunciem les derives mercantilistes i autoritàries de l’Educació Pública, aquella que per definició ha de ser universal, laica, democràtica, gratuïta i de qualitat.

-Perquè volem una educació de tots i per a tots, tolerant, inclusiva i amb recursos que no s’edifiqui sobre Decrets d’Autonomia de Centres (102/2010) ni Decrets de plantilles (6591 27.3. 2014).

-Perquè volem despertar consciències crítiques, no ensenyar continguts superficials; un saber racional i pràctic a l’abast del poble i no només de les empreses i dels privilegiats.

-Perquè el professorat vol poder expressar-se lliurement a les aules, en els claustres, en els centres. Sense la por de dependre de l’arbitrarietat de les direccions.

-Perquè volem decidir quin model d’educació volem pels nostres fills i pels nostres alumnes, sense retallades ni barracons, amb substitucions des del primer dia.

-Perquè volem un altre model de sindicalisme, una alternativa al sindicalisme pactista i de delegació, transparent i lliure.

Per tot això, us convidem a participar a la presentació de la Secció d’Ensenyament de la CGT de Girona, el dissabte 17 de febrer, de les 10:30 a les 14:00, a l’Ateneu Popular Salvadora Catà de Girona (Plaça Josep Pla, no2).

DIVERSES XERRADES TINDRAN LLOC AL LLARG DE TOT EL MATÍ:

Llorente, Xavier: Ecologia política al segle XXI.
En Xavier Llorente ens explicarà com l’ecologisme ha anat evolucionant des del conservacionisme pràcticament apolític fins a plantejaments alternatius de model social i econòmic, passant per posicionaments simplement reformistes.
L’ecologia política i l’ecologia social parteixen d’anàlisis i arriben a oferir alternatives transformadores que no poden ser menystingudes pels actors polítics, socials i sindicals.

Cárdaba, Marciano: 1936: La classe política davant/enfront la Revolució.
En Marciano ens parlarà de la Revolució de juliol del 36 com a negació de la legalitat. L’estat com a conjunt d’organismes de poder i de control desapareix i sorgeixen nous organismes: Comitè de milícies, Comissió d’abastos, Consell d’economia, expropiacions, comitès locals, tribunals populars, col·lectivitzacions, repartiment de la riquesa i del treball.

Rodríguez, Àngel: Poemes del licàngel.
L'experiència poètica és fruit de la perplexitat i del joc de la imaginació, el sentiment i la reflexió. La poesia no només ha de transmetre una emoció o una imatge, sinó que també ha d'incloure el pensament i moure a l'acció. La poesia d'Àngel Rodríguez, sense deixar de ser lírica està oberta a la problemàtica social.

Molina, Rosalía: Quina educació volem?
En aquest moments on l’educació està en el punt de mira de tothom és quan hem d’estar més ferms per defensar l’educació que volem: Volem una educació pública, de qualitat, laica, coeducadora, democràtica, que afavoreixi l’esperit crític. Defensem el diàleg i la llibertat d’expressió en tots els àmbits educatius. Com podem lluitar per aconseguir-la?

I pots seguir-los a twitter: @CGTenseGi

CGT Ensenyament
http://cgtense.pangea.org/
http://www.facebook.com/CGTENSE
https://twitter.com/CGTEnsenyament

presentacio_cgt_ense_girona.jpg

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print