CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Realitzades concentracions de CGT el 20 de maig a l’aeroport del Prat i l’estació de Sants contra les privatitzacions

Dimecres, 21 maig, 2014
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

concentració El Prat 20 maig

EL 20 DE MAIG ELS DELEGATS DE TARRAGONA I BARCELONA DE LA CGT EN LES EMPRESES PÚBLIQUES AENA, ADIF I RENFE HAN REALITZAT 2 CONCENTRACIONS EN CONTRA DE LA PRIVATITZACIÓ: A LES 10h. A L'AEROPORT DEL PRAT (T-1) I A LES 12h. A L'ESTACIÓ DE TREN DE BARCELONA-SANTS.

Per a CGT, no existeix ni un sol argument relacionat amb l'interès general i el benefici públic per a legitimar aquestes operacions, que suposen en la pràctica el lliurament de sectors públics estratègics, finançats amb els impostos de tots els espanyols, per al benefici exclusiu d'uns pocs empresaris afins al govern de torn, ara al PP i en altres etapes al PSOE.

Les conseqüències per a l'interès dels ciutadans que hem pagat amb els nostres impostos la xarxa d'aeroports d'Aena i la xarxa ferroviària (convencional i d'alta velocitat), seran molt negatives. Altres experiències internacionals de privatització de serveis públics s'han saldat amb menor qualitat, major preu per a l'usuari, pitjor manteniment i un major nombre d'incidents.

En el Sector Aeroportuari, un exemple d'això és el procés realitzat per a fer “més atractiva” la inversió privada en AENA que ja s'ha saldat amb pujades generalitzades de taxes que enfonsen els tràfics (Barajas), acomiadament del 20% de la plantilla i el tancament operatiu de desenes d'instal·lacions. En l'aeroport de Reus s'ha reduït la plantilla el 22% en els dos últims anys. El curiós de tot això és que AENA és una empresa rendible.

En el Sector Ferroviari el govern vol privatitzar l'explotació de línies de viatgers, inclosa l'alta velocitat, beneficiant al sector privat amb unes inversions públiques que han de tenir rendibilitat per al conjunt de la societat, quan la resta d'Europa (Alemanya i França, principalment) no preveuen l'obertura del seu ferrocarril a la competència abans de 2019 i aposten per no separar l'explotació de la infraestructura. Els diners se'ls han endut les inversions en línies d'alta velocitat juntament amb els sobrecostos que aquests dies aireja la premsa entre acusacions de corrupció.

No hi ha bones notícies per als usuaris del ferrocarril:

- Adif (propietari de vies i estacions): pràcticament no queda pressupost i existeixen problemes amb el subministrament de materials i recanvis per a les instal·lacions, hi ha falta de personal i preparen el tancament d'algunes bases de manteniment de la infraestructura (com la de Reus) amb el que el temps de resposta davant les incidències i avaries augmentarà.

- Renfe (ha estat fragmentada en quatre societats anònimes): falta de personal en tots els serveis (maquinistes, personal d'estacions, de trens i de tallers), privatitzarà el servei d'estacions de Rodalies i les instal·lacions de manteniment de trens envelleixen per falta d'inversions.

CGT està fent una crida a la ciutadania per a defensar els serveis públics.

SECCIONS SINDICALS DE LA CGT A ADIF I RENFE

https://www.youtube.com/watch?v=qB-e4aPINME

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print