Reial decret llei 4/2013: concretant la privatització del Ferrocarril
Reial decret llei 4/2013: concretant LA PRIVATITZACIÓ DEL FERROCARRIL El dissabte 23 de febrer es va publicar al BOE el Reial decret llei 4/2013, de 22 de febrer, de mesures de suport a l'emprenedor i d'estímul del creixement i de la creació d'ocupació. Un altre Reial decret llei que, I ho fa enmig d'un batibull de mesures antisocials que beneficien les empreses i a les ETT a costa dels drets dels i les treballadores. Tot perquè els de sempre segueixin pescant a costa nostra en Abans de la segregació, les línies convencionals pertanyien al patrimoni de RENFE i FEVE, i la línia d'AVE Madrid-Sevilla al patrimoni de l'Estat. La Llei del sector ferroviari va donar la volta a aquesta situació: les línies d'AVE van passar a ADIF (pensant que podrien ser les primeres privatitzables) i les convencionals a l'Estat. Aquest nou Reial decret llei treu totes les infraestructures del patrimoni de l'Estat, perquè totes, sense excepció, puguin ser fragmentades i privatitzades o donades en concessió. En sis mesos el Ministeri d'establir el "Catàleg de les Línies i Trams de la Xarxa ferroviària d'interès general", que ja no seran totes les línies administrades actualment per ADIF, perquè del Catàleg s'exclouran les que puguin ser traspassades a les autonomies i que no es consideren ja d'interès general. Si el Reial decret llei 22/2012 implantava la liberalització del transport de viatgers el 31 de juliol de 2013, ara s'estableix com es durà a terme: • De forma immediata el transport que tingui finalitat prioritàriament turística (trens les places del qual venguin com a part d'un paquet de serveis i els actuals "trens turístics") • Serveis de transport d'interès públic: es licitaran establint contractes subvencionats amb fons públics. • Serveis "comercials": es lliuren a la competència mitjançant títols habilitants atorgats pel Ministeri de Foment. El Quart Paquet Ferroviari, actualment en preparació, estableix la liberalització del transport de viatgers per ferrocarril el 2019. El Ministeri de Foment ha decidit arriscar i precipitar l'obertura a la competència amb un avançament de sis anys, potser responent a la pressió del govern alemany perquè els trens de DB, que segueix sent una empresa integrada i pública, puguin circular per les vies d'ADIF. La segregació ha estat un desastre, la liberalització del transport de mercaderies un autèntic fracàs. Però aquest govern no es desanima i està disposat a seguir endavant amb noves fragmentacions, noves Cal que tots ens posem a lluitar units amb un objectiu comú: enfrontar-nos a un procés privatitzador que acabarà amb el ferrocarril públic i amb el nostre futur. PER UN FERROCARRIL PÚBLIC I SOCIAL SFF-CGT Més informació: - WEB SFF-CGT: http://www.sff-cgt.org Roberto Carrasco. CGT Sindicat Federal Ferroviari: 620261479
saltant-se el debat i el control parlamentari amb l'excusa de la urgència, avança ferm en la privatització del ferrocarril.
un riu cada cop més regirat.
liberalitzacions i avançant, com diu el Ministeri, "de manera similar al procés que nan seguit altres sectors", totalment privatitzats.
Etiquetes
Dins la mateixa secció
- Manifest 25N 2020
- La Federació d’Ensenyament fa una crida a difondre i a participar activament en la campanya de suport a “Som 27 i més”
- Les treballadores de la Residència Verge de Ribera indignades per les condicions laborals que les imposa l’Ajuntament de la Pobla de Segur.
- Per la reconstrucció del forn i la continuïtat de l’ocupació al Baix Penedès
- Manifest COVID-19 Escena Intermitent
- ONCE acomiada totes les seves mediadores de sordceguesa per a defensar “la viabilitat econòmica” de la seva Fundació