CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

RENFE: pressupostos que no es compliran

Dimarts, 23 octubre, 2012
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Les xifres dels PGE per a 2013 presentades el passat 8 d'octubre pel President, en la seva compareixença en el Congrés, són un sense sentit. No és possible l'explotació d'un servei públic de qualitat, que diuen promoure, amb la retallada que proposen per al pressupost de Renfe pel 2013 , que s'aplica sobre el pressupost ja retallat de 2012 i 2011 (22% el 2012 més la retallada del 34,8% de l'any 2011).

Amb les dades d'ingressos‐despeses el resultat financer previst per a 2012 era positiu en 67M€, quan el propi President va presentar els PGE per a 2012. En aquestes alçades de l'any, les pèrdues per la nova gestió són de més de 150M€, superant amb escreix a les de 2011, que van ser de 100,43M€. Diu que el Govern establirà quins trens tindran la consideració d'Obligació de Servei Públic, sense comptar amb els ciutadans i quan ja han filtrat a la premsa suficientment que substituiran més de 70 trajectes per autobusos. A més, amb la dràstica disminució de l'aportació de l'estat per a 2013 (480M€ enfront dels 848M€ de 2012), no es pot garantir la cobertura dels serveis considerats com no essencials, amb el perill que això suposa.

A Mercaderies no surten els comptes, amb la desinversió proposada (68% pel que fa a 2011) no és possible augmentar el tràfic. La realitat és que el transport de Mercaderies per ferrocarril no ha augmentat, però sí el de les empreses privades que estan agafant tràfics de Renfe. Aquest és el resultat de la seva gestió. Reconeix textualment que l'escassa inversió (300M€ en 2012 i 244M€ per a 2013), “vénen derivades de les factures dels pagaments pel material ferroviari que s'ha vingut comprant en els anys anteriors”. Compra de material ferroviari sense criteri comercial, sense que s'hagi demanat responsabilitats a ningú i que afecta i condiciona seriosament el nivell inversor de la companyia i el seu futur desenvolupament.

En definitiva, el resultat financer de Renfe, segons els seus càlculs, se situa en 281M€ que, després del EBITDA i l'amortització del deute creat des de 2005 (5.000M€), es transforma en 172M€ negatius. Veurem finalment com és el resultat financer de Renfe el 2012, quan es publiquin les xifres oficials al terme de l'exercici.

Però els comptes són clars, el resultat financer és positiu en 281M€ com ho va ser el 2011. L'empresa és rendible. Les inversions i el deute creat des de la segregació de 2005, transformen els resultats en negatius, al que no ajuda que l'aportació de l'estat per obligacions de servei públic es redueixin i s'abonin amb anys de retard, el que augmenta el deute al seguir necessitant cabdal per a l'explotació dels serveis.

El realment important d'aquest assumpte, és que darrere de totes aquestes xifres estem milers de treballadors del Sector Ferroviari que NO ANEM A CONSENTIR l'aplicació de polítiques contra el ferrocarril públic i contra els nostres llocs i condicions de treball. Els treballadors no som els responsables de la seva gestió.

SFF-CGT

http://www.sff-cgt.org

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció