CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Renfe, Semaf i UGT, són els esponsables de la conflictivitat a Rodalies de Barcelona

Dijous, 27 gener, 2011

CGT RESPONSABILITZA DE LA CONFLICTIVITAT LABORAL QUE ES VIU EN LES RODALIES DE BARCELONA A LA DIRECCIÓ DE L'EMPRESA I ALS SINDICATS SEMAF I UGT, SIGNANTS DELS ACORDS DE DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL.

Al març del passat any, Renfe i els sindicats SEMAF i UGT ens van signar un acord de desenvolupament professional que modificava les categories i la forma de treballar a Renfe, entre ells, els horaris i els sistemes retributius, que inclouen triples escales salarials pel mateix treball.

CGT i CCOO vam realitzar diverses vagues per a intentar modificar els aspectes que consideràvem més negatius. Malgrat la conflictivitat Renfe va implantar el seu acord el passat mes de juliol en tots els Col·lectius de l'empresa. L'únic lloc on Renfe no ha aplicat encara el marc regulador de conducció ha estat en les Rodalies de Barcelona, on va acordar amb els dos sindicats signants una moratòria (que mai han tret a llum pública) que ha portat greus abusos de l'empresa sobre molts Maquinistes (especialment sobre els d'entrada) consentits durant mesos per aquests dos sindicats i ha larvat la conflictivitat actual.

L'empresa ha provocat als Maquinistes, a l'implantar un gràfic de treball “de càstig”, que els obliga a passar moltes més hores fora de la seva residència per a fer el mateix treball que feien abans (puntada de peu a la conciliació de la vida laboral i familiar), a més d'haver de pagar l'empresa moltes més habitacions d'hotel i taxis que en el gràfic anterior. Una de dues, o l'empresa està boja o ha decidit ficar en un parany de linxament mediàtic a l'insaciable sindicat corporatiu SEMAF. A més, Renfe i SEMAF estan vulnerant el dret a la negociació col·lectiva, al realitzar reunions bilaterals amb total traïdoria i excloure a la resta de sindicats.

CGT té afiliats més del 10% dels Maquinistes de les Rodalies de Barcelona. Des de CGT considerem que aquesta actitud de l'empresa i SEMAF està perjudicant greument a la ciutadania convertida en ostatge de la seva incompetència, a la resta de treballadors de Renfe i al futur i imatge de la pròpia companyia, a la qual la Generalitat de Catalunya amenaça amb no renovar el contracte de servei que té amb ella, el que originaria la partició de l'empresa pública ferroviària i la segregació del seu personal, una cosa a la que s'oposa CGT, que tem que s'aprofitin d'aquest tipus de circumstàncies per a privatitzar i acabar amb les ocupacions públiques, els drets laborals i per a empitjorar i encarir el servei ferroviari en benefici de les empreses privades, com passa en altres països, cas de la Gran Bretanya.

SFF-CGT

www.sff-cgt.org