Seat amenaça amb acomiadar a 1.500 treballadors al setembre. L’empresa exigeix congelar el sou per a fabricar l’Audi Q3.
L'habitual xantatge patronal ara que, amb la crisi que ells han provocat, amenaçar amb l'acomiadament està resultant eficaç, com ha demostrat, sense anar més lluny, l'acord a Sony de Viladecavalls. Lamentable política sindical aquella que, en temps de grans beneficis empresarials com els recents, va acceptar la precarietat i la reculada en els salaris i que ara, quan la crisi del capitalisme s'aguditza, accepta noves i majors pèrdues de drets dels treballadors, inclòs l'acomiadament.
Kaos. Laboral i Economia
Seat amenaça amb acomiadar a 1.500 empleats al setembre
L'empresa exigeix congelar el sou per a fabricar l'Audi Q3.
La Direcció de Seat comença a mostrar les cartes en la decisiva negociació per a aconseguir la producció del nou model Audi Q3 en la planta de Martorell. La filial de Volkswagen segueix el guió habitual de donar una nova volta de rosca en les condicions laborals a canvi d'adjudicar un model que pot salvar 1.500 ocupacions.
El president de Seat, Erich Schmitt, tutelat de prop des de fa uns mesos pel president del consell d'administració i membre de la Direcció del grup Volkswagen, Francisco Javier García Sanz, ha comunicat als dirigents sindicals que les pròximes setmanes seran decisives per a reforçar la candidatura de Martorell a captar una inversió que rondarà els 350 milions, avançada al desembre. Si no aconsegueix una reducció de costos laborals, l'empresa acomiadarà a 1.500 empleats al setembre, segons van indicar fonts sindicals.
Els dos expedients de regulació d'ocupació (ERO) temporals que té en vigor Seat, per a 750 empleats de forma estable i més de 5.000 durant els dies d'aturada, permeten a la companyia pal·liar la caiguda de producció a Martorell fins a les vacances d'agost. L'empresa ha trobat una bona excusa per a llançar un primer atac contra el sistema de revisió salarial que aplica mes a mes davant qualsevol desviació de la inflació, una cosa que la companyia considera una de les principals rémores competitives.
L'aplicació de la clàusula en el 2008 va obligar a pagar una pujada del 5,6% des de mitjans d'any --quan l'IPC va arribar al màxim--, a pesar que l'exercici va acabar amb una inflació del 1,4%. En el 2009 i el 2010, Seat ha plantejat congelar els sous sense recuperació de la pèrdua de poder adquisitiu com part dels sacrificis laborals per a aconseguir el Q3. En cas que el nou conveni col·lectiu inclogui les condicions que demana el fabricant, es plantejaria perllongar l'ERO temporal fins a l'inici de la producció del Q3, en el 2010. En cas contrari, aplicaria els 1.500 acomiadaments.
Els sindicats han rebutjat les peticions de Seat al considerar intocable el sistema de revisió salarial.
Noticia extreta de Kaos en la Red