CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Seat: el Volkswagen “jeta” no és el model a seguir

Divendres, 20 juny, 2008

En el dia d'avui, la Conselleria de Treball de Catalunya, ha rebutjat la sol·licitud de SEAT per a l'aplicació d'un Expedient de Regulació d'Ocupació en els dies d'aturada. L'Administració ha entrat en raó i dóna per vàlids els arguments presentats unitàriament pel comitè d'empresa de SEAT.


Dilluns passat, en la mediació davant l'Inspector, l'empresa va mantenir la seva sol·licitud de suspensió temporal de contractes i va presentar la llista de treballadors/es afectats. La pèrdua de producció de 5957 unitats per falta de materials i la seva suposada “impossibilitat de resposta” davant la fallada de subministrament deguda a la vaga de transportistes són l'excusa perfecta per a, una vegada més, intentar prendre'ns el pèl.

La CGT vam presentar un contrainforme a l'ERO (el podeu descarregar al web www.cgtbarcelona.org/cgtseat/) i vam exposar les nostres al·legacions que van coincidir amb les de la resta del Comitè:

- És un insult a la nostra intel·ligència que l'empresa al·legui causes de força major. Aquesta aturada de les patronals del transport no va agafar a ningú d'improvís. Des que el cost del petroli i de la vida està pels núvols era totalment previsible, pel que podia haver-se planificat.

- El sistema Just In Time l'utilitzen totes les empreses de l'automoció per a augmentar els seus beneficis, eliminen magatzems, deslocalitzen produccions i precaritzen ocupacions. Aquesta manera d'organitzar el treball té un altíssim cost social i la debilitat del sistema (a les 6 hores ja va començar a faltar material) no pot recaure en els treballadors.

- No és casualitat, que als 2 dies, apareguessin “miraculosament” components per a tornar a produir el model Ibiza, en canvi en la resta de models va seguir faltant material. Ja sabem cap on se centren en aquests moments les necessitats productives de l'empresa. L'últim acord de calendari ve amb dissabtes per a l'Ibiza i JI per a l'Altea/León.

- La Direcció d'aquesta empresa, va manifestar verbalment que s'aplicaria ATURADA TÈCNICA, igual que va succeir a l'abril del passat any amb el tancament de l'empresa GDX, i va engegar un protocol similar a l'acord de desconvocatòria de torns (07/10/03, no signat per CGT). Aquest acord deia “…la suspensió del torn de treball s'adoptarà per l'acord amb el Comitè Intercentres…”. El Comitè Intercentres no va acordar en cap moment l'aplicació d'aquest protocol.

- La plantilla de SEAT, s'ha comportat de manera exemplar seguint les ordres marcades per la Direcció quant a la desconvocatòria de torns. Els treballadors hem estat a disposició de SEAT en tot moment i no de festa. Acostant-nos a les parades d'autobús, a les portes de fàbrica, cridant-nos uns als altres i, com no, consultant el famós contestador 900102281, que sempre informava tard i no respectava els temps de descans necessari.

A més, és conegut que la Direcció de SEAT percep primes de les assegurances de les empreses proveïdores quan aquestes incompleixen amb els contractes de subministrament. El cost de l'aturada no l'assumeix SEAT, sol·licitar un ERO per a ficar la mà en les arques públiques és tenir molta “jeta”.

LA DIRECCIÓ DE SEAT HA QUEDAT RETRATADA

Només dues grans empreses a Catalunya s'han atrevit a sol·licitar un ERO per a aquests dies d'aturada. La decisió de l'Administració tanca les portes a les altres empreses i els treballadors sortim indemnes de l'avarícia de les patronals. Per això volem dirigir-nos a la Direcció d'aquesta empresa: Després d'aquests dies de tensió, el dany ocasionat pel tracte que hem rebut els treballadors de SEAT no ho arregla ni entrades, ni tornejos de futbol, ni samarretes, ni cartells de colors. Aplicar un ERO, és forma de motivar? Si la Direcció d'aquesta empresa pretén cuidar la imatge, amb tot aquest anunci publicitari, desgraciadament hem sortit tots retratats de cara a l'opinió pública.

Seccions Sindicals de CGT Grup Seat

www.cgtbarcelona.org/cgtseat/