Seat: No som tot terreny, no més xantatges. Volem un conveni digne!!
La negociació de Conveni ha començat com demostren les notícies aparegudes en la premsa aquests últims dies. Encara no s'ha convocat la taula negociadora del Conveni i el president de SEAT ja ha realitzat diverses declaracions on situa la plataforma de l'empresa, i les negociacions amb els altres sindicats.
Com és el trist costum, la Direcció delegada de Volkswagen a SEAT, amenaça amb no adjudicar el model “promès”, el Q3, si no s'accepten més sacrificis de la plantilla de SEAT.
D'una banda, ens demana congelació salarial, la vella recepta que, igual que els seus col·legues empresaris d'aquest país, vol que es converteixi en un medicament genèric per a sortir de la “crisi” en la qual ells ens han ficat. La pèrdua del nostre poder adquisitiu no incentivarà el consum, pel que per res és una solució a “la seva crisi”. Tot el contrari, el seu únic objectiu és seguir engreixant els seus beneficis.
No ens sorprenen aquestes declaracions ja que és més del mateix, com en les velles cançons de Georgie Dan ens presenta la mateixa “barbacoa” de sempre. Se suposa que també s'haurien d'estrènyer el cinturó els 642 directius que amb tanta “brillantor” han manejat el timó de l'empresa en aquests últims anys.
D'altra banda, parla d'una ampliació d'ERO fins al 2010, a l'espera del tot terreny d'Audi. O sigui, la brillant i innovadora gestió d'aquests directius és, enviar-nos més temps a l'atur i congelar-nos el salari, o directament acomiadar-nos.
L'avarícia dels que gestionen SEAT no té límits: dos ERO autoritzats per la Generalitat; el Ministeri d'Indústria que, segons informacions de la premsa, ja ha assignat part dels 800 M d'ajudes al sector de l'acte per a la fabricació del Q3, amb el que la seva adjudicació a SEAT pot estar més que decidida.
La producció d'aquest model Audi és una notícia positiva que demostra el que des de la CGT venim dient fa molt temps: a SEAT fem cotxes amb una qualitat molt alta. Davant les amenaces abocades en la premsa del dilluns d'acomiadar a 1500 treballadors, exigim que siguin retirades, que deixin de fer xantatge als treballadors i que atenguin a les necessitats de SEAT que creiem que són:
• Ampliar la gamma amb cotxes petits de baix consum, així com vehicles comercials, davant la tendència del mercat en l'actual “crisi”.
• A curt termini ha d'haver-hi un projecte de cotxe híbrid a més de l'elèctric.
• No ha d'existir limitació de motors ni de mercats per a models SEAT.
Des de la CGT avisem que comença malament la negociació del conveni. Una negociació fonamental per a aquesta plantilla, donat la reculada d'aquests últims cinc anys. Negociar a esquena de la plantilla i al marge de la taula negociadora per a després difondre'l en els mitjans de comunicació, només contribueïx a aplanar el camí als plans de l'empresa i negar la participació dels treballadors. És necessari aconseguir un Conveni que compensi les pèrdues socials que ens va representar el quinquenni nefast de l'anterior que passem a resumir:
La introducció i desenvolupament del Treball en Equip ha provocat:
• Augment dels ritmes de treball.
• Augment de les malalties i lesions professionals.
• Reconversió dels comandaments intermedis.
• Repartiment de tasques de responsabilitat entre els portaveus.
• Major implicació dels treballadors en la qualitat i en el procés.
• Augment de beneficis per a l'empresa a canvi de molt pocs diners.
La implantació de la Borsa d'Hores ha provocat:
• Que al programar les jornades laborals, les “necessitats” de la producció siguin prioritàries sobre qualsevol altra necessitat.
• Que se sobrepassin individualment els dies establerts en conveni.
• L'aplicació de tres ERO amb l'acomiadament de 660 treballadors/es en un d'ells. Tot això sense millorar els salaris, un èxit per a la Direcció de SEAT i de la seva política de Recursos Humans, que ha aconseguit l'objectiu de reduir la plantilla en més de 2.000 treballadors/es en els últims tres anys.
A més, segueix incomplint sistemàticament la seva responsabilitat amb la Llei de Prevenció de Riscos Laborals.
En cinc anys el resultat en aquesta empresa és tres treballadors morts i nombrosos accidents gravíssims.
L'EMPRESA HA MODELAT UNA FÀBRICA A LA SEVA MESURA, COTXES DE MAJOR VALOR AFEGIT, AMB ELS SOUS MÉS BAIXOS DEL SECTOR RESPECTE A PAISES MÉS INDUSTRIALITZATS (A ALEMANYA UN INCREMENT DEL 4,2%).
Dilluns que ve, està convocat el Ple del Comitè, i qui representem als treballadors hauríem de respondre als xantatges de l'empresa.
LA CGT LLUITARÀ PER UN BON CONVENI
LLANÇAMENT DEL EXEO
Durant els últims dies, els delegats de la CGT de Muntatge, estem revisant multitud de càrregues del model Exeo en el T-9 de Martorell. L'objectiu és el d'evitar l'ocorregut amb el llançament del nou Ibiza. En totes les càrregues revisades existeixen innombrables operacions que no s'estan realitzant i que es barregen amb les càrregues del propi grup o altres. Temps assignats presos en “el més enllà”, com no, inferiors al treball realitzat. Desplaçaments no reconeguts, mixes que no es compleixen, etc. Per no oblidar que no s'ha contemplat l'ergonomía en la majoria de les càrregues de treball.
Esperem que les solucions es donin amb la màxima premura, per això totes les anomalies que hem detectat les durem a la Comissió de Productivitat del Comitè. No volem veure'ns en l'obligació de convocar mobilitzacions com ja va succeir amb el Ibiza. El més raonable és desafectar de l'ERO a treballadors d'aquesta secció per a reforçar el llançament del Exeo i humanitzar les càrregues de treball.
L'ERO 05 SEGUEIX OBERT
Aparentment el subconscient col·lectiu dels treballadors de SEAT ha oblidat o intenta oblidar l'ERO del 2005. Aquest fosc capítol de la recent història de SEAT segueix obert. El treballador Alberto García Enrici segueix acomiadat a pesar de les promeses realitzades per la Direcció de l'empresa. No hem arribat fins a aquí per a abandonar a l'últim treballador acomiadat, després de tota la baralla que hem desenvolupat des de llavors per a la reincorporació de tots els damnificats.
És l'obligació de tot el Comitè resoldre definitivament aquesta situació. Alberto ja va passar la revisió mèdica el passat any mentre eren cobertes les vacants de la seva dependència. Aquesta actitud de l'empresa és un acarnissament, no només contra ell, sinó també contra tots els treballadors de SEAT.
Fem una crida a la solidaritat de la plantilla i que doni suport a les accions que es realitzaran per a la readmissió d'Alberto.
Seccions Sindicals CGT Seat
>>> En document adjunt, Recurs d'alçada que les seccions sindicals de CGT GRUP SEAT han presentat contra la resolució de l'últim ERO aprovat per la Generalitat.
Attached documents