CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

SEAT: Sense pont, sense jornada industrial per L1 i L3, més por per al conveni i 698.200 hores extres

Dimarts, 3 novembre, 2015
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

SENSE PONT, SENSE J.I. PER L1 I L3, MES POR PER AL
CONVENI I 698.200 HORES EXTRES.

Amb la signatura de la majoria sindical, del calendari de desembre de 2015, podem
començar a valorar el que significarà aquest any per a les produccions i per a la
plantilla de Seat. A més, valorem informacions i arguments que han sorgit d'aquesta
reunió del Comitè Intercentres.
- Seat fabricarà 475.720 cotxes a Martorell i 540.435 al total de les fàbriques. Al
2014, van ser 506.555. Això significarà un augment de produccions del 7,73% a
Martorell i del 7%, en total.
- La informació és que les vendes no s'han ressentit per l'escàndol VW i que
les previsions de producció per al 2016 augmentarien en un altre 10%.
- La línia de l'Ibiza a dos torns treballa 220 dies, més 13 torns addicionals.
- La línia del León 214 dies, més 11 torns addicionals.
- I la línia del Q3 228 dies, més 29 torns addicionals. Això significa 578.200
hores extres, que unides a la 120.000 hores de recuperació de cotxes i torns
especials, signifiquen 410 llocs MOD i 150 indirectes, que l'empresa s'ha
estalviat durant tot l'any.

Volem puntualitzar que no entenem com es pot acceptar que el dia 7 no hi hagi pont,
tot i que la majoria té Jornada Industrial pendent (L1 i L3), una altra vegada més
s'atempta contra la conciliació de la vida social i familiar. Encara més, en el cas
extrem d'haver una suposada necessitat "vital" d'haver de produir un dia més aquest
any, per què no es pregunta a la plantilla si prefereix el 7 (pont per a fills/es, família i
amics/es) o el 21 (laborable per a tots)?

EL QUE HEM PLANTEJAT LA CGT
 Que l'empresa aclarís la situació dels ETT, davant la informació aportada per la
majoria sindical al Ple del Comitè de la passada setmana, que Seat estaria
plantejant no renovar-los. Divendres, l'empresa va confirmar públicament aquesta
decisió incomprensible i inacceptable, en una reunió de mànagers.
- Exigim confirmació sobre la continuïtat dels 3 torns en la línia del Lleó. La
informació posterior dels serveis tècnics és que no es preveu a curt termini.
- Demanem informació de les obres i calendari per a la implantació del nou Ibiza.
- Demanem les produccions finals de cada línia al final de l'any 2015 per valorar el
creixement.
- Per segona vegada facilitar les dades de vendes, abans que surtin publicades al
ANFAC.
Els altres sindicats aquesta vegada, s'han unit a la CGT a l'exigència de dades
actualitzades sobre la teòrica repercussió de l'escàndol VW en les vendes de Seat.
L'empresa ha donat dades de Setembre (que tots coneixem des de fa un mes) però
segueix negant la informació que demanem tots els sindicats. Només han reconegut
que les ETTs costen més que si fossin plantilla Seat. Paguen un cost per la "comissió"
que es porta l'ETT, amb l'únic objectiu que siguin precaris/es.
Les reunions del Comitè Intercentres s'han convertit, gràcies a la majoria
sindical, en la simple ratificació del calendari que vol l'empresa i en un continu
incompliment de l'obligació d'informar sobre les previsions i produccions, a la
Representació Social.

CONCLUSIÓ
Que l'empresa no hagi contestat a la reunió del Comitè Intercentres, i tot seguit surtin
a la premsa notícies-brossa sobre possibles mesures de no renovació d'ETT, i
retallades a càrrec de les nostres esquenes, és una actuació miserable. Una cosa que
només amaga esgarrapar a la negociació del conveni i tractar la plantilla d'ETT com
mocadors d'un sol ús
. La CGT realitzarem les accions jurídiques i sindicals
necessàries contra l'acomiadament (perquè la CGT així ho considerem) de
qualsevol company o companya d'ETT.

La CGT pensem que es UN ALTRE FRAU TEATRAL de la direcció, que en aquest
moment, en lloc de sortir en positiu dient les dades reals i que les previsions
són bones i no afecta l'escàndol VW a la credibilitat de la marca Seat, surtin
donant senyals de crisi amb una no renovació de temporals que en realitat només
busca enfonsar-los una vegada més en la precarietat.

És inexplicable, que la majoria sindical entri al teatre mediàtic de l'empresa. La CGT
els vam proposar al Ple del Comitè, unificar a tots els sindicats a Seat i plantejar
una solidaritat amb els sindicats alemanys i de la resta de països del Consorci
VW. Van dir que prenien nota. Per ara no veiem on.

XIXè CONVENI SEAT
Del Conveni també vam parlar al Ple del Comitè de Martorell. Abans, tots els sindicats
vam procedir a la denúncia legal del Conveni, per iniciar la negociació el més aviat
possible i, en tot cas, des de primers de gener.
La CGT tenim a la vostra disposició canals de participació des de la nostra APP
(properament) i al bloc http://cgtseatconveni.blogspot.com.es/. Com sempre,
proposarem el que la plantilla ens transmeteu, ja que la nostra Plataforma de Conveni
sempre ha estat treballada a partir de propostes i suggeriments dels
TREBALLADORS/AS de SEAT.

HOCH DIE INTERNATIONALE SOLIDARITÄT!!
Amb aquesta consigna (visca la Solidaritat Internacional) acabem la Conferència
Internacional de Treballadors de l'Automoció, celebrada a Sindelfinguen a finals del
passat mes d'octubre.

La CGT ens coordinem amb sindicats combatius de 20 països amb fàbriques de
l'automoció
, i sobretot amb companys / es alemanys que plantegen un canvi radical en el sindicalisme oficial de la cogestió. Encara des d'un nivell molt més alt que el nostre,ells també pateixen la pèrdua de drets i condicions de treball.
Pots llegir les conclusions d'aquesta Conferència Internacional i la crida de Solidaritat
als treballadors de VW, en:

http://www.cgtbarcelona.org/cgtseatmartorell/documents/IAC_2015_Carta_solidaridad_Volkswagen_y_declaracion_final.pdf

http://cgtcatalunya.cat/IMG/pdf/primera_conferencia_internacional_de.pdf

Martorell, a 3 de novembre 2015

SECCIÓ SINDICAL CGT SEAT MARTORELL

http://www.slideshare.net/cgtseat/full-informatiu-cgt-151103-cat
http://cgtcatalunya.cat/IMG/pdf/sense_pont_sense_j.i._per_l1_i_l3_mes_por_per_al.pdf

Més informació:

- WEB CGT SEAT MARTORELL

- TWITTER CGT SEAT

- TWITTER CGT SEAT COMPONENTS

- YOUTUBE CGT SEAT

- FACEBOOK CGT SEAT MARTORELL

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció